Pagina 1 van 3
I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 04 mei 2007, 11:03
door Patrick
Geplaatst: 04 mei 2007, 12:02
door Accelerat
Prachtig!
Jammer dat Ieper zo ver van hier is.

Geplaatst: 04 mei 2007, 12:05
door Shrek
zon schoon rijtuigen naar de sloper

Geplaatst: 04 mei 2007, 12:54
door R4C-Fan
Schade um die schönen Wagen.
Geplaatst: 04 mei 2007, 17:52
door 5307
wow, wat zijn ze toegetakeld, de laatste keer ik ging waren alle ruiten nog aanwezig

Geplaatst: 10 mei 2007, 10:45
door Patrick
En een koersbord waarop Denderleeuw stond, is ook foetsie heb ik nu pas opgemerkt. Nu ja, liever dat zoiets bij een verzamelaar met grote passie terechtkomt, dan dat het mee in de schroothoop verdwijnt.
Geplaatst: 10 mei 2007, 18:14
door 260689
mijn lievelingsrijtuigen zo toegetakeld het pakt mij echt
schandalig ist

Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 06 jan 2008, 22:55
door Train grave yard
Ik ben er nog geweest op 30 december en het vandalisme is nog veel erger geworden. Bijna ieder raam is gesneuveld en binnenin is de vernieling compleet. De dwazen hebben ook al enkele banken en gordijnen in brand gestoken dus als alles zo toegankelijk blijft vrees ik dat het hele boeltje binnenkort wel eens uitbrandt.

Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 00:15
door Bartjedj
Inderdaad, het doet pijn.
En op de foto's zijn de stickers zichtbaar voor het laatste onderhoud in 2002. Geen 2 jaar voor de buitendienststelling

. Over geldverspilling gesproken
BDJ
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 00:25
door Steven
alles krijgt zijn onderhoud tot de laatste snik hoor, als de beurtrol voorziet dat een voertuig bijvoorbeeld om de 10 maand een nazicht moet krijgen dan moeten ze die laatste controle niet overslagen maar ook uitvoeren he bart, ook al weten ze dat het rijtuig misschien maar 13 maand meer dienst te doen heeft. om een voorbeeld te geven.
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 07:35
door Bibke
Bij de dieselloc's 60ers is dat anders geweest.
Men liet ze een bepaalde periode over hun revisie gaan waarna ze geschrapt werden.
Er kwam een grote X achter het nummer te staan tijdens die periode dat ze nog op het net kwamen.
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 18:01
door Shrek
de 55'ers geven ze tegenwoordig toch ook bijna geen onderhoud meer dacht ik?
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 18:32
door Bibke
Shrek schreef:de 55'ers geven ze tegenwoordig toch ook bijna geen onderhoud meer dacht ik?
Inderdaad ze zullen geen groot onderhoud meer krijgen. Maar ze zijn nog niet over hun volgende onderhoudsbeurt.
Bij zware pannes zullen ze niet meer hersteld worden.
Bovendien weet ik van een TB dat ze allemaal tot op de draad versleten zijn. Enkel de 5517 is nog in een vrij goede staat. Maar ondertussen is die ook weg uit Limburg.
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 20:38
door Bert
Bibke schreef:Bij de dieselloc's 60ers is dat anders geweest.
Men liet ze een bepaalde periode over hun revisie gaan waarna ze geschrapt werden.
Er kwam een grote X achter het nummer te staan tijdens die periode dat ze nog op het net kwamen.
Was die X niet enkel voor de locs bij de 'dienst baan'. Ze werden toen gebruikt voor kleine overbrengingen en rangeringen?
Re: I5-rijtuigen te Ieper
Geplaatst: 07 jan 2008, 23:27
door Bibke
Bert schreef:Bibke schreef:Bij de dieselloc's 60ers is dat anders geweest.
Men liet ze een bepaalde periode over hun revisie gaan waarna ze geschrapt werden.
Er kwam een grote X achter het nummer te staan tijdens die periode dat ze nog op het net kwamen.
Was die X niet enkel voor de locs bij de 'dienst baan'. Ze werden toen gebruikt voor kleine overbrengingen en rangeringen?
Ze werden bij de dienst baan en in de lichte goederendienst gebruikt.
Deze info heb ik hier gehaald:
http://www.ho-modelspoorwegen-modelbouw.be/nmbsr60c.htm