Twee locomotieven met elk een pantograaf tegen de draad

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Twee locomotieven met elk een pantograaf tegen de draad

Bericht door Bibke »

Op http://www.treinspotter.be/2007/2007_12.htm

kwam ik volgende foto tegen: Afbeelding met als uitleg: "2367 & 2314 komen terug van Zeebrugge - Brugge, 20 juni 2007"

Waarom hebben beide lok's een panto tegen de draad en neemt men de tweede lok niet gewoon op sleep?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

energie verbuik lok in dienst of lok op sleep is zo goed als zelfde. het gewoon veranderen van stuurpost gaat sneller dan telkens men kant veranderd de ene lok op sleep te zetten en de andere in dienst te plaatsen. zeker als je weet dat je hiervoor (als ik me niet vergis bij een 23) in de hoogspanningskast moet zijn alwaar je twee motoren manueel moet afzonderen, dit door een 'mes' te verzetten.

hier heeft de bestuurder de goederentrein achtergelaten, en is nadien gewoon verder gereden zonder iets te moeten doen aan de tweede loc.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Bedankt Steven voor het snelle antwoord.
Plaats reactie