Pagina 1 van 1
China stapt over op ultrasnelle treinen
Geplaatst: 23 apr 2007, 00:37
door Jean
Geplaatst: 23 apr 2007, 07:29
door Accelerat
Die wannabe ICE-3 ziet er niet uit!

Geplaatst: 23 apr 2007, 11:27
door Patrick
Wat een vleselijke tlein! De tleinbestuuldel moet daal zekel plat liggen?

Geplaatst: 23 apr 2007, 15:47
door Accelerat

Ben benieuwd wanneer Siemens gaat lopen zeveren over een *remake van hun ICE-3*

Geplaatst: 23 apr 2007, 17:06
door Wover
De chinese spoorwegen hebben die zelf besteld bij Siemens, dus het zijn wel degelijk ICE's, met aanpassingen. Of verwar ik nu met een Spaanse bestelling van ICE's?
Geplaatst: 23 apr 2007, 17:17
door Steven
nee wover ik denk da je juist bent in die stelling ik meende idd ook te weten dat ze ginderachter een bestelling bij siemens gedaan hebben van look a likes van de ICE stellen
Geplaatst: 23 apr 2007, 17:46
door Accelerat
Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
Geplaatst: 23 apr 2007, 17:51
door Steven
sncf-sncb schreef:Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
euh de koper heeft ooit iets in de pap te brokken he:-) in dit geval moest het materieel voldoen aan chinese normen en die gasten wat kennende zal daar voor het design ook wel iets bij zijn geweest. zeker bij een bestelling van zoveel stuks kan de bouwer al is luisteren naar de klant he

Geplaatst: 23 apr 2007, 20:36
door Accelerat
Steven schreef:sncf-sncb schreef:Als dat zo is, dan ben ik toch wel van mening dat Siemens flink er op achteruit is gegaan met hun design...
euh de koper heeft ooit iets in de pap te brokken he:-) in dit geval moest het materieel voldoen aan chinese normen en die gasten wat kennende zal daar voor het design ook wel iets bij zijn geweest. zeker bij een bestelling van zoveel stuks kan de bouwer al is luisteren naar de klant he

Da's waar.
Nouja, Aziƫ is dan weer een vliegtuigromp-op-wielen rijker.(Die Shinkansen gevallen)

Geplaatst: 23 apr 2007, 22:28
door Bastiaan
CRH-3 is inderdaad onderdeel van het
Velaro-product dat is ontwikkeld door Siemens, met de ICE-3 als basis. Voor China zijn een aantal aanpassingen gedaan, zoals het verbreden van de wagenbakken. De treinstellen worden overigens gebouwd in samenwerking met CNR Tangshan.
Bron:
WikiPedia
Geplaatst: 07 mei 2007, 14:03
door NSNMBS
Het is meestal zo wat het land te eisen is denk ik.. Je ziet op de foto dat ie echt in de chinese stijl is ontwikkeld. Maar kijk ook naar de UK. Daar hebben ook alle treinen dezelfde stijl. Kijk maar eens bijvoorbeeld naar een normale Desiro en naar een Desiro die in de UK rijd...Groot verschil

Geplaatst: 08 mei 2007, 00:19
door ziemon
Nee dit zijn geen Velaro CRH treinstellen, dit is pure namaak. Siemens moet namelijk in Krefeld nog het eerste stel afbouwen (levering december 2007). Pas in 2009 gaan ze rijden.
Ze gaan er zo uitzien:
http://www.railcolor.net/mrd/1002_CVELARO.html
http://mhcsint-oedenrode.nl/1002_00.jpg
dus precies zo als de andere Velaro stellen voor Rusland, Spanje en Duitsland, alleen 30 cm breder
de fotos die je heir ziet heb ik vorige zomer gemaakt in Krefeld, wat je ziet is een 1:1 mock up van een kopbak
Geplaatst: 08 mei 2007, 00:28
door Steven
de verschillen vallen toch op, zoals die 2+3
Geplaatst: 08 mei 2007, 11:13
door Accelerat
Aan die stoeltjes is het goed te zien dat de gemiddelde noord-Europeaan iets groter en breder gebouwd is.

Geplaatst: 08 mei 2007, 13:57
door JC
Vergeet niet dat de Chinese treinen breder zijn dan de Belgische. Met die extra 30 cm is er perfect een 2 + 3 opstelling van te maken !