Pagina 1 van 1
HLE-1500
Geplaatst: 14 mar 2007, 15:38
door super1500
Hoelang zullen de 15-tjes nog in dienst blijven?
zijn er nog upgrades gepland?
Re: HLE-1500
Geplaatst: 14 mar 2007, 16:05
door trainfreak
super1500 schreef:Hoelang zullen de 15-tjes nog in dienst blijven?
zijn er nog upgrades gepland?
-Niet lang
-Nee
Geplaatst: 14 mar 2007, 18:18
door Shrek
volgens mij gaan ze eruit eens de eerste 1800 geleverd zijn

Re: HLE-1500
Geplaatst: 15 mar 2007, 14:56
door bobby
trainfreak schreef:super1500 schreef:Hoelang zullen de 15-tjes nog in dienst blijven?
zijn er nog upgrades gepland?
-Niet lang
-Nee
ik heb gehoord dat men deze gaat aanpassen (MUX & ERTMS) voor gebruik op de HST lijn Antwerpen-Brecht-Breda
Re: HLE-1500
Geplaatst: 15 mar 2007, 15:01
door Shrek
bobby schreef:
ik heb gehoord dat men deze gaat aanpassen (MUX & ERTMS) voor gebruik op de HST lijn Antwerpen-Brecht-Breda
Zeker dat je dat niet gedroomd hebt?
deze locomotieven zullen op de HSL rijden:

Veel sneller, krachtiger en betrouwbaarder dan de 15

Geplaatst: 15 mar 2007, 16:04
door Stijn82
Misschien dat men de 15 wil gebruiken voor depannages?
Geplaatst: 15 mar 2007, 18:55
door e49memling
Stijn82 schreef:Misschien dat men de 15 wil gebruiken voor depannages?
Vast niet, T15 zijn uitgesproken snelheidslocomotieven, maw, weinig aanzettrekkracht, maar houdt aan een hoge snelheid nog een behoorlijk koppel.
Voorbeeld, in de TEE-tijd haal je met een t15 met 700 ton zonder problemen 160 km/u maar het duurt een eeuwigheid, maar van Brussel non-stop naar Parijs of terug was dat dus in orde.
Dezelfde trein met een T12 trek je zonder problemen vlot weg, maar om aan 160 km/u te geraken was wat anders.
Voor depannagelocs zijn de T15 dus absoluut niet geschikt
Geplaatst: 15 mar 2007, 19:17
door SIMPY.be
Idd, en vooral als er een snelheidsbeperking zou zijn, dat zou problemen geven met de aanzetweerstanden.
De 15'en zijn al ooit eens buiten dienst gezet, en toen terug in dienst.
Het zou me erg verwonderen dat deze nog lang zullen meegaan.
Geplaatst: 19 mar 2007, 11:29
door bobby
als de klassiek Benelux behouden zou blijven, dan zou men de T15 als nog kunnen aanpassen zodat deze hiervoor gebruikt kan worden; anders vrees ik dat deze loc weinig overlevingskansen heeft...
bij de buitendienststelling van t15 kan men misschien die t16 plukloc opnieuw in orde maken (met onderdelen van een t15)
Geplaatst: 19 mar 2007, 14:56
door e49memling
bobby schreef:
bij de buitendienststelling van t15 kan men misschien die t16 plukloc opnieuw in orde maken (met onderdelen van een t15)
Op de motoren en enkele ander kleinigheden na, is de t16 een heel andere loc!
Geplaatst: 19 mar 2007, 15:03
door SIMPY.be
Bovendien zou het me verwonderen dat na de komst van de nieuwe HLE18, de HLE16 nog lang zal bollen.
Geplaatst: 19 mar 2007, 19:28
door pietje
ik denk toch dat zowel reeks 15 als reeks 16 al meer dan genoeg kilometers op hun teller hebben en dat dez pensioengerechtigd zijn, van zodra de reeks 18 in dienst komt.
PS ik lees hier regelmatig over reeks 18, een maand of 2 geleden was het nog reeks 14. Heeft iemand hier al iets officieel over?