Pagina 1 van 2

Concurrent voor Eurostar?

Geplaatst: 07 mei 2007, 12:26
door Patrick
Volgens dit BBC-berichtdenkt Air France-KLM aan een eigen hogesnelheidstrein Londen-Parijs. Tot 2010 heeft Eurostar exclusiviteit op de lijn.

Edit: oorspronkelijk pakte The Times uit met het nieuws (3 mei).

Geplaatst: 07 mei 2007, 12:31
door Steven
das nog drie jaar, daarin kan veel veranderen

Geplaatst: 07 mei 2007, 13:41
door Patrick
Steven schreef:das nog drie jaar, daarin kan veel veranderen
En de samenwerking tussen Thalys en Air France bestaat ook niet meer.

Geplaatst: 07 mei 2007, 19:00
door Accelerat
Dat word héél druk dan in de eurotunnel, autotreinen, eurostar én dan Air-France ding erbij...

Geplaatst: 08 mei 2007, 00:19
door sweek
KLM-Air France is deels eigenaar van de High Speed Alliance, die dus ook de Nederlandse hogesnelheidstreinen en de treinen naar Antwerpen en Brussel vanuit Nederland gaat uitbaten. Het is dus geen nieuwe bedrijf weer denk ik.

Geplaatst: 08 mei 2007, 09:01
door Terminus
Er is toch ook eens zo'n Belgisch bedrijf geweest dat wou concurreren met bestaande HST's, Vengorail, maar daar is ook nooit iets van gekomen... Hun site bestaat zelfs al niet meer. (Ze wilden een low-budget HST voorzien)

Geplaatst: 08 mei 2007, 10:10
door pietmol
sweek schreef:KLM-Air France is deels eigenaar van de High Speed Alliance, die dus ook de Nederlandse hogesnelheidstreinen en de treinen naar Antwerpen en Brussel vanuit Nederland gaat uitbaten. Het is dus geen nieuwe bedrijf weer denk ik.
maar NMBS is wel zo dom om met HSA in zee te gaan (en brengt zo de rendabiliteit van zijn eigen thalys in gevaar )

Geplaatst: 08 mei 2007, 10:26
door Steven
die overeenkomst tussen hsa en nmbs betreft toch enkel de hsl belgie nederland en niets anders, dus zie niet in wat er een probleem kan zijn?

Geplaatst: 08 mei 2007, 16:40
door Shrek
door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:

Geplaatst: 08 mei 2007, 18:06
door 5307
titel schreef:concurrent voor eurostar

ah, concurrent, zijde van DLC naar eurostar overgegaan dan??? :wink: :P

Geplaatst: 08 mei 2007, 20:27
door pietje
Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:
Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.

Geplaatst: 08 mei 2007, 23:04
door K V B
pietje schreef:
Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:
Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.
Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.

Geplaatst: 09 mei 2007, 13:15
door e49memling
K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.

Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland. :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Geplaatst: 09 mei 2007, 13:17
door Joris
Hallo,
e49memling schreef:
K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.

Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland. :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Maar dat vervalt dacht ik, eens de CTRL in dienst is.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 10 mei 2007, 12:59
door Merijn
sncf-sncb schreef:Dat word héél druk dan in de eurotunnel, autotreinen, eurostar én dan Air-France ding erbij...
Kunnen ze misschien nog een extra tunnel bijgraven.... :idea: :D