di 30/01/07 - Volgend jaar start de herinrichting van het station van Roeselare. De gemeenteraad heeft gisteravond het licht op groen gezet om een voorontwerp te maken.
Het hele stationsproject zal wellicht tussen de 30 en 40 miljoen euro kosten. Roeselare gaat daarvoor samenwerken met de NMBS, Infrabel en de Lijn.
Het treinstation wordt volledig vernieuwd, er komt een busstation, een ondergrondse parkeerplaats en een bewaakte fietsenstalling.
Maar ook de hele omgeving wordt onder handen genomen. Daarvoor zullen heel wat gronden achter het station moeten worden onteigend. De stad hoopt daarvoor op subsidies van het Vlaams Gewest.
Het stationsproject moet de hele buurt van de wijk Krottegem opwaarderen.
Vlaams Belang keurde de samenwerkingsovereenkomst af omdat er nog te veel onduidelijkheden zitten in het dossier. Tegen september moet het voorontwerp klaar zijn.
bron: vrt nieuws
Station Roeselare in 2008 heringericht
Station Roeselare in 2008 heringericht
-
-
-
Hehehee !Trainspotterke schreef:Ja, maar als je dat doet landt je door dat trekgat op het perron van Lichtervelde!'t Seinerke schreef:Tis al geleden van dak een kleine snotter was dak nog in het station van Roeselare ben geweest. Hebt ge nog altijd een parachute nodig om van de trein "af te dalen" naar het perron?![]()

En Zottegem dan, men spreekt al jaren van grootse vernieuwingen allerhande, maar er zijn nog steeds geen concrete plannen.MaiKeg schreef:Voila, mooi initiatief. 't Is wel eens nodig... Zo'n trekgat daar!
Wanneer volgt Deinze?
Ik zou al blij zijn als er eens eindelijk een enkel display zou worden geïnstalleerd in de tunnel, dat mag wel vind ik voor een station op twee veel-gebruikte lijnen en een eindpunt van het CityRail/GEN-netwerk.
Ela, Deinze moet nog niet zo grondig herdaan worden, hoor. Ik zou al content zijn als ze het windscherm kant blokpost eens zouden doortrekken, en de lekken herstellen aan de overkapping. Ah, en ook nog de toiletten. Voor de rest zou het gewoon tezeer zonde van het geld zijn om zo'n recent station plat te gooien.
Inderdaad. De onderdoorgang is toch nog erg gaaf, de toiletten ook, er zijn roltrappen en met een trapje op het perron te zetten, moeten wij ons niet meer op de trein hijsen.groentje schreef:Ela, Deinze moet nog niet zo grondig herdaan worden, hoor. Ik zou al content zijn als ze het windscherm kant blokpost eens zouden doortrekken, en de lekken herstellen aan de overkapping. Ah, en ook nog de toiletten. Voor de rest zou het gewoon tezeer zonde van het geld zijn om zo'n recent station plat te gooien.
Re: Station Roeselare in 2008 heringericht
Dus Roeselare zal Roeselare-Centraal heten? Betekent dit dan ook dat er een Roeselare-Noord komt (voormalig station Beveren mss?:d)
De perrons zullen dus toch worden verhoogd in Deinze, de gele affiche hangt al enige tijd uit.
-
Voor 1984 stopte een omnibus trein in Beveren bij Roeselaere, dat weet ik nog. Die station weer heropenen dat geloof ik niet. De perron is verdwenen.
Hoeveel per dag daar opstappen en afstappen dat zal heel weinig zijn.
Hoeveel per dag daar opstappen en afstappen dat zal heel weinig zijn.

Het is niet omdat er onvoldoende reizigers waren in 1984, dat een stopplaats daar nu kansloos zou zijn. Misschien is de bebouwing ondertussen flink toegenomen, was de vorige dienstregeling zo onaantrekkelijk dat zelfs mensen die een trein wilden nemen, er niet mee gediend waren, etc. Ik geloof wel dat er grotere kanshebbers zijn op lijn 66, ik denk aan Heule, Lendelede en Loppem.