Pagina 1 van 3

Evergem

Geplaatst: 14 jun 2007, 18:32
door overweg13
Dag,

De nieuwkomer langs lijn 58: zondag geopend, gisteren ingehuldigd, hoogtijd dus om zelf eens te gaan kijken.
Afbeelding Ik kwam aan met trein 762 - vooraan 4192, achteraan:
Afbeelding Blijkbaar hebben de eerste fietsers de weg naar het "station" al gevonden:
Afbeelding Afbeelding Algemeen overzicht.
Afbeelding Haltebord nieuwe stijl.
Afbeelding De lange helling voor wie minder goed te been is.
Afbeelding Dienstregeling in houdertjes nieuwe stijl.
Afbeelding En onderaan de trap.
Afbeelding Vermoedelijk ongeveer waar ook de oude trap lag; die was namelijk nog altijd zichtbaar.
Afbeelding Afbeelding Stilistisch experimentje....

En dan tijd om terug te keren:
Afbeelding

Geplaatst: 14 jun 2007, 18:46
door Trainspotterke
Ik stond daar vrijdag ook nog op het perron, toen de treintjes er nog voorbij reden. :P Ik moet wel zeggen dat ze er hun werk van gemaakt hebben van deze nieuwe stopplaats. Hopelijk trekt het heel wat reizigers.

Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.

Geplaatst: 14 jun 2007, 18:48
door Wover
Hoe zit de dienstregeling daar eigenlijk, want is zie dat de eerste foto om 11.49u genomen is en de laatste om 12.26, dus had er al een trein vertraging misschien?

Geplaatst: 14 jun 2007, 18:50
door Trainspotterke
Wover schreef:Hoe zit de dienstregeling daar eigenlijk, want is zie dat de eerste foto om 11.49u genomen is en de laatste om 12.26, dus had er al een trein vertraging misschien?
In het weekend is er geen symmetrie in de dienstregeling op L58! :wink:

Geplaatst: 14 jun 2007, 18:56
door msts.be
Het is alleszins goed te zien dat sinds de opsplitsing Infrabel zéér goed zijn best doet voor een beter netwerk.. bijna alle oude sporen met houten dwarsliggers zijn in een razend snel tempo vervangen door nieuwe met betonnen dwarsliggers en langgelast , de bovenleiding wordt op gevoelige plaatsen of plaatsen waar jaren niets gedaan is (L25 tussen Schaarbeek en Vilvoorde om maar een voorbeeld te noemen :roll:) vervangen , de stations zien er beter uit..

Enkel de historische operator blijkt niet altijd mee te zijn..

Geplaatst: 14 jun 2007, 20:03
door 260689
een dikke proficiat voor infrabel nu nog de brug over het kanaal tussen gent dampoort en wondelgem verniewen en de lijn is zo goed als klaar.

Geplaatst: 14 jun 2007, 20:52
door Dietrich
Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.

Geplaatst: 14 jun 2007, 21:39
door dentheo
Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
Voorziet men ook een minimum aantal passagiers ?

bv; na vijf jaar geen 200 na 10 jaar geen 600... sluiten maar.

Anders worden onze stoptreinen echt "bommeltjes"

Geplaatst: 14 jun 2007, 22:19
door Trainspotterke
dentheo schreef:
Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
Voorziet men ook een minimum aantal passagiers ?

bv; na vijf jaar geen 200 na 10 jaar geen 600... sluiten maar.

Anders worden onze stoptreinen echt "bommeltjes"
Ik denk niet dat die binnen de tien jaar zal sluiten! :wink: Er is fors geïnvesteerd geweest in die stopplaats, dus zie ik een sluiting niet direct gebeuren. En er worden al niet veel stopplaatsen heropend, dus zal er wel een grondige motivatie achter zitten om deze stopplaats te heropenen, hé! :wink:

Geplaatst: 14 jun 2007, 22:20
door Trainspotterke
Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
Hergenrath in december! :wink:

Geplaatst: 14 jun 2007, 22:28
door dentheo
Trainspotterke schreef:
dentheo schreef:
Dietrich schreef:Mooi, hopelijk volgen er nog heropende stopplaatsen binnen enige tijd.
Voorziet men ook een minimum aantal passagiers ?

bv; na vijf jaar geen 200 na 10 jaar geen 600... sluiten maar.

Anders worden onze stoptreinen echt "bommeltjes"
Ik denk niet dat die binnen de tien jaar zal sluiten! :wink: Er is fors geïnvesteerd geweest in die stopplaats, dus zie ik een sluiting niet direct gebeuren. En er worden al niet veel stopplaatsen heropend, dus zal er wel een grondige motivatie achter zitten om deze stopplaats te heropenen, hé! :wink:
De investering moet niet bepalen of ze openblijft, wel het aantal reizigers...

Geplaatst: 14 jun 2007, 22:38
door Tim
Trainspotterke schreef:En er worden al niet veel stopplaatsen heropend, dus zal er wel een grondige motivatie achter zitten om deze stopplaats te heropenen, hé! :wink:
Om van het gezaag van het spoorlijncomité af te zijn :P

Geplaatst: 14 jun 2007, 22:46
door TBbart
misschien woont er een belangrijke nmbs baas in evergem
of een politici... je weet maar nooit hé,
Néné, ik denk dat het wel een goede zaak is.
De nmbs wil gewoon reizigers van de Lijn afsnoepen...
maar de tram van evergem naar Gent St. Pieters - Expo...
doet er zeker langer over dan 10 minuten zeker in de spits.
Dus dan is de trein toch wel de beste keuze,

Geplaatst: 15 jun 2007, 12:36
door overweg13
TBbart schreef:misschien woont er een belangrijke nmbs baas in evergem
of een politici... je weet maar nooit hé,
Néné, ik denk dat het wel een goede zaak is.
De nmbs wil gewoon reizigers van de Lijn afsnoepen...
maar de tram van evergem naar Gent St. Pieters - Expo...
doet er zeker langer over dan 10 minuten zeker in de spits.
Dus dan is de trein toch wel de beste keuze,
Allemaal pure speculatie. De heropening van Evergem is gewoon een jaren oude verzuchting van de BTTB, die daar trouwens een lijncomité heeft. Na jaren lobbywerk is het er nu eindelijk van gekomen.

Geplaatst: 15 jun 2007, 14:24
door TBbart
Idd, maar ik denk wel dat het een goede zaak is...heel de buurt rond evergem breid toch wel uit, nieuwe wijken... en veel studenten die van daar naar school moeten... volgens mij is het geen overbodig perron :wink: