Pagina 1 van 2
					
				Stel, privatisering->Welke lijnen zijn voor verkoop vatba
				Geplaatst: 06 feb 2007, 22:11
				door Jonathan
				Stel nu, onze pro-liberale inwoners krijgen hun zin. Men gaat zoals in Nederland lijnen verkopen. Welke lijnen behoren NIET tot het zogenaamde kernnet? Ik had aan deze lijnen gedacht, die eventueel uit de trouwe, goede en eigenlijke handen van de NMBS kunnen worden gesleurd:
L 58  (Gent-St-Pieters - Eeklo)
L 86  (Gent-St-Pieters - Ronse)
L 122  (Gent-St-Pieters - Geraardsbergen)
L 82  (Aalst - Burst)
L 92  (Ath - Mons)
L 117 (Charleroi-Zuid - La Louvière-Zuid)
L 130 a  (Charleroi-Zuid - Erquelinnes)
L 132  (Charleroi-Zuid - Couvin)
L 140 (Charleroi-Zuid - Ottignies)
L 139 (Ottignies - Leuven)
L 144 (Gembloux - Jemeppe-Sur-Sambre)
L 43 (Angleur - Rivage - Marloie/Gouvy)
L44 (Pepinster - Spa-Gernostère)
L165 (Libramont - Athus - Rodange - Athus - Arlon -Luxenburg)
L166 (Dinant - Betrix)
En wie mag ze dan overnemen, iedereen, of enkel de regionale vervoersmaatschappijen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2007, 22:24
				door Shrek
				dat ze eens beginnen met L165 Libramont-Bastogne 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 feb 2007, 22:33
				door Bert
				Shrek schreef:dat ze eens beginnen met L165 Libramont-Bastogne 

 
Dat is lijn 163 en liep oorspronkelijk door tot Gouvy 

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 00:21
				door Wover
				L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
L52 Mechelen - Boom - Antwerpen
L54 Mechelen - Sint Niklaas
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 11:18
				door Accelerat
				Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
Volgens mij zou het dan eerder Turnhout-Mol-Neerpelt-NL zijn.
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 11:30
				door Patrick
				Je bent het stukje Poperinge-Ieper van L69 vergeten (Nu zal Simpy kwaad zijn...  

 ) Jaren geleden was er daarop gedurende een periode zelfs geen treinverkeer tijdens het weekend. Ik geloof zelfs dat men de elektrificatie niet ging doortrekken van Ieper naar Poperinge.
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 13:10
				door Wover
				sncf-sncb schreef:Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
Volgens mij zou het dan eerder Turnhout-Mol-Neerpelt-NL zijn.
 
Nee dat denk ik ni  
 
 
De lijn van Turnhout naar NL gaar naar Tilburg, de L15 is de Ijzeren Rijn naar Weert 

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 14:17
				door Steven
				Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
L52 Mechelen - Boom - Antwerpen
L54 Mechelen - Sint Niklaas
 lijn 52 is van dendermonde boom antwerpen, vanuit mechelen of beter vanaf vertakking heike begint lijn 54
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 14:19
				door KB
				Wover schreef:sncf-sncb schreef:Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
Volgens mij zou het dan eerder Turnhout-Mol-Neerpelt-NL zijn.
 
Nee dat denk ik ni  
 
 
De lijn van Turnhout naar NL gaar naar Tilburg, de L15 is de Ijzeren Rijn naar Weert 

 
Nee, lijn 15 is Antwerpen - Lier - Mol - Hasselt; Mol - Neerpelt - Hamont en verder naar Weert is lijn 19. 
Dit is mijn bron.
On topic: ze kunnen dan best beginnen met lijnen waar alleen regionaal verkeer is, maar dat ze toch ook maar eens eerst kijken welke problemen er allemaal zijn/geweest zijn in Nederland op de lijn Roermond - Venlo - Nijmegen sinds die in handen is van Veolia.
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 14:19
				door 5307
				Patrick schreef:Je bent het stukje Poperinge-Ieper van L69 vergeten (Nu zal Simpy kwaad zijn...  

 ) 
 
ik ben ook van de 69 ze  
 
 
ze moesten die diesel gelaten hebben... ik heb onlangs op een site mooie foto's gezien langs de 69 met 62'ers en M2's  

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 15:18
				door Jonathan
				Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
L52 Mechelen - Boom - Antwerpen
L54 Mechelen - Sint Niklaas
Heb ik er niet buwust niet bijgezet. L 52 omwille dat er treinen zijn die Boom - Antwerpen-Noorderdokken zijn. L 54 omwille van de IR die dan met een overstap kamt in Mechelen, en L15, waar je dan zou moeten overstappen in Mol of Herentals.
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 16:31
				door Patrick
				5307 schreef:ik ben ook van de 69 ze  
 
  
Simpy stapt op in Poperinge, niet in Wervik  

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 feb 2007, 17:00
				door SIMPY.be
				Idd, het stuk Poperinge Ieper ging wss ook opgebroken zijn. Maar dat is verhindert door enkele politici en door de bieten (gedeeltelijk). Uiteindelijk was dat toch een goede beslissing.
Voor mij mag privatisering (daar gaat het toch over?), maar dan moeten ze een halfuurstdienst doen, met enerzijds een stoptrein, en anderzijds een (confortabele) sneltrein Poperinge-Ieper-Menen-Kortrijk... 

Diesel op 69... nenee, dan zou dat nu constant pleemobyls zijn, liever breaks dan! en dan ging de 18 ook niet zijn afscheid komen nemen op den 69...
Privatiseren van 8km van één lijn dat zou erg stom zijn hé, patrick, ze zouden beter de hele 69 privatiseren dan.
 
			
					
				
				Geplaatst: 08 feb 2007, 20:32
				door Jonathan
				SIMPY.be schreef:Idd, het stuk Poperinge Ieper ging wss ook opgebroken zijn. Maar dat is verhindert door enkele politici en door de bieten (gedeeltelijk). Uiteindelijk was dat toch een goede beslissing.
Voor mij mag privatisering (daar gaat het toch over?), maar dan moeten ze een halfuurstdienst doen, met enerzijds een stoptrein, en anderzijds een (confortabele) sneltrein Poperinge-Ieper-Menen-Kortrijk... 

Diesel op 69... nenee, dan zou dat nu constant pleemobyls zijn, liever breaks dan! en dan ging de 18 ook niet zijn afscheid komen nemen op den 69...
Privatiseren van 8km van één lijn dat zou erg stom zijn hé, patrick, ze zouden beter de hele 69 privatiseren dan.
 
Dan kun je de rechtsstreekse trein naar Brussel wel vergeten. Volgens mij zouden overigens alle bereidbare lijnen van West-Vlaanderen niet voor privatisering vatbaar zijn. Misschien nog de lijn Brugge-Zeebrugge, waardoor de zone Brugge op mijn abonnoment dan ook weer wegvalt.
 
			
					
				
				Geplaatst: 08 feb 2007, 20:59
				door groentje
				Niet als je alleen de uitbating ervan uit handen geeft, maar niet de ticketverkoop. Ik ben het er wel mee eens, dat de rechtstreekse trein naar Brussel wel eens zou kunnen vervallen, wat spijtig zou zijn. Spijtig, maar niet onoverkomelijk.