Leuven-Neerpelt
Geplaatst: 23 apr 2007, 12:20
Bron: Het Belang van Limburg
http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezersbri ... L070422003
Auteur: Lise Smout, Overpelt
Op vrijdag 20 april nam ik zoals elke week de rechtstreekse studententrein in Leuven met eindstation Neerpelt. Deze lijn heeft wel vaker te maken met vertragingen en defecten maar wat ik deze keer meemaakte, vond ik ronduit schandalig. In Lier stopte de trein en werd er omgeroepen dat er een persoonsongeval had plaatsgevonden op een lijn in de buurt en dat er vier extra haltes werden aangedaan. Dit zou ons vertraging opleveren. De treinbegeleidster stelde voor aan de mensen die niet bij deze 4 haltes moesten zijn, om naar de in aantocht zijnde trein A?pen Centraal ? Neerpelt te lopen. Ik zou dan op het normale uur op mijn halte, Overpelt, kunnen afstappen. Ik en nog enkele anderen grepen onze bagage, renden snel onder de perrons door de trappen op naar perron 3. Daar aangekomen bleek de trein aardig vol te zitten. Uiteindelijk vonden we een ingang die leeg was. Ik vroeg aan de treinbegeleidster die er stond: ?Mevrouw, mogen wij hier opstappen??. Zij schreeuwde terug ?Gij erop is ik eraf!!!?. Ik schrok van dit onvriendelijke antwoord. Zij had ons ook kunnen zeggen dat de trein vol zat en zij geen gevaarlijke situaties wou. Dat begrijp ik en had ik zonder meer aanvaard. Ik ben toen met nog enkelen die ook niet op de trein geraakt zijn, teruggelopen naar de trein vanuit Leuven.
Ondanks dat de vriendelijke treinbegeleidster al gefloten had, liet ze ons toch nog opstappen. Als we enkele secondes later geweest waren, hadden we een uur moeten wachten op de volgende trein. Met vertragingen, defecten en slechte verbindingen leer je als NMBS-reiziger leven, vaak zijn dat ook gevallen van overmacht. Ik vind echter niet dat men met zulke brutale behandeling als klant vrede moet nemen, vandaar deze brief.
http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezersbri ... L070422003
Auteur: Lise Smout, Overpelt
Op vrijdag 20 april nam ik zoals elke week de rechtstreekse studententrein in Leuven met eindstation Neerpelt. Deze lijn heeft wel vaker te maken met vertragingen en defecten maar wat ik deze keer meemaakte, vond ik ronduit schandalig. In Lier stopte de trein en werd er omgeroepen dat er een persoonsongeval had plaatsgevonden op een lijn in de buurt en dat er vier extra haltes werden aangedaan. Dit zou ons vertraging opleveren. De treinbegeleidster stelde voor aan de mensen die niet bij deze 4 haltes moesten zijn, om naar de in aantocht zijnde trein A?pen Centraal ? Neerpelt te lopen. Ik zou dan op het normale uur op mijn halte, Overpelt, kunnen afstappen. Ik en nog enkele anderen grepen onze bagage, renden snel onder de perrons door de trappen op naar perron 3. Daar aangekomen bleek de trein aardig vol te zitten. Uiteindelijk vonden we een ingang die leeg was. Ik vroeg aan de treinbegeleidster die er stond: ?Mevrouw, mogen wij hier opstappen??. Zij schreeuwde terug ?Gij erop is ik eraf!!!?. Ik schrok van dit onvriendelijke antwoord. Zij had ons ook kunnen zeggen dat de trein vol zat en zij geen gevaarlijke situaties wou. Dat begrijp ik en had ik zonder meer aanvaard. Ik ben toen met nog enkelen die ook niet op de trein geraakt zijn, teruggelopen naar de trein vanuit Leuven.
Ondanks dat de vriendelijke treinbegeleidster al gefloten had, liet ze ons toch nog opstappen. Als we enkele secondes later geweest waren, hadden we een uur moeten wachten op de volgende trein. Met vertragingen, defecten en slechte verbindingen leer je als NMBS-reiziger leven, vaak zijn dat ook gevallen van overmacht. Ik vind echter niet dat men met zulke brutale behandeling als klant vrede moet nemen, vandaar deze brief.