Pagina 1 van 3

SNCF loc op Luchtbal

Geplaatst: 02 jun 2007, 11:15
door railbusje
Gisteren zag ik een rode SNCF E-loc met onderlossers op de luchtbal.
(Weet niet welke reeks want ken niets van SNCF materiaal)
Weet iemand wat die daar komt doen?

Geplaatst: 02 jun 2007, 11:33
door 5307
om daarop te antwoorden heb ik meer info nodig hoor! al ken ikzelf maar 1 rode sncf eloc die in belgie mag, das de bb36000 oftewel astride...

Afbeelding is het deze???

Geplaatst: 02 jun 2007, 12:01
door Adler
5307 schreef:om daarop te antwoorden heb ik meer info nodig hoor! al ken ikzelf maar 1 rode sncf eloc die in belgie mag, das de bb36000 oftewel astride...
is het deze???
Dat type lok zie je inderdaad vaak op lijn 27 en 12. Er zijn ook groene maar ik geloof dat die niet meer zijn toegelaten in Belgie.

Geplaatst: 02 jun 2007, 12:02
door Steven
SNCF is 1 van de prive firma's die vrij in belgie goederentreinen mogen doen, samen met ondermeer DLC, R4C

Geplaatst: 02 jun 2007, 12:07
door Joris
Hallo,
Adler schreef:
5307 schreef:om daarop te antwoorden heb ik meer info nodig hoor! al ken ikzelf maar 1 rode sncf eloc die in belgie mag, das de bb36000 oftewel astride...
is het deze???
Dat type lok zie je inderdaad vaak op lijn 27 en 12. Er zijn ook groene maar ik geloof dat die niet meer zijn toegelaten in Belgie.
Die zijn wel nog toegelaten (onlangs was er nog 1 in België), maar omdat de groene MUX hebben, en de rode niet, worden de groene ingezet tussen Fr en It.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:08
door Stijn D.C.
Volgens een SNCF TB dat ik ken rijden ze nu ook naar Essen met de BB36000

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:40
door 5307
wat is er daar nu weer te zien/doen ?????? :roll:

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:42
door Steven
5307 schreef:wat is er daar nu weer te zien/doen ?????? :roll:
om aldaar overgenomen te worden door raillion, sncf wil heeeeeeeeeel graag in NL rijden maar kan het voorlopig niet gedaan krijgen. heel eenvoudig ze ontbreken personeel die voldoende kennis heeft van het Nederlands om er te mogen rijden. ja en nee volstaan niet als voldoende kennis he. waarom denk je dat ze een depot willen in antwerpen en vlaamse bestuurders proberen te werven?

Geplaatst: 02 jun 2007, 19:01
door railbusje
Het was zo'n model als de afbeelding van 5307. Het was trouwens een korte trein, ik denk niet meer dan 8 wagens.

Geplaatst: 02 jun 2007, 19:10
door Wover
Steven schreef:
5307 schreef:wat is er daar nu weer te zien/doen ?????? :roll:
om aldaar overgenomen te worden door raillion, sncf wil heeeeeeeeeel graag in NL rijden maar kan het voorlopig niet gedaan krijgen. heel eenvoudig ze ontbreken personeel die voldoende kennis heeft van het Nederlands om er te mogen rijden. ja en nee volstaan niet als voldoende kennis he.
Maar door België mogen ze wel rijden met hun "ja" en "nee" :P?

Geplaatst: 02 jun 2007, 19:15
door Steven
tja kijk denk da ze ginder vermoeden da heel belgie frans verstaat, doch dit gezegd zijnde weet ik dat er in vlaanderen (om precies te zijn antwerpen en diest) al twee taalincidenten geweest zijn met sncf bestuurder die niet verstonden wat het probleem was. met alle gevolgen vandien.

Geplaatst: 02 jun 2007, 19:44
door Stijn D.C.
railbusje schreef:Het was zo'n model als de afbeelding van 5307. Het was trouwens een korte trein, ik denk niet meer dan 8 wagens.
Dat is dus een BB 36000 loc :wink:

je hebt ze ook in het groen, maar dan wordt het BB 43000

Geplaatst: 02 jun 2007, 20:19
door Steven
je bedoeld 436000???

Geplaatst: 02 jun 2007, 20:55
door msts.be
Stijn D.C. schreef:Volgens een SNCF TB dat ik ken rijden ze nu ook naar Essen met de BB36000
??? Wordt daar dan niet gewisseld van loc ofzo ? Vroeger werd de loc al in Schijnpoort vervangen door een HLE25.5 , is dat dan nu het geval te Essen ? Enfin , het zou wel kunnen hoor , nu die bundel daar toch maar voor niets ligt te verrotten hebben ze er nog iets aan..

Verwondert mij toch wel aangezien bij INT-treinen (Bergland Express als die door een 27 ipv een 25.5 getrokken wordt..) de loc pas in Roosendaal gewisseld wordt...

En daarbij : als ze in Nederland willen gaan rijden moeten ze ATB hebben + WITTE snor (rood is niet geldig , cfr. Railion NL BR232 locs die ook een rood front hebben maar uiteindelijk een extra wit vlak hebben , zelfde zal het geval zijn bij de BR189 toegelaten voor NL..) :roll:

FRET heeft namelijk toch die 2 G2000'en gekocht/gehuurd voor NL , zijn die dan maar tijdelijk tot de BB36000 gekeurd is dan ? Zou wel best kunnen , maar ik weet niet of de aansluiting van de klant geëlektrificeerd is.. :roll:

Geplaatst: 02 jun 2007, 21:34
door Stijn D.C.
Steven schreef:je bedoeld 436000???
Ja, sorry Steven inderdaad de 436000 :wink: