Pagina 1 van 2
Combinatie M6 + 13
Geplaatst: 25 mar 2007, 15:41
door Nonkelronnie
Ik heb donderdagavond rond 17u in Brussel-Centraal voor het eerst een 13 gezien die een sleep M6en trok. Hij ging richting Brussel-Noord.
Mijn vraag nu: Sinds wanneer hangen ze M6 aan een 13? Ik had nog nooit eerder die combinatie gezien.
Mag ik ervan uit gaan dat ik dit meer en meer zal zien?
Geplaatst: 25 mar 2007, 15:45
door SIMPY.be
Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Geplaatst: 25 mar 2007, 16:19
door 260689
en soms ook door een 13
Geplaatst: 25 mar 2007, 16:49
door Wover
SIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Niet alleen denken hoor, ik heb hem vorige week eens helemaal van Brussel - Noord tot Luxemburg genomen, en dat trekt echt wel zalig op zo'n 3000+ 6 M6'en

. En dan stond hij in de grootste stations altijd nog paar minuten stil.
De sigaretten zijn trouwens wel erg goedkoop in Luxemburg

.
€3.90 voor een pakje L&M, hier kost dat ondertussen al €5.30

Geplaatst: 25 mar 2007, 17:03
door Adler
SIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat Infrabel de NMBS heeft verplicht om 2 (dure) CFL3000's te leasen voor deze verbinding omdat de 20's het nogal eens lieten afweten en omdat Infrabel (financieel) wordt afgerekend op de stiptheid.
Geplaatst: 25 mar 2007, 17:23
door Joris
Hallo,
Het is volgens mij niet alleen Infrabel die minder subsidies krijgt, die vertragings index speelt voor de NMBS zelf ook mee dacht ik.
Op de ICj doen er dacht ik dienst: 2x CFL 3000 (3005+3007) +M6 en 1x SNCB 13+M6
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 25 mar 2007, 18:54
door Stijn82
Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Geplaatst: 25 mar 2007, 19:46
door Nonkelronnie
260689 schreef:en soms ook door een 13
Het was wel degelijk een 13.
Geplaatst: 25 mar 2007, 20:07
door Adler
Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van. Nu gaan ze in december toch beginnen met Thalys stellen (als die op tijd kunnen uitgerust worden met ETCS).
Geplaatst: 25 mar 2007, 20:35
door dentheo
Adler schreef:Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van.
TRAXX hebben al verschillende malen proefgereden. Ik denk ook deze week zie Wallorail voor foto's.
Rijdt ook heen en wee in Holland ook op HSL4
Geplaatst: 25 mar 2007, 22:53
door Shrek
die traxxjes beginnen overal op te duiken, volgens mij duurt het niet zo heel lang meer voor ze de IC-B overnemen

Geplaatst: 25 mar 2007, 23:49
door Steven
Shrek schreef:die traxxjes beginnen overal op te duiken, volgens mij duurt het niet zo heel lang meer voor ze de IC-B overnemen

nieuwe beurtregeling december zijn ze voorzien om dit te doen,
wat die 13 betreft, deze week waren er op de ic naar luxemburg twee locs reeks 13 (1356 en 13xx) en 1 lok reeks 3000 van dienst (de 3005 om precies te zijn)
Geplaatst: 26 mar 2007, 01:39
door Hobbes
Er zijn 3 Traxx'en geleasd om de pendeltreinen tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen te verzekeren met I11 rijtuigen.
Vanaf september zouden deze beginnen rijden.
Geplaatst: 26 mar 2007, 19:49
door Jonathan
Er zitten daadwerkelijk 13 op de IC J met M6. Zo deed bijvoorbeeld de 1352 op de 19 november van het jaar 2006, IC J 2139.
Geplaatst: 26 mar 2007, 20:19
door Shrek
Hobbes schreef:Er zijn 3 Traxx'en geleasd om de pendeltreinen tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen te verzekeren met I11 rijtuigen.
Vanaf september zouden deze beginnen rijden.
dus 1 reserve en 1 stam? dan gaat het om een 2-uursdienst waarschijnlijk
