Pagina 1 van 2
HLD 62 topic
Geplaatst: 28 jun 2007, 22:49
door LierTrainspotter
Ik zou hier is een topic willen maken van wie waar zoal 62ers ziet. Ik heb hier mijn bijdrage voorlopig in beeldmateriaal, medium film.
Hier zijn 2 links waar je nog echt kan genieten van dieselpower:
http://www.youtube.com/watch?v=ncHD76U3ZQw
http://www.youtube.com/watch?v=Okxzk0pF ... ed&search=
Zo dit zijn mijn recentste filmpjes
Geplaatst: 29 jun 2007, 13:56
door 5307
Geplaatst: 29 jun 2007, 14:08
door Steven
voor de alwetende liefhebbers, op de eerste foto is dat wit geen grafitti maar gewoon een reactie van het vergif met de verflaag van de trein

Geplaatst: 29 jun 2007, 14:15
door Pieter
Misschien een dom vraagje, maar waarom staat daar een . voor de 62?
GreetZ
Pieter
Geplaatst: 29 jun 2007, 14:38
door Dietrich
Dat punt wijst erop dat er geen stoomketel in zit, vroeger gebruikt voor o.a. M2-rijtuigen met stoomverwarming. In de winter kon je deze dus niet gebruiken voor passagiersvervoer.
Geplaatst: 29 jun 2007, 14:57
door Steven
enkel dat de ketel buiten dienst is, in sommige gevallen is die nog perfect aanwezig in andere is hij effectief gedemonteerd.
Geplaatst: 29 jun 2007, 15:01
door Bert
De 6306 is de enige met een nog werkende stoomketel. Dit is ook de toekomstige museumlocomotief.
Vandaag stonden in Brugge:
6201
6203
6229
De 6202 is ook een regelmatige gast.
Geplaatst: 29 jun 2007, 16:22
door TBbart
6222 niet te vergeten, zie je ook regelmatig in Brugge staan

Geplaatst: 30 jun 2007, 04:33
door 5941
hallo
hier een filmpje vande sproeitrein die 5307 op foto zette
http://www.youtube.com/watch?v=m_wiOPdjn0s
gr hans
Geplaatst: 30 jun 2007, 09:18
door Poldevrek
Eentje uit 2004, tussen twee buien van een onweer staat de 6238 even in het zonnetje:
En een recentere van de 6304, met bijhorende kindertekeningen:

Paul
Geplaatst: 30 jun 2007, 11:17
door Tommyken
Geplaatst: 30 jun 2007, 15:01
door Bibke
Steven schreef:enkel dat de ketel buiten dienst is, in sommige gevallen is die nog perfect aanwezig in andere is hij effectief gedemonteerd.
Bij de 51ers werden de ketels, na de uit dienststelling, gevuld met zand om de lok op gewicht te houden.
Geplaatst: 30 jun 2007, 15:36
door 5307
Geplaatst: 01 jul 2007, 11:37
door Patrick
6228 heeft geen puntje gekregen?

Geplaatst: 01 jul 2007, 12:38
door Dietrich
Aangezien er maar 1 62 is met een werkende ketel en ze dat punt blijkbaar ook plaatsten als hij buiten dienst is, veronderstel ik dat ze de moeite niet meer doen bij het herschilderen.