Bron: http://www.brf.be/nachrichten/shownachricht?id=60106Durchbruch bei Ravelradweg Raeren-Sourbrodt
Tourismusminister Gentges hat nach eigener Aussage einen wichtigen Fortschritt erzielt, was die Schaffung eines großräumigen Radwegenetzes im Eifel-Ardennenraum angeht.
Mit der SNCB-Holding, der MAT und dem Verkehrsministerium sei eine Übereinkunft erzielt worden, die Bahnstrecke von Raeren nach Sourbrodt zu einem RAVEL-Radweg zu machen.
Zudem liege inzwischen die bei der Organisation "chemin du rail" in Auftrag gegebene Studie über einen Ausbau der bestehenden Wege vor: diese zeige das einzigartige Potenzial: die grenzüberschreitende Entdeckung eines europäischen Mittelgebirges mit dem Rad, wobei die maximale Steigung auf den alten Bahnstrecken nicht mehr als 2 Prozent betragen würde.
Exit Vennbahn
Exit Vennbahn
Vennbahn wordt fietspad:
Zijn er wel degelijk plannen om ook dat stuk op te breken? Die rail bikes zijn er slechts sinds 2005, zou vreemd zijn dat ze op 3 jaar tijd reeds terug verdwenen zijn. De site hiervan werkt trouwens nog steeds.
terechte opmerking van joris, deze spoorlijn is Belgisch grondgebied...Joris schreef:Hallo,
Wordt die lijn dan terug Duitsland, of blift dat een Belgische enclave?
Gaat men die Railbikes daar dna buitenzwieren ofzo? Of zijn die failliet?
Groeten,
Joris De Mol
PS: Mag men een hoofdlijn zomaar opbreken? Ik dacht het niet, of is daar al een KB voor getekend?
Maar ik meen me wel te herinneren, dat dat was op voorwaarde dat er een spoorlijn over liep...super1500 schreef:terechte opmerking van joris, deze spoorlijn is Belgisch grondgebied...Joris schreef:Hallo,
Wordt die lijn dan terug Duitsland, of blift dat een Belgische enclave?
Gaat men die Railbikes daar dna buitenzwieren ofzo? Of zijn die failliet?
Groeten,
Joris De Mol
PS: Mag men een hoofdlijn zomaar opbreken? Ik dacht het niet, of is daar al een KB voor getekend?
Vennbahn wird in grenzüberschreitendes Radwegenetz eingebund
Nach den Worten von Tourismusminister Gentges ist das Kapitel Vennbahn abgeschlossen. Für den Zeitraum von 2002 bis 2006 hätten für Versicherungen, die Sicherung von Bahnübergängen oder die Herrichtung des touristischen Draisinenverkehrs noch 650.000 Euro aufgewendet werden müssen.
Die noch im Raum stehenden Kosten werden vom Verkauf der Schienen und der Vermietung bzw. des anstehenden Verkaufs der Bahnhofshalle Raeren aufgefangen, so der Minister weiter.
Die Vennbahnstrecke wird eine neue Zweckbestimmung erhalten: Sie wird in ein grenzüberschreitendes Radwegenetz eingebunden.
BRF - 22.04.2008
Die noch im Raum stehenden Kosten werden vom Verkauf der Schienen und der Vermietung bzw. des anstehenden Verkaufs der Bahnhofshalle Raeren aufgefangen, so der Minister weiter.
Die Vennbahnstrecke wird eine neue Zweckbestimmung erhalten: Sie wird in ein grenzüberschreitendes Radwegenetz eingebunden.
BRF - 22.04.2008
Re: Exit Vennbahn
Allez,
Dus Raeren - Monschau mogen we ook al vergeten, was te verwachten, als je net dat stuk laat liggen dat in de slechtste toestand was...
Waar is de droom van een toeristisch lijntje Trois Ponts - Bütgenbach
Maarreuh: "verkauf der Schienen", dat ze dat maar uit hun hoofd halen, die zijn dus wel eigendom van de NMBS-groep!
Greetz
Sven
Dus Raeren - Monschau mogen we ook al vergeten, was te verwachten, als je net dat stuk laat liggen dat in de slechtste toestand was...
Waar is de droom van een toeristisch lijntje Trois Ponts - Bütgenbach

Maarreuh: "verkauf der Schienen", dat ze dat maar uit hun hoofd halen, die zijn dus wel eigendom van de NMBS-groep!
Greetz
Sven
Re: Exit Vennbahn
Niet juist : de Duitstalige gemeenschap kocht het baanvak Raeren - Sourbrodt (niet inbegrepen) van de NMBS in 1990.tt44ta46 schreef:Maarreuh: "verkauf der Schienen", dat ze dat maar uit hun hoofd halen, die zijn dus wel eigendom van de NMBS-groep!
Re: Exit Vennbahn
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
En wat dacht je van verkauf der Schienen aan DB? Met grond en al, of ben ik nu te hoopvol?gysev schreef:Niet juist : de Duitstalige gemeenschap kocht het baanvak Raeren - Sourbrodt (niet inbegrepen) van de NMBS in 1990.tt44ta46 schreef:Maarreuh: "verkauf der Schienen", dat ze dat maar uit hun hoofd halen, die zijn dus wel eigendom van de NMBS-groep!
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit Vennbahn
echt een enclave is het niet natuurlijk. Er blijft gewoon direct contact tussen de Vennbahn en de rest van België
Re: Exit Vennbahn
Eigenlijk is dus het stukje Duistland dat omsloten wordt door de Vennbahn, de eigenlijke enclave, gescheiden van de rest van Duistland door een strook van enkele meters 
