Pagina 1 van 2

Stoptrein Brussel Antwerpen via L27

Geplaatst: 05 jul 2007, 20:22
door Pieter
Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.

GreetZ
Pieter

Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27

Geplaatst: 05 jul 2007, 20:29
door Trainspotterke
Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.

GreetZ
Pieter
Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen? :wink: Dat kost nu ook niet zoveel extra tijd voor de omleiding.

Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27

Geplaatst: 05 jul 2007, 20:29
door Pieter
Trainspotterke schreef:
Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.

GreetZ
Pieter
Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen? :wink: Dat kost nu ook niet zoveel extra tijd voor de omleiding.
Omdat er op deze trein mensen zitten die willen afstappen in Mortsel-Oude-God of Mortsel-Deurnesteen ...

Re: Stoptrein Brussel Antwerpen via L27

Geplaatst: 05 jul 2007, 20:31
door Trainspotterke
Pieter schreef:
Trainspotterke schreef:
Pieter schreef:Toen ik vandaag op de trein zat van Sint-Katelijne-Waver richting Antwerpen nam mijn trein, tot mijn grote verbazing, voorbij Kontich de wissel naar L27 om zo via Mortsel-Liersesteenweg en Mortsel in Antwerpen Berchem aan te komen. Dit volledig zonder enige aankondiging van de NMBS. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurde.

GreetZ
Pieter
Waarom zouden ze daarvoor moeten aankondigen? :wink: Dat kost nu ook niet zoveel extra tijd voor de omleiding.
Omdat er op deze trein mensen zitten die willen afstappen in Mortsel-Oude-God of Mortsel-Deurnesteen ...
Ahja, het was de L-trein.

Geplaatst: 06 jul 2007, 02:16
door Steven
dan is er waarschijnlijk 1 iemand iets vergeten, kan traffic control zijn, kan de treinbegeleider zijn. of de omroepinstallatie deed het niet in uw rijtuig, maar dat merkt de treinbegeleider niet op de plaats waar hij afroept

Geplaatst: 06 jul 2007, 12:57
door Pieter
Steven schreef:dan is er waarschijnlijk 1 iemand iets vergeten, kan traffic control zijn, kan de treinbegeleider zijn. of de omroepinstallatie deed het niet in uw rijtuig, maar dat merkt de treinbegeleider niet op de plaats waar hij afroept
De omroepinstallatie werkte wel, want hij riep rond, uitzonderlijke stop "Mortsel Liersesteenweg".

Geplaatst: 06 jul 2007, 13:41
door Molenbruch Y.
Dag,

Ah, ik wist niet dat dat station nog bestaat sinds het niet meer bediend wordt. Is daar alles qua uitrusting van de perrons e.d. nog in goede staat?

Groeten,

Geplaatst: 06 jul 2007, 14:06
door Pieter
Ik kan het u nie zeggen, ik ben nie uitgestapt...

GreetZ
Pieter

Geplaatst: 06 jul 2007, 14:26
door ostbahnhof
Molenbruch Y. schreef:Dag,

Ah, ik wist niet dat dat station nog bestaat sinds het niet meer bediend wordt. Is daar alles qua uitrusting van de perrons e.d. nog in goede staat?

Groeten,
yep, bestaat nog.
Werd tot enige tijd terug dagelijks gebruikt tijdens de venieuwingswerken van lijn25. (ter vervanging van mortsel oude god)
Nu is het een stopplaats "in nood" als ik me goed herinner (te slecht weer om effe te gaan kijken ;-) ) dan ligt er steengruis. de plaatsaanduiding is er ook nog.

grts
o

Geplaatst: 06 jul 2007, 19:36
door dentheo
ostbahnhof schreef:
Molenbruch Y. schreef:Dag,

Ah, ik wist niet dat dat station nog bestaat sinds het niet meer bediend wordt. Is daar alles qua uitrusting van de perrons e.d. nog in goede staat?

Groeten,
yep, bestaat nog.
Werd tot enige tijd terug dagelijks gebruikt tijdens de venieuwingswerken van lijn25. (ter vervanging van mortsel oude god)
Nu is het een stopplaats "in nood" als ik me goed herinner (te slecht weer om effe te gaan kijken ;-) ) dan ligt er steengruis. de plaatsaanduiding is er ook nog.

grts
o
Gaat de omnibus vanaf December niet altijd zo rijden ? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.

Geplaatst: 06 jul 2007, 20:21
door ostbahnhof
dentheo schreef:
Gaat de omnibus vanaf December niet altijd zo rijden ? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
zou me verwonderen,
Oude God ligt heel wat beter dan Liersesteenweg, heb geen idee.
Voor Deurnesteenweg op 25 is dit geen verschil, ligt op 100 meter van Mortsel op L15 waar de L trein BRU-ANTW dan zou stoppen indien hij langs Liersesteenweg gaat.

afwachten,
grts
o

Geplaatst: 07 jul 2007, 13:41
door Bart
dentheo schreef: Gaat de omnibus vanaf december niet altijd zo rijden? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
Daar geloof ik ook al niets van.
De lijn 27 is de goederenlijn bij uitstek.
Als ze al die omnibuskes via lijn 27 gaan trekken, gaan die hkm vanaf Antwerpen Noord al stapvoets moeten rijden.
Ik heb de indruk, dat er hier enorm veel gefantaseerd wordt. :wink:

Geplaatst: 07 jul 2007, 13:46
door Steven
over de 27 van kontich tot vilvoorde lijkt me logisch

Geplaatst: 07 jul 2007, 15:44
door dentheo
Bart schreef:
dentheo schreef: Gaat de omnibus vanaf december niet altijd zo rijden? Ik dacht dat lijn 25 de snelle treinen krijgt en 27 de trage.
Daar geloof ik ook al niets van.
De lijn 27 is de goederenlijn bij uitstek.
Als ze al die omnibuskes via lijn 27 gaan trekken, gaan die hkm vanaf Antwerpen Noord al stapvoets moeten rijden.
Ik heb de indruk, dat er hier enorm veel gefantaseerd wordt. :wink:

"normaal" ging vanaf december de Thalys en de Ansaldo TGV over de 25 naar Brussel. wat er nu nog van in huis zal komen ??? Thalys wel, maar dat zijn maar 6 paar per dag ?

Geplaatst: 08 jul 2007, 00:01
door Bart
Steven schreef:over de 27 van kontich tot vilvoorde lijkt me logisch
Mij anders niet.
In Mechelen de omnibus even opzij op den IC door te laten, gelijk ze het nu reeds doen lijkt me veel beter.
Ze zouden het aantal hkv op de lijn 27 tot een minimum moeten beperken, of hoogstens 1 IC erop laten rijden.