Pagina 1 van 3

Helling NZ Antwerpen

Geplaatst: 24 mar 2007, 12:12
door Adler
Weet er iemand hoeveel de helling bedraagt in promille van de nieuwe NZ verbinding in Antwerpen?
Ik heb op een ander forum gelezen dat men er in Brussel niet helemaal gerust in is. Of hebben ze een 77'tje klaarstaan om een duwtje te geven? :)
Enfin ik zal maandag wel zien of we er nog uitgeraken.

Geplaatst: 24 mar 2007, 12:43
door Steven
de sterkste delen zijn 29 promille in de nzv van antwerpen, bijna zo stijl als de helling tussen luik en ans, alwaar het er 33 promille is

Re: Helling NZ Antwerpen

Geplaatst: 24 mar 2007, 13:19
door Wover
Adler schreef:Weet er iemand hoeveel de helling bedraagt in promille van de nieuwe NZ verbinding in Antwerpen?
Ik heb op een ander forum gelezen dat men er in Brussel niet helemaal gerust in is. Of hebben ze een 77'tje klaarstaan om een duwtje te geven? :)
Enfin ik zal maandag wel zien of we er nog uitgeraken.
Ze hebben enkele HLR's en een 25.5 klaarstaan voor als het nodig is :p

Geplaatst: 24 mar 2007, 14:47
door Adler
Steven schreef:de sterkste delen zijn 29 promille in de nzv van antwerpen, bijna zo stijl als de helling tussen luik en ans, alwaar het er 33 promille is
Dank u voor de info.
29 promille is idd erg veel, zelfs de Geislinger Steige in Duitsland heeft maar 22,5 en daar hadden zelfs de 103's last mee.
Natuurlijk is de helling zeer kort zodat er weinig gevaar is voor oververhitting van de motoren.

Geplaatst: 24 mar 2007, 14:55
door Steven
tja de vraag is tegen welke snelheid ze effectief boven geraken he, als de tijd nodig voor de helling te nemen groot is (wa hier normaal ni het geval zou mogen zijn) is het nog opletten he

tot op heden is de regel zo dat voor gesleepte treinen alle motoren in dienst moeten zijn in de nzv van antwerpen, zoniet mag men er niet in

Geplaatst: 24 mar 2007, 20:56
door Joris
Hallo,
Is er een verschil in steilte, of zijn beide kanten even stijl?
Het -1 niveau geeft geen problemen veronderstel ik, klopt dat?
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 24 mar 2007, 21:17
door Adler
Als ik me niet vergis bevinden zich op de helling kant Berchem ook inrijseinen. Wat gaat er gebeuren als een trein op de helling moet stoppen voor het sein ?

Geplaatst: 24 mar 2007, 22:14
door Shrek
Adler schreef:Als ik me niet vergis bevinden zich op de helling kant Berchem ook inrijseinen. Wat gaat er gebeuren als een trein op de helling moet stoppen voor het sein ?
volle gas he :P

Geplaatst: 25 mar 2007, 20:46
door dentheo
Shrek schreef:
Adler schreef:Als ik me niet vergis bevinden zich op de helling kant Berchem ook inrijseinen. Wat gaat er gebeuren als een trein op de helling moet stoppen voor het sein ?
volle gas he :P
Waar zit eigenlijk het steilste stuk, richting Berchem of richting Luchtbal ?

Geplaatst: 10 mei 2007, 16:58
door Wimpie
heb overlaatst (Dinsdag of woensdag- de verbinding buiten gereden met 5 M6en en 2 27'ers en kmoe zeggen da het "vlot" ging ma denk met 1 27 en tien kasten het toch nipt zou worden want net buiten centraal krijg je het bord 90 maar daar moeten eerst al je kassen voorbij en dan is het zeer nipt hoor...

Geplaatst: 10 mei 2007, 22:33
door Steven
wimpie wat komen oefenen op hellend vlak van luik ans (zwaardere hellings), 12 kassen i11 (624 ton) met 1 loc 13 en wat zeverweer. garantie op plezier van onder tot boven (zoek uw zand al maar, antisliprem heeft hij toch niet)

Geplaatst: 10 mei 2007, 22:59
door Robin
en waarvoor staat het bord 90? maximum 90km/h? :oops:

Geplaatst: 10 mei 2007, 23:09
door Shrek
Steven schreef:wimpie wat komen oefenen op hellend vlak van luik ans (zwaardere hellings), 12 kassen i11 (624 ton) met 1 loc 13 en wat zeverweer. garantie op plezier van onder tot boven (zoek uw zand al maar, antisliprem heeft hij toch niet)
jamaar gij speelt vals, of dacht ge da we dieen 22 derachter ni gezien hadden 8)

Geplaatst: 10 mei 2007, 23:21
door Steven
dien 22 achteraan is er enkel van half sept tot ergens eind januari, de rest van het jaar? trek uw plan :p enkel als de vier tractiemotoren in dienst zijn.

Geplaatst: 11 mei 2007, 07:26
door Mark7758
Mag ik????? :twisted: