Codes
Geplaatst: 12 apr 2007, 20:01
Kan iemand vertellen wat de volgende codes betekenen op wagons en motorstellen?
KE-R-A
O-R-A
O-R
D (in cirkel)
KE-R-A
O-R-A
O-R
D (in cirkel)
heeft te maken met remuitrusting, voor de vuist weg alles uitleggen kan ik niet, zou boeken es moeten open doenAdler schreef:Kan iemand vertellen wat de volgende codes betekenen op wagons en motorstellen?
KE-R-A
O-R-A
O-R
D (in cirkel)
heeft met de rem te makenAdler schreef:Kan iemand vertellen wat de volgende codes betekenen op wagons en motorstellen?
KE-R-A
O-R-A
O-R
D (in cirkel)
ha ja das ook mogelijkNils schreef:De D staat voor disque dacht ik, slaagt dus op schijfremmen.
Iets in de betekenis van "Toevoegings Rem".Vind het ook raar.Uit de duitse regelmentering weet ik wel da bijkomende cijferaanduidingen Zs1,Zs2,Zs3 etc wordne genaamd en Zs is hier dan ook de afkorting van Zusatz,wat in de cursus vertaald word als toevoegingsseinbeelden.-mZ : 'mit Zusatzbremse' , komt bijna enkel in Duitsland voor , weet niet wat het betekent..
Ik heb wat gezocht op internet en ik heb het volgende gevonden.msts.be schreef:-mZ : 'mit Zusatzbremse' , komt bijna enkel in Duitsland voor , weet niet wat het betekent..
Ja juist , in het duits ook Direkte Bremse genoemd.Steven schreef:aaah merci voor de vertaling van het woord, dan geef ik de juiste term voor belgie
de rechtstreekse rem
Bepaalde (gemoderniseerde) M4 rijtuigen hebben dit ook op proef.msts.be schreef:-K in cirkel : uitgerust met kunststof remblokken (voorlopig enkel op goederenwagens te vinden)
Steven, bij motorstellen begrijp ik dat niet goed, die vormen toch altijd een geheel? Werkt die rechtstreekse rem dan enkel op de wielen van het stuk waar de TB in zit? En wanneer wordt die dan gebruikt?Steven schreef:...alsook op de klassieke stellen en de varkensneuzen, bij deze laatste twee hebben die echter ook een elektrisch gedeelte