Pagina 1 van 4
sound
Geplaatst: 21 jun 2007, 14:10
door Steven
bekijk dit filmke maar eens
http://www.youtube.com/watch?v=bs0Lbo9U ... ed&search=
spoel door naar 1min48 an laat dan maar spelen en geniet van de muziek

Geplaatst: 21 jun 2007, 14:37
door Wover
Anders een "groot taurus topic" van maken

?
Hier de fantastische acceleratie van de taurussen:
http://www.youtube.com/watch?v=cdy3G_an65s
http://www.youtube.com/watch?v=nyPRn5gDJuU
Geplaatst: 21 jun 2007, 15:34
door Nekvin
f*ck, die dingen zijn precies wel snel
Geplaatst: 21 jun 2007, 15:59
door Wover
Ze zijn zelfs sneller als de auto die we hier thuis hebben :'(
Ik heb het getimed, en die Taurus deed het in 13.4s, onze Polo 1.4 TDI doet er 14.4s over

Geplaatst: 21 jun 2007, 16:13
door willem
Dat is waarschijnlijk een losse loc. Pakweg 6000 KW voor 100 ton = 60W/kg.
Een Polo'tje is 60 KW voor 1 ton is ook 60W/kg.
Maar een electrische motor heeft al zijn koppel al vanaf stilstand, dus het is maar logisch dat hij een stukje sneller optrekt
Geplaatst: 21 jun 2007, 16:54
door Shrek
die loc trekt precies 2.5 m/s² op, misschien staat er toch nog een beveiliging op en kan hij nog sneller?

Geplaatst: 21 jun 2007, 17:16
door Wover
willem schreef:Dat is waarschijnlijk een losse loc. Pakweg 6000 KW voor 100 ton = 60W/kg.
Een Polo'tje is 60 KW voor 1 ton is ook 60W/kg.
Maar een electrische motor heeft al zijn koppel al vanaf stilstand, dus het is maar logisch dat hij een stukje sneller optrekt
En met een loc moet je niet schakelen e
We hebben trouwens een 70kW polo'tje, volgens de fabriek 14.4s tot 100.
Maar volgens mij kan zo'n taurus enorm veel auto's inhalen tussen 100 en 200, ik denk dat hij dan de meeste trekkracht zal hebben.
En ik denk inderdaad dat als je de beveiligingen afzet, dat die Taurus een pak sneller kan, want het record was dus 0 - 200 in 18s. Waarschijnlijk zal het ermee te maken hebben dat locs beperkt "moeten" worden tot 300 of 320 kN.
Geplaatst: 21 jun 2007, 19:09
door steamfreak
Ik denk het ook, anders trekken die de sporen praktisch kapot.
Bij de reeks 20 bv bleek te zijn dat je nooit meteen 100% mag geven...
Geplaatst: 21 jun 2007, 19:34
door Shrek
op een nieuwe of vernieuwde lijn zal 320 kN wel geen probleem geven, maar op oudere stukken kan ik mij inbeelden dat dat wel eens poblemen kan geven met bochten die zichzelf rechttrekken enzo

Geplaatst: 21 jun 2007, 21:30
door dentheo
Wover schreef:willem schreef:Dat is waarschijnlijk een losse loc. Pakweg 6000 KW voor 100 ton = 60W/kg.
Een Polo'tje is 60 KW voor 1 ton is ook 60W/kg.
SNIP
En ik denk inderdaad dat als je de beveiligingen afzet, dat die Taurus een pak sneller kan, want het record was dus 0 - 200 in 18s. Waarschijnlijk zal het ermee te maken hebben dat locs beperkt "moeten" worden tot 300 of 320 kN.
Inderdaad anders gaat de koppeling aan flarden....
Geplaatst: 22 jun 2007, 01:37
door Steven
willem schreef:Dat is waarschijnlijk een losse loc. Pakweg 6000 KW voor 100 ton = 60W/kg.
Een Polo'tje is 60 KW voor 1 ton is ook 60W/kg.
Maar een electrische motor heeft al zijn koppel al vanaf stilstand, dus het is maar logisch dat hij een stukje sneller optrekt
de dag van morgen da die polo zo zwaar zal wegen heb je hem toch gevuld met loodblokken vrees ik

je spreekt van een kleine stadswagen niet van een grote gezinswagen
Geplaatst: 22 jun 2007, 06:50
door Wover
Helaas heeft hij gelijk.
Tegenwoordig is een Polo al even zwaar en groot als een Golf vroeger

.
Een gezinswagen weegt meestal rond de anderhalve ton.
Geplaatst: 22 jun 2007, 19:03
door Stijn D.C.
Kan je de eigenaar van die filmpjes op youtube eigenlijk contacteren?
Groetjes,
Stijn
Geplaatst: 22 jun 2007, 20:24
door Wover
Als je lid bent op youtube kan je zonder probleem private messages sturen

Geplaatst: 23 jun 2007, 07:24
door 5941