Pagina 1 van 1

B-cargo Duisburg

Geplaatst: 19 jul 2007, 21:29
door dentheo
Zowat een jaar geleden werden er treinen ingelegd Zeebrugge-Duisburg en Antwerpen Duisburg . Nadien was er het gerucht dat ze samengevoegd waren. Nadien dat ze afgeschaft waren.

Vanmiddag na mijn werk ben ik even op station Viersen geweest. Wat komt daar aan uit Venlo 2x 77, maakt kop op eind perron en verdwijnt naar Duisburg. Machinist wuifde nog netjes naar Duits jongetje dat met open mond en wostje in de hand stond te kijken...

Rijdt er dan toch nog een B-cargotrein Antw-Duisburg ? Kent iemand toevallig dienstregeling ?

Re: B-cargo Duisburg

Geplaatst: 19 jul 2007, 21:55
door Adler
dentheo schreef: Rijdt er dan toch nog een B-cargotrein Antw-Duisburg ? Kent iemand toevallig dienstregeling ?
Gevonden op de site van Inter Ferry Boats:
Antwerp/Duisburg services – 4 x per week - (IFB)

Re: B-cargo Duisburg

Geplaatst: 20 jul 2007, 01:05
door zugfahrer
Adler schreef:
dentheo schreef: Rijdt er dan toch nog een B-cargotrein Antw-Duisburg ? Kent iemand toevallig dienstregeling ?
Gevonden op de site van Inter Ferry Boats:
Antwerp/Duisburg services – 4 x per week - (IFB)
Momenteel rijden we vijf maal per week naar Duisburg, over het traject Antwerpen, Roosendaal, Breda, Tilburg, s' Hertogenbosch, Nijmegen, Arnhem, Zevenaar, Emmerich, Oberhausen tot Duisburg ruhrort hafen.
Deze trein is inderdaad samengesteld uit twee delen. Eén deel komt vanuit zeebrugge naar Antwerpen en het tweede deel komt van de main hub terminal in Antwerpen.
De heenrit vertrekt rond ongeveer 15.00 uur vanuit Antwerpen en komt tegen 20.00 uur aan in Duisburg. De terugrit vertrekt in Duisburg om 04.30 uur en komt in Antwerpen aan rond 10.00 uur

Re: B-cargo Duisburg

Geplaatst: 20 jul 2007, 19:27
door dentheo
zugfahrer schreef:
Adler schreef:
dentheo schreef: Rijdt er dan toch nog een B-cargotrein Antw-Duisburg ? Kent iemand toevallig dienstregeling ?
Gevonden op de site van Inter Ferry Boats:
Antwerp/Duisburg services – 4 x per week - (IFB)
Momenteel rijden we vijf maal per week naar Duisburg, over het traject Antwerpen, Roosendaal, Breda, Tilburg, s' Hertogenbosch, Nijmegen, Arnhem, Zevenaar, Emmerich, Oberhausen tot Duisburg ruhrort hafen.
Deze trein is inderdaad samengesteld uit twee delen. Eén deel komt vanuit zeebrugge naar Antwerpen en het tweede deel komt van de main hub terminal in Antwerpen.
De heenrit vertrekt rond ongeveer 15.00 uur vanuit Antwerpen en komt tegen 20.00 uur aan in Duisburg. De terugrit vertrekt in Duisburg om 04.30 uur en komt in Antwerpen aan rond 10.00 uur
Er slaapt dus elke nacht iemand in Duisburg ???


De diesels die ik zag reden dus niet via Emmerich maar via Venlo. Is Emmerich niet voor de Volvo treinen ? Lijkt mij omweg naar Duisburg.

Geplaatst: 21 jul 2007, 09:33
door antwerpen noord tbs
Neen is geen omweg. Via Venlo moet er nog kopgemaakt worden in Viersen. De volvo-treinen rijden via Bad-Bentheim. Doch vanaf December is het gedaan met de duisburgtreinen via Emmerich. Ze rijden dan via de ijzeren rijn.

Geplaatst: 21 jul 2007, 09:59
door dentheo
antwerpen noord tbs schreef:Neen is geen omweg. Via Venlo moet er nog kopgemaakt worden in Viersen. De volvo-treinen rijden via Bad-Bentheim. Doch vanaf December is het gedaan met de duisburgtreinen via Emmerich. Ze rijden dan via de ijzeren rijn.
Gaat dat dan zonder kopmaken of Herzogenrath ?

Rijden jullie eigenlijk tot Duisburg of is het Neuss ?
Of is het een collega van jullie die naar Neuss rijdt ?

Geplaatst: 21 jul 2007, 10:01
door Steven
zover ik weet rijden ze tot bad-Bentheim

Geplaatst: 22 jul 2007, 09:34
door antwerpen noord tbs
De volvotreinen rijden tot Bentheim.
De IFB-treinen tot Duisburg.
De Neuss-trein bestaat niet meer.

Geplaatst: 22 jul 2007, 09:56
door dentheo
antwerpen noord tbs schreef:De volvotreinen rijden tot Bentheim.
De IFB-treinen tot Duisburg.
De Neuss-trein bestaat niet meer.
Krijg je die Bentheim en Duisburg Heen en weer in één shift gedaan ?

Lukt dat voor Aachen West of wordt dat nooit in één snok gereden ?

Geplaatst: 22 jul 2007, 12:16
door zugfahrer
De diesels die je in Vierssen hebt gezien, zullen waarschijnlijk van de collega's van raillion geweest zijn.
Belgie verhuurt twee diesels aan Venlo.
Deze rijden daar inderdaad verschillende diensten mee.
De diensten naar Duisburg en Bentheim kunnen niet op één schift gereden worden, er slaapt inderdaad elke avond iemand van ons in Duisburg en in Bentheim. Er rijden per dag twee treinen heen en twee treinen terug van Volvo, maar twee daarvan worden ook door de Nederlandse collega's gereden.
Dan rijdt er ook nog een andere trein via Bentheim naar Wanne-Eickel ( das geen grap ) maar deze wordt spijtig genoeg ook door Nederland gereden.

Geplaatst: 22 jul 2007, 14:32
door antwerpen noord tbs
Tja, die hollanders rijden meer met onze treinen naar Duitsland dan dat we er zelf doen. En wij maar met 22 dagen reserve zitten in onze reeks !!!

Trouwens de Aachen West treinen doen we wel op 1 shift op en af en zelfs op 9 uur.

Geplaatst: 22 jul 2007, 17:05
door dentheo
antwerpen noord tbs schreef:Tja, die hollanders rijden meer met onze treinen naar Duitsland dan dat we er zelf doen. En wij maar met 22 dagen reserve zitten in onze reeks !!!
Hoe moet ik dat als niet werkend bij juyllie begrijpen ? Wat is 22 dagen reserve ?

Geplaatst: 22 jul 2007, 23:36
door zugfahrer
Met "reserve diensten" wordt bij ons bedoeld dat je moet komen werken
op deze dag om ofwel een dienst te verzekeren omdat een collega ziek geworden is of omdat er een extra ( niet voorziene ) trein moet gereden worden. Het kan ook gebeuren dat je op zo'n dag gewoon niets
te doen hebt en dan heb je buiten het versporen van locomotiefjes van de werkplaats naar een ander spoortje niets te doen.
Het grote vervelende aan zulke diensten is dat je pas enkele dagen op voorhand je exacte werkuren kent.
qua planning en gezinsleven is dit natuurlijk niet altijd even aangenaam.
Wij hebben momenteel gemiddeld twee reserve diensten per week, omdat
de Neuss treinen afgeschaft zijn en er geen andere treinen in de plaats zijn gekomen.

Geplaatst: 28 aug 2007, 17:45
door Miljaarde
Naar verluidt zouden de reeksen aangepast worden. Jullie zouden minder reserve staan en meer naar duitsland rijden. Ook de K-reeks zal verandringen ondergaan (meer vroege vroeges)