M4 en klassiekjes
M4 en klassiekjes
Hallo, vorig jaar kwamen hier nog rode klassiekjes in Lier en omgeving, nu zijn dit breaks. Ook de rode M4 is weg.
Ik zie de laatste tijd zo weinig van deze treinen.
Mijn vraag: Waar kan je nog van die rode M4's vinden en rode klassiekjes?
Rode M4 zag ik een paar weken geleden nog meermaals op lijn 50 tussen Denderleeuw en Aalst, geen idee wat voor trein dit was.
Rode klassiekjes vind je ook nog in Denderleeuw, stoptrein naar Gent-St-Pieters, staat elke werkdag een tijd tot iets na 16h te Denderleeuw vertrekkensklaar; ook stoptreinen van Denderleeuw naar Zottegem en de stoptrein Kortrijk-Zottegem, enz... nog genoeg zou ik zeggen.
Rode klassiekjes vind je ook nog in Denderleeuw, stoptrein naar Gent-St-Pieters, staat elke werkdag een tijd tot iets na 16h te Denderleeuw vertrekkensklaar; ook stoptreinen van Denderleeuw naar Zottegem en de stoptrein Kortrijk-Zottegem, enz... nog genoeg zou ik zeggen.
- trainfreak
Klopt, vroeger zaten er meer gemoderniseerde tussen heb ik de indruk. Ik heb die stoptrein de laatste weken meermaals genomen en nooit een gemoderniseerd stel gezien. Zullen wel naar de Cityrail overgeheveld zijn intussen.trainfreak schreef:De L trein Mechelen-Gent-Brugge ordt ook met rode klassiekjes gereden.
Op lijn 50 is er inderdaad nog 1 p-trein die met bordeaux M4 rijtuigen wordt gedaan, het is een trein die via Jette rijdt.
Deze morgen nog een bordeaux M4 is het station van Haaltert gezien, de p-trien (7902) Kortrijk-> Schaarbeek was vandaag met bordeaux M4 rijtuigen.
Niet gemoderniseerde klassiekjes zijn schaars aan het worden op de Cityrail verbindingen, en als je der nog tegen komt zijn het er van de generatie die met Vmax = 130 km/h.
Het gemoderniseerde klassiekje 702 krijgt van mij de troffee van grootste lawaai maker, wwwmmm wwwm wwmmm wwmmm.
Deze morgen nog een bordeaux M4 is het station van Haaltert gezien, de p-trien (7902) Kortrijk-> Schaarbeek was vandaag met bordeaux M4 rijtuigen.

Niet gemoderniseerde klassiekjes zijn schaars aan het worden op de Cityrail verbindingen, en als je der nog tegen komt zijn het er van de generatie die met Vmax = 130 km/h.
Het gemoderniseerde klassiekje 702 krijgt van mij de troffee van grootste lawaai maker, wwwmmm wwwm wwmmm wwmmm.

Re: M4 en klassiekjes
rode M4 werd tot december gebruikt voor de p-treinen Aarschot - Antwerpen.LierTrainspotter schreef:Hallo, vorig jaar kwamen hier nog rode klassiekjes in Lier en omgeving, nu zijn dit breaks. Ook de rode M4 is weg.
vanaf december werden deze rijtuigen gebruikt op een p-trein Hasselt Brussel; sinds 2 mei worden ze niet meer gebruikt tussen Hasselt & Brussel.