Pagina 1 van 2
Frage zur Stromversorgung im Netz der SNCB
Geplaatst: 17 apr 2007, 08:54
door jadefalcon
Guten Morgen,
ich wollte einmal fragen, wie gross der maximal zulaessige Ampere-Wert ist, den ein Triebfahrzeug im Netz der SNCB maximal erreichen darf. Sofern es dafuer einen allgemeinen Grenzwert gibt, natuerlich

.
Danke euch!
Geplaatst: 17 apr 2007, 15:44
door Steven
hle 13 = ???
hle 27 = +-1800A
hle 21 = +-1500A
hle 11 = +-1500A
ms80 (break) = +-450A
Re: Frage zur Stromversorgung im Netz der SNCB
Geplaatst: 17 apr 2007, 17:46
door steamfreak
jadefalcon schreef:Guten Morgen,
ich wollte einmal fragen, wie gross der maximal zulaessige Ampere-Wert ist, den ein Triebfahrzeug im Netz der SNCB maximal erreichen darf. Sofern es dafuer einen allgemeinen Grenzwert gibt, natuerlich

.
Danke euch!
Voor zij die het Duits niet zouden verstaan

:
ik zou eens willen vragen, hoe groot de maximaal toegelaten stoomsterkte is van een spoorvoertuig van de NMBS.
Voor zover er daarvoor een algemene waarde is, natuurlijk
Hartelijk dank!
Geplaatst: 17 apr 2007, 17:55
door jadefalcon
Ik sprek het Nederlands niet zeer goed

.
Geplaatst: 17 apr 2007, 18:06
door Steven
je mag Duits schrijven, de meeste verstaan het wel.
Geplaatst: 17 apr 2007, 18:15
door 5307
het is wat puzzelen, maar het lukt me de kernwoorden te herkennen en zo te beredeneren... het duits is eigenlijk maar een kleine sprong van het nederlands verwijderd!
Geplaatst: 17 apr 2007, 18:19
door jadefalcon
5307 schreef:het is wat puzzelen, maar het lukt me de kernwoorden te herkennen en zo te beredeneren... het duits is eigenlijk maar een kleine sprong van het nederlands verwijderd!
Das ist schon richtig, lesen kann ich es ja recht gut. Nur die Grammatik habe ich laengst nicht so gut drauf, dass ich es auch fliessend sprechen koennte.
Wie auch immer - ich danke euch fuer eure Hilfe

.
Geplaatst: 17 apr 2007, 19:50
door Adler
Misschien nog interessant te vermelden dat elk tractie-onderstation bestaat uit 1 tot 4 transformator-gelijkrichtergroepen.
De meeste groepen hebben als nominaal vermogen 4,2 MW (nominale DC stroom 1273 A).
Elke groep moet 150 % belasting gedurende twee uren en 300 % belasting gedurende 5 minuten kunnen leveren.
Geplaatst: 17 apr 2007, 19:59
door 5307
in kortrijk zijn er 3 transfo(kes) maar is er permanent altijd 1 in werking, de rest is voor in extreme verkeerssituaties en/of voor als er een defect is !
dat is zo 1 transfo

Geplaatst: 17 apr 2007, 20:02
door Steven
back on topic, het gaat over het verbruik, niet over de voeding zelf

Geplaatst: 17 apr 2007, 20:11
door Adler
Steven schreef:back on topic, het gaat over het verbruik, niet over de voeding zelf

Die stroom moet van ergens komen he

Het subject is ook: Frage zur Stromversorgung
Geplaatst: 17 apr 2007, 20:23
door Steven
ja ok maar zijn vraag is dan toch specifiek gericht op de getallen he

Geplaatst: 17 apr 2007, 20:41
door pietje
op deze link:
http://web.railaccess.be/N/pdf/annexes_ ... -I_Max.pdf
kan je zien wat de maximale stroomsterkte is die kan geleverd worden door de bovenleiding.
Geplaatst: 17 apr 2007, 21:20
door Adler
Op die kaart is te zien dat de meeste lijnen max. 2500 A kunnen leveren.
Ik veronderstel dat deze maxima voor een korte duur kunnen overschreden worden. Want als ik de cijfers neem van Steven, zou dit bij 2 HLE27's al overschreden worden.
Geplaatst: 17 apr 2007, 21:37
door Shrek
300% gedurende 5 minuten, dat is lang genoeg om nen trein erdoor te sturen he
