Pagina 1 van 1

I11-treinen met 2 stuurstanden

Geplaatst: 09 feb 2007, 09:16
door stefanic
Hallo,

Ik had al ergens iets van gelezen van testen met I11-treinen met 2 stuurstanden (mogelijks hier ergens) maar nu heb ik het dus zelf ook gezien in officiele dienst (IC 2329 Dendermonde-Kortrijk):

Samenstelling:
Stuurstand BDx-B-loc 1344-B-B-B-A-A-B-B-BDx.
Ik heb er een filmpje van kunnen schieten bij binnenkomst in Brussel Zuid.
Dat heb ik net op YouTube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=8BwJgrGjZ5g

Let op, op een van de laatste rijtuigen staat geen panto, en ook de M6en hangen er niet nog achter...

Stefan
ps: sorry op voorhand: ja ik heb dit 2x gepost, ook op Modelspoormagazine forum (wat ik meer frequenteer dan hgbtf) maar ik wilde jullie dit niet onthouden. Mogelijk is dit al oud nieuws.

Geplaatst: 09 feb 2007, 09:37
door Steven
lol stefanic, idd die M6 trein rijd bij toeval er achter door :-) wel leuk dat je het filmke hier komt posten, wij hadden enkel weet van de testen, maar ook ik heb hem deze week zo zien rijden, dat is de P trein gouvy brussel waarvan de loc en 8 rijtuigen nadien als IC naar maastricht weerkeren, de 3 rijtuigen vooraan worden door rangeerloc aan de kant gezet, zodoende kan men deze trein versterken voor het vele volk dat hier op zit en kan men met een snelle rangering toch de samenstelling van de trein veranderen.

nog effe vermelden dat die dus niet naar kortrijk rijden op deze manier :-) het toeval wil gewoon dat jij die aankondiging hoorde op moment da je die trein zag binnenkomen :-)

Geplaatst: 09 feb 2007, 10:48
door stefanic
Steven schreef: nog effe vermelden dat die dus niet naar kortrijk rijden op deze manier :-) het toeval wil gewoon dat jij die aankondiging hoorde op moment da je die trein zag binnenkomen :-)
je hebt gelijk!
't Was ook effe spurten. Ik ben een half minuutje voor deze trein zelf aangekomen in FMBZ. We reden eerst parallel tussen Schaarbeek en Noord (daar viel het donkere gat in die trein me op, die filmkes zijn wel wat donkerder, en met veel spiegeling, vandaar niet 'getubed'), en zijn voorbijgegaan in Centraal. Ik ben dan naar een ander peron gespurt voor het filmpje, dacht dat die op sp.12 binnenkwam en ben dan naar dat perron gespurt om te weten welke trein dat was. Daar stond de door mij vermeldde trein (en inderdaad, nu je het zegt.. met M6, die achterliggende trein... 't was ook vroeg hé). Ik heb die Gouvy-aankondiging wel gehoord...
Treinspotten kan toch afzien zijn... Maar enfin, toch blij met m'n eerste bijdrage hier.
Stefan

Geplaatst: 09 feb 2007, 10:55
door Steven
da afzien ga ik ni tegenspreken :-)

Geplaatst: 09 feb 2007, 11:38
door Stijn D.C.
Kheb woensdag ook zo mogen lopen :wink:

Eigenlijk zouden ze beter ne I11Bdx nemen, dan de loc alle rijtuigen en terug ne stuurstand.

Is beter om door te lopen... en de TB heeft ne ganse stuurstand voor hem alleen :lol: (Maar dat is maar een layoutdetail) :wink:

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:05
door Steven
nee da gaat niet aangezien deze trein nadien naar maastricht gaat en de overtollige rijtuige er af moeten, de samenstelling voor maastricht is max 8 rijtuigen voor ns

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:25
door Stijn D.C.
Azo, daarmee die rare samenstelling :D

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:30
door Steven
Stijn D.C. schreef:Azo, daarmee die rare samenstelling :D
die vertrek van uit gouvy (redelijk vroeg) om in luik aansluiting te geven met de L53xx uit maastricht en zo naar brussel te rijden, maar omdat 8 rijtuigen wat weinig is wouden ze er extra rijtuigen bij hebben, doch willen ze niet veel rangeringen doen te fbmz aangezien dat in de spits niet echt handig is, dus was dit de oplossing. zodoende hebben ze drie extra rijtuigen en kan door deze er af te nemen de trein snel zijn normale dienst verder zetten als IC O naar maastricht met max 8 rijtuigen

het gaat om IC O 427 uit gouvy, in de avondspits gebeurd het omgekeerde natuurlijk, dit is de enige ic o van en naar gouvy al de rest is richting maastricht uiteraard

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:35
door Stijn D.C.
Een specialeke mag altijd wel eens zeggen ze dan :wink:

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:45
door Duikbril AM86
Ja, nen IC naar Kortrijk met I11 uitvoeren dat zo nogal een overbetzetting uitlokken vrees ik.
De 10 M6 rijtugen zitten altijd al goed vol, wat zo dat niet geven met I11?
Wel toevallig dat de IC naar Kortijk juist aangekondigd wordt als het respectievelijke stel binnen rijdt. :lol:

Geplaatst: 09 feb 2007, 14:01
door SIMPY.be
I11 komen nooit in Kortrijk...

Geplaatst: 09 feb 2007, 16:42
door Steven
Duikbril AM86 schreef:Ja, nen IC naar Kortrijk met I11 uitvoeren dat zo nogal een overbetzetting uitlokken vrees ik.
De 10 M6 rijtugen zitten altijd al goed vol, wat zo dat niet geven met I11?
Wel toevallig dat de IC naar Kortijk juist aangekondigd wordt als het respectievelijke stel binnen rijdt. :lol:
tja als je het filmke goed beziet zie je de kortrijk met de M6 ook binnekomen he :-)