Pagina 1 van 2
NMBS wil naar de beurs vanaf 2008
Geplaatst: 24 mei 2007, 16:14
door Patrick
Mits de schulden onder controle zijn, en het bedrijf geïntegreerd blijft (= personen en goederenvervoer).
Zegt mijnheer Descheemaecker.
Njet, zeggen ACOD en
mijnheer Tuybens (betere stiptheid, betere communicatie, toegankelijkheid stations, enz.)

Geplaatst: 24 mei 2007, 16:26
door msts.be
Oh nee , hier gaan we voor een rondje geklungel .. als de DB er zelfs moeilijkheden mee heeft (natuurlijk is de DB ook serieus groter dan de NMBS , zowel in omzet als middelen maar ook logisch voor zo'n land) dan mogen we hier ons ook schrap zetten

Geplaatst: 24 mei 2007, 18:16
door Joris
Hallo,
Wie wil er nu investeren in de NMBS? Ze hebben schulden, en ze hebben in het verleden al vaak verlies gemaakt.
... Hij verwijst naar het voorbeeld van Deutsche Bahn. De ...
Het is Die Bahn, niet Deutsche Bahn, dat is bij mijn weten in 2000 aangepast.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 24 mei 2007, 18:59
door msts.be
Joris schreef:
... Hij verwijst naar het voorbeeld van Deutsche Bahn. De ...
Het is Die Bahn, niet Deutsche Bahn, dat is bij mijn weten in 2000 aangepast.
Joris , officiëel luidt het idd "Die Bahn" , maar wie gebruikt dat nu feitelijk ? De facto wordt er gesproken van Deutsche Bahn , sommige Besserwessi's (niet slecht bedoeld natuurlijk !

) spreken nog altijd van Bundesbahn ..

Geplaatst: 24 mei 2007, 19:19
door Patrick
Ik denk dat ze er zelf niet goed aan uit kunnen
Zie
http://www.bahn.de :
Geplaatst: 24 mei 2007, 19:48
door Adler
De officiele boekhoudkundige benaming is Deutsche Bahn AG (in 1994 ontstaan uit de samenvoeging van Deutsche Bundesbahn en Deutsche Reichsbahn).
Die Bahn wordt meer gebruikt als (reklame)slogan.
Geplaatst: 25 mei 2007, 09:39
door Patrick
Binnenkort is het dus bij ons misschien "
De NMBS" of "
La SNCB"

Geplaatst: 25 mei 2007, 10:33
door K V B
Joris schreef:Hallo,
Wie wil er nu investeren in de NMBS? Ze hebben schulden, en ze hebben in het verleden al vaak verlies gemaakt.
De NMBS maakt nog steeds zwaar verlies. Op dit moment maakt een forse staatstoelage het wel mogelijk te doen alsof er winst gemaakt wordt. Maar niemand zal willen investeren in een bedrijf dat zo afhankelijk van de politiek is.
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:40
door Wover
Patrick schreef:Binnenkort is het dus bij ons misschien "
De NMBS" of "
La SNCB"

Nee, gewoon "Het Spoor"

. Dat hoor je toch vaak in de media, maar het is niet echt een officiële of commerciële benaming.
Geplaatst: 25 mei 2007, 13:38
door K V B
Wover schreef:Patrick schreef:Binnenkort is het dus bij ons misschien "
De NMBS" of "
La SNCB"

Nee, gewoon "Het Spoor"

. Dat hoor je toch vaak in de media, maar het is niet echt een officiële of commerciële benaming.
Als we dan de NMBS regionaliseren, en met "De Lijn" fuseren kunnen we het voortaan over "de Spoorlijn" hebben.
Geplaatst: 25 mei 2007, 14:01
door TSP
Ja en als de NS met Syntus gaat fuseren krijgen we NSyntus
Maargoed, ik zou geen aandelen spoorwegen kopen. Die lijken me iets te veel aan fluctuatie onderhevig.....
Geplaatst: 25 mei 2007, 14:11
door Shrek
TSP schreef:
Maargoed, ik zou geen aandelen spoorwegen kopen. Die lijken me iets te veel aan fluctuatie onderhevig.....
ik denk juist van niet, bij de nmbs beweegt er zoizo niet veel, een stabieler bedrijf zal je niet snel tegenkomen denk ik

Geplaatst: 25 mei 2007, 14:15
door TSP
Ik weet het niet. De NS is ook om de zoveel tijd weer negatief in het nieuws...... Maarja misschien meet ik het wel te veel af naar NS voorbeeld

Geplaatst: 25 mei 2007, 14:18
door Shrek
de nmbs komt ook regelmatig slecht in het nieuws, maar dat beinvloedt nooit hun zakencijfer

Geplaatst: 25 mei 2007, 14:29
door TSP
Dat doen ze goed dan..
