Pagina 1 van 1

Extra treinen voor 100 jaar Scouts

Geplaatst: 28 apr 2007, 18:28
door Patrick
Tientallen extra treinen om de ongeveer 90.000 Scouttertjes van en naar Brussel te krijgen.
Zouden ze hiervoor ook het oudste treinmateriaal gebruiken? :wink:

Geplaatst: 28 apr 2007, 18:40
door 5941
Hallo

gisteren avond is in turnhout 2745 met een stam M5 rijtuigen vertrek 19:34 vertrokken

Geplaatst: 28 apr 2007, 20:04
door Wover
Ik heb het daarstraks gemerkt. Van Antwerpen tot Mechelen zat ik rustig op de IR naar Leuven. Twaren 2 breaks. Dan plots overrompeling, heel eerste klasse vol met mensen met 2e klasse biljet (terwijl er plaatsen gereserveerd waren en er dus eigenlijk niemand in 1e moest zijn).

Achja, gelukkig kwamen er 2 niet onknappe jongedames tegenover mij zitten, dus ik klaag niet :P

Geplaatst: 29 apr 2007, 01:48
door Shrek
Wover schreef:Ik heb het daarstraks gemerkt. Van Antwerpen tot Mechelen zat ik rustig op de IR naar Leuven. Twaren 2 breaks. Dan plots overrompeling, heel eerste klasse vol met mensen met 2e klasse biljet (terwijl er plaatsen gereserveerd waren en er dus eigenlijk niemand in 1e moest zijn).

Achja, gelukkig kwamen er 2 niet onknappe jongedames tegenover mij zitten, dus ik klaag niet :P
ik denk dat ik op diezelfde trein zat, maar dan tussen haacht en leuven.
in 2 breaks waren 400 plaatsen gereserveerd :shock: probeer dan maar eens te zoeken in welk rijtuig de niet-gereserveerde plaatsen zijn :P

Geplaatst: 29 apr 2007, 03:25
door Asterix
Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening voor het Rode Kruis op de camping in Sint-Joris-Weert.

De NMBS zou pas donderdag en vrijdag met een ploeg de lengte van de perrons in het stationnetje van Sint-Joris-Weert zijn gaan opmeten. Ruim op tijd dus. De meting viel ook effe tegen: ze moesten de treinen een pak inkorten dus veel minder plaats dan voorzien.

Daarenboven hebben de leden van de scouts afgelopen week ongeveer elke dag een mail gekregen waarin de NMBS de uren van de extra treinen wijzigde. Nu ja, ze wisten het ook maar van een jaar tevoren.

Uiteindelijk werd er afgesproken om alle Antwerpse afdelingen op de parking aan Mechelen-Nekkerspoel te laten samenkomen (onder politiebegeleiding) om vandaar de trein te nemen. Ter elfde ure moest het opeens Mechelen-Centraal zijn. Alle plannen mochten de vuilbak worden ingegooid.

Ongelooflijk allemaal.

Voor zondag hebben de scouts in Bxl dan maar weer betaald voor extra metrotreinen tot 16u. Vanaf 16u wordt er weer overgeschakeld naar de zondagdienst van de MIVB. Wordt nog leuk als ze allemaal uit het Koning Boudewijnstadion willen vertrekken.....

Geplaatst: 29 apr 2007, 10:20
door rvdborgt
Jeroen schreef:De NMBS zou pas donderdag en vrijdag met een ploeg de lengte van de perrons in het stationnetje van Sint-Joris-Weert zijn gaan opmeten.
Weten ze de lengte niet dan? Dat lijkt me toch te horen tot de basisgegevens van het netwerk, die je nodig hebt als je een trein wilt inleggen. En dan wil je niet altijd moeten wachten totdat er een mannetje een perron is gaan opmeten. De perronlengtes in Nederland zijn b.v. gewoon op de website van ProRail te vinden.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 29 apr 2007, 10:33
door Adler
rvdborgt schreef:Weten ze de lengte niet dan? Dat lijkt me toch te horen tot de basisgegevens van het netwerk, die je nodig hebt als je een trein wilt inleggen. En dan wil je niet altijd moeten wachten totdat er een mannetje een perron is gaan opmeten. De perronlengtes in Nederland zijn b.v. gewoon op de website van ProRail te vinden.
Hier vind je de lengte van alle perrons.

Geplaatst: 29 apr 2007, 11:08
door Steven
lanste perrons in belgie spoor 1 te leuven (606m) en spoor 3 te brussel zuid (505m, richting noord zuid) als ik me niet miszien heb

Geplaatst: 29 apr 2007, 11:18
door Patrick
Adler schreef:Hier vind je de lengte van alle perrons.
Woeha, ik zie bij lijn 69 "Poperingen" staan in de laatste kolom.
Waarom men toch altijd die "n" erbij moet plakken :roll:

Geplaatst: 29 apr 2007, 22:43
door Shrek
daarstraks heb ik 3 extra treinen gezien in leuven :P 2 treinen bestaande uit breaks waarvan er 1 niet stopte in leuven en dan een geduwde stam M5'en die eveneens doorreed op spoor 3 richting landen :)

Geplaatst: 30 apr 2007, 08:44
door overweg13
Jeroen schreef:Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening

Ongelooflijk allemaal.
Inderdaad ongelooflijk, omdat je in de netverklaring kunt lezen hoe lang de perrons zijn, en dat op de meter nauwkeurig. Dit zal dus wel weer een sterk verhaal zijn, zoals de spoorwegen ze lijken te inspireren....

Geplaatst: 30 apr 2007, 10:27
door LierTrainspotter
ER waren zelfs breaks tekort om de IR(g) trein Antwerpen-Turnhout te rijden. Daarom hebben ze er een gomoderniseerd klassiekje op ingezet. Met grote vreugde van mij :lol: . Maar toen ik in herentals vertrok waren er al terug breaks vrij. :cry:

Geplaatst: 01 mei 2007, 01:13
door Asterix
overweg13 schreef:
Jeroen schreef:Net terug van een hele dag/avond/nacht hulpverlening

Ongelooflijk allemaal.
Inderdaad ongelooflijk, omdat je in de netverklaring kunt lezen hoe lang de perrons zijn, en dat op de meter nauwkeurig. Dit zal dus wel weer een sterk verhaal zijn, zoals de spoorwegen ze lijken te inspireren....
Dat kan best. Dat van die wisselende uurregelingen heb ik echter van vele mensen gehoord. Daar is de maatschappij enorm tekort geschoten.....

Geplaatst: 01 mei 2007, 11:09
door Jonathan
Ik heb ook scoutstreinen gezien. Vrijdagavond stond er daar een scoutstrein aangeschreven die zou vertrekken om 20:07 in Brugge en uit Oostende zou komen. De trein werd met M6'ssen gereden en omstreeks 20:05 klokt 'een spijtig bericht door micro voor de scouts op het spoor 9'. De trein had namelijk al 20 tot 25 minuten vertraging.