HAFAS versus ARI
Geplaatst: 22 feb 2007, 14:54
Ik kijk net even op de NMBS site om een verbinding op te zoeken, en stel vast dat ook de treinplanner binnenland nu op HAFAS loopt.
Hoe lang is dat al zo?
Mij viel wel het volgende op:
- De NMBS hafas levert niet dezelfde resultaten als de DB hafas. Zoek bijvoorbeeld eens op Bellem - Brussel.
De reden is niet dat er andere treinen in zitten. DB hafas vindt gewoon dat vier minuten genoeg is om in Gent st. Pieters over te stappen, en adviseert je de volgende reisweg:
NMBS Hafas vindt blijkbaar vier minuten voor een overstap te kort en adviseert in Gent de IC van 15:27 te nemen.
Echter, de snelle verbinding, met de korte overstap werd vroeger wel door ARI getoond.
Het is wel jammer, want de reistijden waarmee de NMBS op de lijn Oostende - Brussel kan uitpakken zijn anders best goed, maar dan moet je dat je klanten wel laten zien.
Wel mooi dat je nu van adres naar adres kan plannen, en dat ook de fiets als vervoermiddel getoond wordt.
Hoe lang is dat al zo?
Mij viel wel het volgende op:
- De NMBS hafas levert niet dezelfde resultaten als de DB hafas. Zoek bijvoorbeeld eens op Bellem - Brussel.
De reden is niet dat er andere treinen in zitten. DB hafas vindt gewoon dat vier minuten genoeg is om in Gent st. Pieters over te stappen, en adviseert je de volgende reisweg:
Code: Selecteer alles
+-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
| Bahnhof | An | Ab | Zug Nr. | Bemerkungen |
+-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
| Bellem | | 14:58 | R 585 | |
| Gent St Pieters | 15:15 | 15:19 | IR 3613 | |
| Bruxelles-Midi | 15:46 | | | |
+-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
Code: Selecteer alles
Station Aankomst Vertrek
Bellem [B] 14:58
Gent St Pieters [B] 15:15
Gent St Pieters [B] 15:27
Brussel Zuid [B] 15:54
Echter, de snelle verbinding, met de korte overstap werd vroeger wel door ARI getoond.
Het is wel jammer, want de reistijden waarmee de NMBS op de lijn Oostende - Brussel kan uitpakken zijn anders best goed, maar dan moet je dat je klanten wel laten zien.
Wel mooi dat je nu van adres naar adres kan plannen, en dat ook de fiets als vervoermiddel getoond wordt.