Pagina 1 van 1

1355 in midden van trein

Geplaatst: 20 apr 2007, 22:28
door Asterix
Ik zag vanmorgen omstreeks 07.00u in Leuven Spoor 2 de Maastricht-Luik-Brussel Zuid passeren, getrokken door een 13.

Echter, in het midden van rij wagons stak er een 1355 tussen, werkonbekwaam. Waarom steken ze die er in het midden van de trein tussen? Of werd de trein door een andere passerende trein gesleept?

Geplaatst: 21 apr 2007, 03:19
door Steven
normaal is de 427 altijd samengesteld uit
stuurrijtuig + rijtuig + loc + 7 rijtuigen + stuurrijtuig, als de loc in deze samenstelling probs geeft (of 1 van die stuurrijtuigen) zal men voor het gemak er gewoon een loc voorhangen vermoed ik

Geplaatst: 21 apr 2007, 09:28
door Bibke
Steven,

Wat is het voordeel om met twee stuurrijtuigen en een loc tss de rijtuigen te rijden?

Geplaatst: 21 apr 2007, 10:41
door Elgar
Dat is de P-trein van Gouvy naar Brussel die met zo'n dromedaris samenstelling rijdt. De reden waarom men met twee stuurrijtuigen rijdt, is dat deze trein na aankomst in Brussel-Zuid naar Maastricht rijdt. Om een af andere reden mag er maar met acht rijtuigen naar Maastricht gereden worden. Omdat het in Brussel-Zuid te druk is om te rangeren, koppelt men dan de twee rijtuigen voor de locomotief af, zodat men nog altijd een trek-duw stam overhoudt om naar Maastricht te rijden.

Geplaatst: 21 apr 2007, 13:42
door Steven
die 8 rijtuigen naar maastricht volstaan ruimschoots hoor, het is niet dat het nodig is om er meer aan te hangen :wink:

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:01
door Bibke
Elgar en Steven,

Wederom hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:05
door Steven
Elgar schreef:Dat is de P-trein van Gouvy naar Brussel die met zo'n dromedaris samenstelling rijdt. De reden waarom men met twee stuurrijtuigen rijdt, is dat deze trein na aankomst in Brussel-Zuid naar Maastricht rijdt. Om een af andere reden mag er maar met acht rijtuigen naar Maastricht gereden worden. Omdat het in Brussel-Zuid te druk is om te rangeren, koppelt men dan de twee rijtuigen voor de locomotief af, zodat men nog altijd een trek-duw stam overhoudt om naar Maastricht te rijden.
tussen gouvy en luik hangen ze er ook teveel aan die 2, want daar is het zelfs niet mogelijk om overal met 8 rijtuigen te stoppen.