Pagina 1 van 2

Snelheidsborden

Geplaatst: 09 apr 2007, 05:34
door Adler
Kan iemand eens uitleggen wat het bordje PLAN betekent die je soms ziet boven snelheidsborden.

Geplaatst: 09 apr 2007, 08:54
door Hobbes
PLAN wil zeggen dat je op de SSP (Schematisch SeininrichtingsPlan)moet gaan kijken in welke omstandigheden je daar die bepaalde snelheid moet aanhouden.
Inrit NZV in Berchem bv staat er 9 en 4 met plan, normaal mag je 90 km/h maar als je minder dan 110% rem hebt maar 40 km/h.
Je mag ook maar 40 km/h als je trein geremd is in "G" maar dat gaat ons hier te ver leiden...

Geplaatst: 09 apr 2007, 17:56
door Steven
minder als 110% rem = een toegelaten snelheid van het konvooi die lager is dan 120 km/u

Geplaatst: 09 apr 2007, 18:33
door Adler
Dank u voor de uitleg :wink:

Geplaatst: 09 apr 2007, 19:21
door Stijn D.C.
Hobbes schreef:PLAN wil zeggen dat je op de SSP (Schematisch SeininrichtingsPlan)moet gaan kijken in welke omstandigheden je daar die bepaalde snelheid moet aanhouden.
Inrit NZV in Berchem bv staat er 9 en 4 met plan, normaal mag je 90 km/h maar als je minder dan 110% rem hebt maar 40 km/h.
Je mag ook maar 40 km/h als je trein geremd is in "G" maar dat gaat ons hier te ver leiden...
Zo heb je er ook met HKM-G :P

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 06 feb 2008, 20:48
door Patrick
Ik wist dat er ook zo'n bordje stond bij Brussel-Kapellekerk, kant NZV. Ik had veel geluk want mijn IC-tje naar Poperinge stopte toch wel in die omgeving zeker?! Dus vlug een prentje genomen. Sorry voor de kl**e-kwaliteit, is dus vlug door het venster genomen :wink:
Afbeelding

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 06 feb 2008, 20:58
door Stijn D.C.
In brussel zuid/noord of noord/zuid verbinding :lol: is die 25km/h voor HKM's..., en bepaalde HLR's volgens lijnfiches.

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 06 feb 2008, 21:45
door Steven
IN NZV van brussel is alles wat geen toegelaten snelheid heeft van 100 km/u of meer beperkt aan 25 km u om het eenvoudig uit te drukken, dus een reizigerstrein die afgezonderde remmen heeft en daardoor max 90 km/u mag rijden zal daar ter plaatse dus ook 25 km/u moeten rijden als je de basisregel toepast, al is bij het afzonderen van rem nog wel een aantal andere regels van toepassing.

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 07 feb 2008, 17:43
door Stijn D.C.
sorry, mijn uitleg was idd, niet compleet :D

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 07 feb 2008, 23:10
door dentheo
Steven schreef:IN NZV van brussel is alles wat geen toegelaten snelheid heeft van 100 km/u of meer beperkt aan 25 km u om het eenvoudig uit te drukken, dus een reizigerstrein die afgezonderde remmen heeft en daardoor max 90 km/u mag rijden zal daar ter plaatse dus ook 25 km/u moeten rijden als je de basisregel toepast, al is bij het afzonderen van rem nog wel een aantal andere regels van toepassing.
Oef... waarom ??

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 07 feb 2008, 23:13
door Steven
dentheo maak uw vraag iets duidelijker aub want weet niet goed waar uw waarom op slaagt

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 07 feb 2008, 23:24
door dentheo
Steven schreef:dentheo maak uw vraag iets duidelijker aub want weet niet goed waar uw waarom op slaagt
De nogal ingewikkelde zin ...dat was de oef.
De waarom letterlijk....Waarom die snelheidsreductie...

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 07 feb 2008, 23:32
door Steven
waarom snelheidsbeperkingen van toepassing zijn is vrij eenvoudig.
snelheden worden in dit geval bepaald door het remvermorgen van de trein. in de nzv brussel staan de seinen enorm kort op elkaar wat zorgt dat er daar op zich al een afzonderlijk hoofdstuk van bestaat in de boeken.

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 08 feb 2008, 00:29
door dentheo
Steven schreef:waarom snelheidsbeperkingen van toepassing zijn is vrij eenvoudig.
snelheden worden in dit geval bepaald door het remvermorgen van de trein. in de nzv brussel staan de seinen enorm kort op elkaar wat zorgt dat er daar op zich al een afzonderlijk hoofdstuk van bestaat in de boeken.
Dat snap ik wel, maar waarom dat ééntje van 105kmh dat mag dat blijven doen, maar ééntje van 95 kph moet max 25 rijden ?????

Re: Snelheidsborden

Geplaatst: 08 feb 2008, 00:45
door Steven
alls in functie van het remvermogen, trouwens de snelheden die je bekomt bij het afzonderen van de rem verspringen niet per 5 km/u maar meestal per 10 km/u, dus 80/90/100/110