Pagina 1 van 1

77/78 in treinschakeling

Geplaatst: 03 jul 2007, 13:52
door Adler
Als ik twee 77/78 zie in treinschakeling die naar Nederland rijden, rijden die altijd met de lange neuzen naar mekaar gericht.
Is daar een reden voor ?

Geplaatst: 03 jul 2007, 14:16
door trainfreak
Dat heeft iets te maken met de grondseinen.

Met de lange neus vooraan zou je die niet of zeer slecht zien.

Geplaatst: 03 jul 2007, 15:36
door Bert
77/78 is bij het rijden in Nederland enkel toegelaten met korte neus voorop. Anders kan de bestuurder de grondseinen minder goed zien.

Geplaatst: 03 jul 2007, 15:48
door Steven
minder goed? zeg maar niet zien want zo erg is het :-)

Geplaatst: 03 jul 2007, 17:16
door Mark7758
Met een 77er in NL moet je ongeveer 100 Meter voor het sein stoppen anders kan je het sein niet meer zien.
In Belgie kan je op 1cm voor het sein stoppen en het nog goed zien.

Geplaatst: 03 jul 2007, 18:11
door Wover
Hoe zit het eigenlijk als een 77 ergens in NL moet kopmaken? Of gewoon de andere richting terug uitmoet?

Geplaatst: 03 jul 2007, 18:21
door Dietrich
Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.

Geplaatst: 03 jul 2007, 18:29
door Wover
Dietrich schreef:Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
Achzo :). Dus de 77'ers zijn ook enkel per twee toegelaten in NL dan?

Geplaatst: 03 jul 2007, 18:57
door Elgar
Wover schreef:
Dietrich schreef:Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
Achzo :). Dus de 77'ers zijn ook enkel per twee toegelaten in NL dan?
Idd

Of per drie, de middelste mag dan eender welke loc uit de reeks 77 zijn, dus eventueel zonder ATB. De twee uiterste moeten altijd met ATB zijn.

Geplaatst: 04 jul 2007, 19:45
door Sander
Dietrich schreef:Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
In Budel hebben ze de dwergseinen (grondseinen) zelfs vervangen door seinpalen om het rijden met reeks 77 mogelijk te maken......

Geplaatst: 04 jul 2007, 20:38
door dentheo
Sander schreef:
Dietrich schreef:Aangezien ze per twee rijden met de korte huif naar buiten gericht is dat geen probleem.
In Budel hebben ze de dwergseinen (grondseinen) zelfs vervangen door seinpalen om het rijden met reeks 77 mogelijk te maken......
Is veruit de beste oplossing, als er in Nederland een botsing gebeurd is er bijna altijd een dwergsein bij "betrokken"