Pagina 1 van 1
4175 op de lijn 66
Geplaatst: 26 jan 2007, 21:35
door tonicorsari
Toen ik de dienst L669 in roeselare nam , was dit een 4175 hoe komt dit of is dit compleet normaal , normaal zijn dit toch klassiekjes.
Re: 4175 op de lijn 66
Geplaatst: 26 jan 2007, 21:40
door Jonathan
tonicorsari schreef:Toen ik de dienst L669 in roeselare nam , was dit een 4175 hoe komt dit of is dit compleet normaal , normaal zijn dit toch klassiekjes.
Was het rond 20:40? Doodnormaal, in de week (uitgenomen tijdens de rijperiode van de Toeristentreinen) is dat met een 41. Het is de (diesel)depot Oudenaarde die die dienst doen en deze eindigt in Oudenaarde omstreekts 22:30 is het een 41. De treinbestuurders zouden het zelfs erg leuk vinden eens te mogen doorvlammen met de 41.
Geplaatst: 27 jan 2007, 10:15
door SIMPY.be
Nope, TB is van Kortrijk!
Hij start om 16u30 als P naar Oudenaarde, en dan keert hij terug als L naar Kortrijk en Brugge... Dan terug naar Kortrijk voor dan de hele nacht en dag tot 16u15 terug in het depot te staan!
Geplaatst: 27 jan 2007, 11:35
door Bert
L trein 669 wordt inderdaad al een tijdje met 41'ers gereden:
Kortrijk 19.02 - Brugge 19.53
Hij keert dan terug als L 690 naar Kortrijk.
Brugge 20.07 - Kortrijk 20.58
Geplaatst: 29 jan 2007, 17:46
door Trainspotterke
SIMPY.be schreef:Nope, TB is van Kortrijk!
Hij start om 16u30 als P naar Oudenaarde, en dan keert hij terug als L naar Kortrijk en Brugge... Dan terug naar Kortrijk voor dan de hele nacht en dag tot 16u15 terug in het depot te staan!
Allé, dus de depot van Kortrijk kent de 41 voor dat ene treintje!

Geplaatst: 29 jan 2007, 19:31
door Dietrich
Misschien onbelangrijk maar er rijden op sommige momenten ook AR41 van Zottegem naar Oudenaarde of Kortrijk (kan ik niet zeggen) en terug. Juist ja, ook op een geëlektrificeerde lijn.
Geplaatst: 29 jan 2007, 20:43
door SIMPY.be
Dat is nét wat ik zeg

Geplaatst: 29 jan 2007, 20:57
door Dietrich
Nee, ik heb het over Zottegem-Oudenaarde/Kortrijk, niet Kortrijk-Brugge.
Geplaatst: 29 jan 2007, 21:09
door Duikbril AM86
Dietrich schreef:Misschien onbelangrijk maar er rijden op sommige momenten ook AR41 van Zottegem naar Oudenaarde of Kortrijk (kan ik niet zeggen) en terug. Juist ja, ook op een geëlektrificeerde lijn.
Dat klopt de p-trein naar Brussel-Zuid via Jette (Haaltert 6u48) is met MW 41, de terugrit 's avonds ook.
Wel speciaal eigenlijk bijna 10 jaar na de laaste rit in diesel door de Brusselse Noord-Zuid verbinding moet de NMBS terug dieselverkeer door de NZ-verbinding sturen.
De laatste 2 ritten met diesel in normaal rijzigersverkeer was in oktober 1997 met de vroegere 2 p-treinen
->Ronse (Renaix)-Oudenaarde - Zottegem -Herzele -Ede- Welle- Denderleeuw (7u40) - Brussel- NZ - Schaarbeek
->Schaarbeek-Brussel-NZ (Zuid 16u37) - Denderleeuw- Haaltert (17u02)-Ede- Burst - Zottegem - Oudenaarde - Ronse (Renaix).
Regelmatig deuren die bleven openstaan was normaal voor een M2 rijtuig,zeker?

Ik zat zo bijna eens op de verkeerde trein, op de trein naar De Panne in de plaats van naar Ronse.
Geplaatst: 29 jan 2007, 21:48
door Dietrich
Ik had het over een enkel stel AR41 dat 's avonds richting Oudenaarde rijdt en voor zover ik weet daarna nog terugkeert naar Zottegem (en waarschijnlijk Merelbeke).
Dus niet die AR41 die rijden wegens het stroomtekort in Brussel (dat zijn 5 stellen dacht ik).
Geplaatst: 30 jan 2007, 10:24
door SIMPY.be
Dus ter verduidelijking wat ik zei:
Deze dienst wordt zeker met één MW41 gereden.
Depot Kortrijk -> Station Kortrijk, rond 16:05
P8965
KORTRIJK 16:29
VICHTE 16:37
ANZEGEM 16:43
OUDENAARDE 16:51
SINT DENIJS BOEKEL 16:57
MUNKZWALM 17:00
ZOTTEGEM 17:06
En dan terug
L1688
ZOTTEGEM 18:20
MUNKZWALM 18:26
SINT DENIJS BOEKEL 18:29
OUDENAARDE 18:36
ANZEGEM 18:42
VICHTE 18:48
KORTRIJK 18:56
L669
KORTRIJK 19:02
INGELMUNSTER 19:11
IZEGEM 19:14
ROESELARE 19:20
LICHTERVELDE 19:34
TORHOUT 19:39
ZEDELGEM 19:45
BRUGGE 19:53
En dan terug naar Kortrijk
L690
BRUGGE 20:07
ZEDELGEM 20:15
TORHOUT 20:22
LICHTERVELDE 20:34
ROESELARE 20:41
IZEGEM 20:46
INGELMUNSTER 20:49
KORTRIJK 20:58
Om 21u20 terug in het Depot te Kortrijk...