Pagina 1 van 13
Antwerpen-Oostende
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:42
door Bart
Vanaf zondag 10 juni, worden alle Ms96 & I11 stammen op de relatie FN-FSD vervangen door M6 stammen met 2 locomotieven type 21/27.
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:43
door Steven
dat wil dus zeggen dat ze er genoeg geleverd gekregen hebben. enig idee waar de i11 en ms96 eventueel zullen ingezet worden?
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:43
door Wover
Spijtig, want voor zo'n lange verbinding zit ik veel liever in I11/AM96

.
Maar op sommige momenten is het wel beter met M6'en te rijden omdat het anders nogal krap wordt qua zitplaatsen.
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:51
door Bart
Steven schreef:dat wil dus zeggen dat ze er genoeg geleverd gekregen hebben. enig idee waar de i11 en ms96 eventueel zullen ingezet worden?
Awel Steven ik heb er geen enkel idee van.
Toch niet wat de I11 stammen betreft.
Ik hoor wel geruchten dat sommige IC FN-FCR buiten de spits met 2xMs96 zou zijn ipv 8 M6'en.
Maar ik vind er niks van terug in onze dienstregeling.
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:53
door 260689
allemaal?????
hang dit bij jullie op de depot uit ofzo, en is het de bedoeling om die verbinding met M6 rijtuigen te rijden?
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:54
door Steven
is die bij jullie al volledig ter beschikking? ik heb bij ons nog niets gezien van nieuwe dienstregeling of heb jij artweb zitten uitkuisen?
Geplaatst: 02 jun 2007, 12:56
door Bart
260689 schreef:allemaal?????
hang dit bij jullie op de depot uit ofzo, en is het de bedoeling om die verbinding met M6 rijtuigen te rijden?
Ja allemaal.
Al zeker tot eind september.
Wat het nadien gaat worden is nog een groot vraagteken.
Al moet ik zeggen dat het niet erg naar de zin is van de meeste collega's.
Nu het warm is worden de treinen met airco in de stuurpost, vervangen door bloedhete 21/27.
Want de loc's type 27 met airco zie je zelden of nooit bollen in Vlaanderen.
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:02
door 260689
Bart schreef:260689 schreef:allemaal?????
hang dit bij jullie op de depot uit ofzo, en is het de bedoeling om die verbinding met M6 rijtuigen te rijden?
Ja allemaal.
Al zeker tot eind september.
Wat het nadien gaat worden is nog een groot vraagteken.
Al moet ik zeggen dat het niet erg naar de zin is van de meeste collega's.
Nu het warm is worden de treinen met airco in de stuurpost, vervangen door bloedhete 21/27.
Want de loc's type 27 met airco zie je zelden of nooit bollen in Vlaanderen.
over dat laatste heb je het toch fout.
ik zie heel veel loc 21/27 met airco in gent.
mss dat ze er ook rekening mee houden, maar ik denk alle 21/27 gaan daar mee uitgerust worden en zijn nu vollop bezig met de instalatie.
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:02
door Bart
Steven schreef:is die bij jullie al volledig ter beschikking? ik heb bij ons nog niets gezien van nieuwe dienstregeling of heb jij artweb zitten uitkuisen?
Neen, de nieuwe dienstregeling is begin deze week toegekomen in FN.
Ik heb het daar op gevonden, maar op extraweb kan je het ook al zien.
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:07
door Bart
260689 schreef:
Over dat laatste heb je het toch fout.
ik zie heel veel loc 21/27 met airco in gent.
Je moet eens komen kijken in FN.
Ik zie daar zelden of nooit een type 27 toekomen met airco.
Er staan dagelijks 3 m6 stammen op Schijnpoort, ik kijk daar steeds naar of er enen bij zit met airco. Ik kan het op mijn 1 hand tellen hoeveel keer er in de periode van 1 jaar type 27 met airco op Schijnpoort staan.
Hopelijk veranderd het op 10 juni, maar ik geloof er juust niks van.
En 260689 ze moeten nog enorm veel locomotieven met airco voorzien ze. Ik geloof nooit dat er al 10% van het volledige gamma 21/27 uitgerust is met nen airco. Zal het eens vragen aan de verdeler als ik hem nog eens aan de lijn krijg.
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:11
door 260689
gewoon afwachten wat het zal worden he.
er kan nog vanalles veranderen.
maar wat mij ook intereseert wat gaan ze doen met die 2stammen I11.
gaan die in reserve gehouden worden of een P treintje rijden naar brussel/schaarbeek??
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:26
door poepekop
kheb paar weke terug nog in de 2715 gezete, met airco, trein naar gent st pieters met de M6'ers

Re: Antwerpen-Oostende
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:49
door ostbahnhof
Bart schreef:Vanaf zondag 10 juni, worden alle Ms96 & I11 stammen op de relatie FN-FSD vervangen door M6 stammen met 2 locomotieven type 21/27.
Voor de gewone sterveling:
wat is FN-FSD, FN-FCR,... ik vermoed iets te maken met een uitrijpost of zoiets?
En: hoe zie je dat een 21/27 airco heeft? extra schoorsteen?
grts,
o
Re: Antwerpen-Oostende
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:53
door Wover
ostbahnhof schreef:Bart schreef:Vanaf zondag 10 juni, worden alle Ms96 & I11 stammen op de relatie FN-FSD vervangen door M6 stammen met 2 locomotieven type 21/27.
Voor de gewone sterveling:
wat is FN-FSD, FN-FCR,... ik vermoed iets te maken met een uitrijpost of zoiets?
Dat zijn telegrafische codes die de mensen op het forum hier en nmbs nogal graag gebruiken.
FN = Antwerpen-Centraal
FSD = Oostende
FCR = (denk ik) Charlerloi
http://www.xs4all.be/~rvdborgt/trein/nm ... rting.html
http://users.pandora.be/pk/stations.htm
En: hoe zie je dat een 21/27 airco heeft? extra schoorsteen?
grts,
o
Een extra bakje vanonder naar't schijnt, maar ik zou ze er ook niet kunnen uithalen

Geplaatst: 02 jun 2007, 13:55
door 260689
klopt er is 1 bakje juist naast de bogie dus je moet soms eens kijken aan welke kant het is