Pagina 1 van 1
55 in niewe levrei ?
Geplaatst: 08 feb 2007, 21:59
door tonicorsari

?,?,??,?,
Geplaatst: 08 feb 2007, 22:06
door Jochen
Das nen ouden foto...
Da was'n proeflivreike... Met weinig succes (gelukkig

)
Geplaatst: 09 feb 2007, 09:13
door Steven
Jochen schreef:Das nen ouden foto...
Da was'n proeflivreike... Met weinig succes (gelukkig

)
idd was even snel weer weg dan dat ze gekomen was

Geplaatst: 09 feb 2007, 17:42
door Bert
Nu rijden deze in dezelfde livrei als de andere 55'ers. Er staat enkel onder het nummer op de zijkant ATB+PZB 90. Je kan ze ook herkennen aan het kleine ventilatieroostertje aan de zijkant.
Geplaatst: 09 feb 2007, 21:09
door Bibke
Dinsdag was ik gaan kijken in Genk goederen. Daar stonden de 5517, 5523 en 5539.
Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Ik heb ergens gelezen dat dit systeem terug uit de 55ers gehaald is omdat ze niet op het Duitse net mogen rijden behalve dan van Montzen naar Achen West.
By the way: de blauwe 5515 en 5531 kwamen er ook toe en werden daarna geparkeerd en stilgelegd.
What a beautiful nois

!
Geplaatst: 10 feb 2007, 20:09
door Bert
Bibke schreef:
Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Ik heb ergens gelezen dat dit systeem terug uit de 55ers gehaald is omdat ze niet op het Duitse net mogen rijden behalve dan van Montzen naar Achen West.
Ja, dit is volledig waar. Men zal dit systeem normaal gebruiken om in andere locs in te bouwen.
Bibke schreef: By the way: de blauwe 5515 en 5531 kwamen er ook toe en werden daarna geparkeerd en stilgelegd.
What a beautiful nois

!
Daar geef ik je volledig gelijk in

Geplaatst: 10 feb 2007, 21:36
door Trainspotterke
Bert schreef:Bibke schreef:
Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Ik heb ergens gelezen dat dit systeem terug uit de 55ers gehaald is omdat ze niet op het Duitse net mogen rijden behalve dan van Montzen naar Achen West.
Ja, dit is volledig waar. Men zal dit systeem normaal gebruiken om in andere locs in te bouwen.
In de reeks 77-78, om precies te zijn!

Geplaatst: 14 feb 2007, 00:07
door 55erke
Hoy
Zoveel 55ers tegenwoordig in Genk? Of denk ik dit nu maar?
Geplaatst: 14 feb 2007, 12:44
door Bert
55erke schreef:Hoy
Zoveel 55ers tegenwoordig in Genk? Of denk ik dit nu maar?
Niet alleen daar, ze beginnen overal in het land op te duiken.

Geplaatst: 14 feb 2007, 13:26
door Tommyken
55erke schreef:Hoy
Zoveel 55ers tegenwoordig in Genk? Of denk ik dit nu maar?
Genk is een nieuwe depot geworden. Dus alles is van FHS naar Genk verhuisd normaal. Grotendeels wel te verstaan.

Daarom zie je daar zoveel loks staan.
Geplaatst: 14 feb 2007, 14:24
door genksetreinfreak
Tommyken schreef:55erke schreef:Hoy
Zoveel 55ers tegenwoordig in Genk? Of denk ik dit nu maar?
Genk is een nieuwe depot geworden. Dus alles is van FHS naar Genk verhuisd normaal. Grotendeels wel te verstaan.

Daarom zie je daar zoveel loks staan.
klopt, nu worden een heel deel van de ritten rechtstreeks vanuit Genk gereden + daarbij worden ze ook nog allemaal getankt in Genk.
Geplaatst: 14 feb 2007, 21:03
door Bibke
Een deel van de machinisten van Hasselt zijn sinds december naar Genk verhuist om van daaruit te rijden en ook hun rangeringen in Genk te doen.
De NMBS was dat al lang aan het plannen omdat het kostenbesparend is en er geen tijd meer verloren gaat met nutteloze ritten tss Hasselt naar Genk en omgekeerd Dat bespaart 2 X 20 minuten (=40 min per machinist) om van Hasselt naar Genk en terug te rijden zonder trein.
De hob units die geplaatst zijn aan het lokaal van de rangeerdes in Genk Goederen zijn voor de machinisten. Dat is ook de reden dat hun locs in Genk blijven i.p.v. in Hasselt.