Pagina 1 van 1

IR4128 Mechelen - Kortrijk

Geplaatst: 16 mei 2007, 09:50
door JC
Deze morgend nam ik zoals gewoonlijk de trein van 7:28 van Mechelen naar Gent-Sint-Pieter (IR4128). Normaal gezien wordt deze gereden met M4-rijtuigen. Deze morgend stonden er echter twee klassieke stelletjes te wachten (nrs. 182 en 183). Deze geven niet alleen serieus wat minder capaciteit, ze zijn ook minder comfortabel.

Zal men vanaf nu steeds met deze klassieke stellen rijden, of was er een technisch probleem ?

Geplaatst: 16 mei 2007, 10:20
door Terminus
Hey,

In het ongeluk in Izegem waren enkel M4'en betrokken. Sindsdien zitten er wel regelmatiger klassiekjes op deze IR. Dus 99 procent zeker dat het tijdelijk is tot die betrokken M4-stammen weer rijvaardig zijn.

Groeten!

Geplaatst: 16 mei 2007, 10:23
door JC
Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?

Geplaatst: 16 mei 2007, 10:57
door Steven
JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
die stellen volgen het parkoer van zo een ram. zo heb je wellicht altijd ergens een stuk van het parkoer dat in de spits valt, niets aan te doen.

Geplaatst: 16 mei 2007, 20:57
door 5307
héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:21
door Jonathan
JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
Neen, de Klassieke stellen rijden ook in de spits. Met name op IC C 836 en IC C 817, of op IC C 837 en IC C 818. Ze bieden inderdaad minder capaciteit, ze zijn inderdaad minder confortabel, maar het is wel veel leuker om in te zitten tussen Oostende en Brugge!

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:41
door trainfreak
5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:57
door enrico
trainfreak schreef:
5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?
de treinnummers weet ik niet maar ze rijden tussen aalst en brussel, Zottegem en Schaarbeek

Geplaatst: 17 mei 2007, 15:01
door Duikbril AM86
trainfreak schreef:
5307 schreef:héhé, ik zie nu klassieke stellen, M4 modern en M4 niet-gemoderniseerd rijden in plaats van m4 gemoderniseerd :P
Weet iemand welke treinnummers die M4 niet-gemoderniseerd doen?
Op lijn 89 p-trein (7902) Kortrijk -> Schaarbeek en bij de avondspits zal dat p-trein (8901) Schaarbeek -> Kortrijk.

Geplaatst: 28 mei 2007, 15:50
door OO-MSS
Zijn dit vaste treinen die met Klassieke stellen word gereden of varieert dat? Hoelang zien we die op de IC 8xx.?

Geplaatst: 28 mei 2007, 19:53
door 260689
OO-MSS schreef:Zijn dit vaste treinen die met Klassieke stellen word gereden of varieert dat? Hoelang zien we die op de IC 8xx.?
vorige week reed die heel de week de 817 de week daarop waren het M4m