Museummaterieel [NL]
Geplaatst: 01 mei 2007, 22:01
Zaterdag 28-04-2007 ben ik meegeweest met de 186 met een klein rondje Nederland.
Hieronder een klein verslag.
04:00 Ging de wekker
04:30 In de auto voor een rit van 45 minuten naar Winterswijk.
Waar de koffie al was gezet, en er goed in ging.
07:00 Klaar voor vertrek , dus rijden maarrrrrr.
Een uur eerder dus, kwamen we aan in het NSM,
Waar de 27 al buiten stond, maar de 41 moest nog naar buiten toe.
Lokomotor ervoor, en HUP naar buiten met het ding.
Lokomotor + DE1 41
Lokomotor DE1 41 en nog een Lokomotor, uigerust met een enorme Hengel (zal wel voor het vissen zijn)
Na een tijdje hadden ze de 41 gestart en reed deze richting de 186 en passeerde daarbij de 27.
Na een tijdje was de trein compleet, 41 voorop, 186 in het midden en de 27 achterop. op de foto de koppen van de 27 en 186 samen.
Hierna ging de hele trein op pad richting Tilburg, waar de 27 opnieuw zal worden geschilderd De route zou lopen via Amersfoort - Deventer - Arnhem - Nijmegen Dit om niet te hoeven kopmaken.
Eerste tussenstop was in Amersfoort, hier moesten enkele treinen voorbij. en konden we de eerste Controle uitvoeren.
Volgende stop was in Stroe.
Daarna dus in Deventer, waar we 20 minuten aan de kant gingen.
Hierna hebben we nog een kleine stop gemaakt, in Arnhem, maar daar was het te gevaarlijk om foto's te maken, dus zijn we lekker in de DE2 blijven zitten.
De volgende stop konden we wel weer even naar buiten, en dat was in Nijmegen.
In Nijmegen passeerde er een geduwde stam rijtuigen.
Welke nummers, geen idee, dat boeit me nou nooit bij die stammen.
Hierna begon de 41 het toch een beetje moeilijk te krijgen van de 115 zware ton last die achter de 41 en 186 hing.
In s'Hertogenbosch werd er dan ook maar eens een blik geworpen onder de schortplaten van het stel.
Hierna zijn we doorgereden naar Tilburg.
Hier hadden we ruim de tijd, en kon er ook naar de 41 gekeken worden.
Besloten werd om daarmee maar op 1 motor verder te rijden naar Winterswijk.
De 41 met de 186
en een aantal Claaski's voor de polski's
Met een uur vertraging zijn we terug gereden naar Winterswijk.
Maar eerst tanken in Zutphen, omdat de 41 wel heel een hele erge lege tank had.
Hierna werd besloten om de 41 hier achter te laten, er moest nog wat gerepareerd worden. Maar sommige mensen van de 186 zouden nog een paar uur onderweg zijn om thuis te komen.
Laatste foto van de rit
en daarna Gebak!!!
Daarna weer in de auto gestapt, en weer terug naar Hengelo gereden
En toen in daar weer thuis aankwam om 22:30 stond het avondeten klaar.
Hieronder een klein verslag.
04:00 Ging de wekker
04:30 In de auto voor een rit van 45 minuten naar Winterswijk.
Waar de koffie al was gezet, en er goed in ging.
07:00 Klaar voor vertrek , dus rijden maarrrrrr.
Een uur eerder dus, kwamen we aan in het NSM,
Waar de 27 al buiten stond, maar de 41 moest nog naar buiten toe.
Lokomotor ervoor, en HUP naar buiten met het ding.




Hierna ging de hele trein op pad richting Tilburg, waar de 27 opnieuw zal worden geschilderd De route zou lopen via Amersfoort - Deventer - Arnhem - Nijmegen Dit om niet te hoeven kopmaken.



Hierna hebben we nog een kleine stop gemaakt, in Arnhem, maar daar was het te gevaarlijk om foto's te maken, dus zijn we lekker in de DE2 blijven zitten.
De volgende stop konden we wel weer even naar buiten, en dat was in Nijmegen.

Welke nummers, geen idee, dat boeit me nou nooit bij die stammen.
Hierna begon de 41 het toch een beetje moeilijk te krijgen van de 115 zware ton last die achter de 41 en 186 hing.

Hierna zijn we doorgereden naar Tilburg.
Hier hadden we ruim de tijd, en kon er ook naar de 41 gekeken worden.
Besloten werd om daarmee maar op 1 motor verder te rijden naar Winterswijk.


Met een uur vertraging zijn we terug gereden naar Winterswijk.

Hierna werd besloten om de 41 hier achter te laten, er moest nog wat gerepareerd worden. Maar sommige mensen van de 186 zouden nog een paar uur onderweg zijn om thuis te komen.
Laatste foto van de rit


En toen in daar weer thuis aankwam om 22:30 stond het avondeten klaar.