Pagina 1 van 1

Sneeuw hindert treinverkeer

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:10
door Asterix
Op de lijn 140 zou tussen Ottignies en Charleroi de 2 sporen versperd zijn door sneeuwval met hinder tot in Leuven als gevolg (goederenverkeer).

Zijn er op andere plaatsen problemen door de sneeuw?

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:19
door Steven
ik had er ni echt last van en als deze namiddag een beetje dooi komt zal het voornaamste wel snel opgelost zijn

Geplaatst: 08 feb 2007, 14:11
door pietmol
Steven schreef:ik had er ni echt last van en als deze namiddag een beetje dooi komt zal het voornaamste wel snel opgelost zijn
NMBS doet weerom haar naam uit de jaren 84-85-86 aan: N.M.B.S. betekenis: Niet Meer Bij Sneeuw

Geplaatst: 08 feb 2007, 14:16
door Steven
ik heb vandaag dienst gehad in de sneeuw en dat ging vlot, moet ik u effe schetsen wat er traag ging? met mijne auto naar huis geraken deze voormiddag van brussel zuid naar merchtem = 19 km en daar deed ik meer als een uur over (normaal een 23 minuten), in wemmel lag er gewoon ijs op straat ipv sneeuw :(

Geplaatst: 08 feb 2007, 16:50
door Wover
Gestoorde overwegen tussen Geel en ... richting Neerpelt/Hasselt.

In Geel zelf deden ze ook raar. Plots begon de bel te rinkelen voor een seconde, dan weer ff niet, dan weer een seconde, dan helemaal naar beneden en direct terug naar boven...

Geplaatst: 08 feb 2007, 17:48
door Asterix
Ook gestoorde overwegen in Leuven en veel problemen met De Lijn.

Nou, dan vraag ik mij af: in Noorwegen of Zweden is er dan 3/4 van het jaar geen openbaar vervoer of hoe zit dat??? :roll:

Geplaatst: 08 feb 2007, 19:30
door groentje
Veel meer onbewaakte overwegen, wellicht... En sneeuwkettingen, speciale winterdienstregelingen, er zijn zelfs hier en daar (vooral in de steden) straten met vloerverwarming in Zweden. Maar zelfs in een land als Noorwegen heb je gegarandeerd problemen de eerste dag dat het er sneeuwt. Dat is toch wat ik leer uit deze blog: http://standaard.typepad.com/en_nu_even ... .html#more

Geplaatst: 08 feb 2007, 21:06
door Gregske
groentje schreef:Veel meer onbewaakte overwegen, wellicht... En sneeuwkettingen, speciale winterdienstregelingen, er zijn zelfs hier en daar (vooral in de steden) straten met vloerverwarming in Zweden. Maar zelfs in een land als Noorwegen heb je gegarandeerd problemen de eerste dag dat het er sneeuwt. Dat is toch wat ik leer uit deze blog: http://standaard.typepad.com/en_nu_even ... .html#more
Ach, op de weg kom ik ook teveel geestesgestoorden tegen. Waar ik bij droog, zonnig weer de snelheid opdrijf, zijn het de gekken die het met dit weer van vanmorgen doen. Lekker linke boel dus... 8)

Geplaatst: 09 feb 2007, 17:51
door Patrick
Bij de storm van 18 januari heeft Infrabel/NMBS haar "stormplan" in werking gezet. Er bestaat ook zoiets voor sneeuw dacht ik. Vanaf wanneer gaat dat in werking? Bij sommige treinen op de gele affiches zie je dat die dan niet rijden.

Geplaatst: 09 feb 2007, 20:51
door 2012
Patrick schreef:Bij de storm van 18 januari heeft Infrabel/NMBS haar "stormplan" in werking gezet. Er bestaat ook zoiets voor sneeuw dacht ik. Vanaf wanneer gaat dat in werking? Bij sommige treinen op de gele affiches zie je dat die dan niet rijden.
HPS plan noemt dat, een aantal treinen worden dan beperkt of afgeschaft, is niet ni dienst geweest, moet al zwaar sneeuwen voor ze daar mee starten zunne, Ik heb ook gewerkt die dag, zo goed als alle 4 mijn ritten (samen 6 uur rittijd) zonder vertragingen gedaan, van gent brussel en luchthaven. Er stond in brussel wel één en ander in het rood, mja, was ook in de ochtendspits, dan staat er meestal wel wa rood opde aankondigers. Al bij al is het vrij vlot gegaan vind ik, her en der wel wa mannen bezig met wissels vrij maken en zo een toestanden, ni meer als normaal eigelijk bij sneeuwval.

Geplaatst: 09 feb 2007, 21:01
door groentje
Yup. Bij het HPS (ofte HulpPlan de Secours) worden de meeste wissels geïmmobiliseerd in een bepaalde stand, zodat alleen nog wissels met wisselverwarming bruikbaar zijn. Deze beperking van de exploitatie heeft natuurlijk tot gevolg dat er minder treinverkeer mogelijk is...
Maar de laatste keer dat het HPS is toegepast was geloof ik ergens in de jaren '80...

Geplaatst: 12 feb 2007, 14:31
door carlos
2012 schreef:
Patrick schreef:Bij de storm van 18 januari heeft Infrabel/NMBS haar "stormplan" in werking gezet. Er bestaat ook zoiets voor sneeuw dacht ik. Vanaf wanneer gaat dat in werking? Bij sommige treinen op de gele affiches zie je dat die dan niet rijden.
HPS plan noemt dat, een aantal treinen worden dan beperkt of afgeschaft, is niet ni dienst geweest, moet al zwaar sneeuwen voor ze daar mee starten zunne, Ik heb ook gewerkt die dag, zo goed als alle 4 mijn ritten (samen 6 uur rittijd) zonder vertragingen gedaan, van gent brussel en luchthaven. Er stond in brussel wel één en ander in het rood, mja, was ook in de ochtendspits, dan staat er meestal wel wa rood opde aankondigers. Al bij al is het vrij vlot gegaan vind ik, her en der wel wa mannen bezig met wissels vrij maken en zo een toestanden, ni meer als normaal eigelijk bij sneeuwval.
is van januari 1985 geleden...

Geplaatst: 12 feb 2007, 20:11
door Gregske
carlos schreef:is van januari 1985 geleden...
Warmt de aarde te veel op? :lol: