Pagina 1 van 1
					
				cfl 3000
				Geplaatst: 19 mar 2007, 16:15
				door super1500
				in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.
Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 mar 2007, 16:29
				door bobby
				waarom zou nmbs dat nu nog doen nu ze taurussen besteld hebben?
nu nog een 4-spanningsversie voor cargo. waarom niet de gewone BR189 uitvoering (eventeel in taurus livrei)?
			 
			
					
				Re: cfl 3000
				Geplaatst: 19 mar 2007, 17:53
				door Accelerat
				super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.
Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?
En de IR Luxembourg-Liers dan?
 
			 
			
					
				Re: cfl 3000
				Geplaatst: 19 mar 2007, 21:15
				door 13'erke
				sncf-sncb schreef:super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.
Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?
En de IR Luxembourg-Liers dan?
 
Die moet de nmbs dan maar overnemen  

  ,
en je bent luxemburg-kleinbettingen nog vergeten 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 mar 2007, 21:24
				door Tim
				Gezien de aankoop van Siemens locs denk ik dat ze bij de NMBS wel slimmer geworden zijn en niet nog meer van die Alstom rommel in huis willen halen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 mar 2007, 21:43
				door Steven
				cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten 

 zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 mar 2007, 21:56
				door Shrek
				ik denk niet dat de CFL zonder hun 3000en kan momenteel  

 ze hebben amper andere locs en onlangs zijn de 3000en klaar gemaakt voor trekduw met de dosto's, dus werk genoeg  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mar 2007, 08:40
				door bobby
				Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten 

 zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
 
denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mar 2007, 10:29
				door Steven
				bobby schreef:Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten 

 zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
 
denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
 
dat is een andere vraag, aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mar 2007, 11:30
				door carlos
				Steven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6B
wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 mar 2007, 18:10
				door Terminus
				carlos schreef:Steven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6B
wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
 
Hoi,
Ik las ergens dat de CFL het liefst gesleepte treinen had voor een dergelijke internationale verbinding. Ze zouden trouwens ook graag (nog meer) gesleepte treinen zien op de Brussel-Luxemburg. Bovendien denk ik  dat het kunnen toevoegen van zo'n bagagerijtuig voor het Luxemburgs deel van het traject wel van belang is.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 apr 2007, 18:17
				door Bert
				Die dms wordt hoofdzakelijk gebruikt om fietsen te vervoeren.