Pagina 1 van 1

Bocht van Ekeren 04 augustus 07

Geplaatst: 05 aug 2007, 10:41
door Bibke
Gisteren eens aan de beruchte bocht gaan kijken.


Een dubbeltractie van Class 66 heeft toch iets.

Wat me opviel daar in de bocht is dat de seinen er tegenovergesteld werken ten opzichte van seinen elders.
Namelijk wanneer een blok vrij is, wordt het onmiddellijk terug groen. Handig om te weten wanneer er een trein uit de haven gaat komen. Eerst dubbel geel en wanneer het sein op rood springt zie je de trein aan het sein op de brug aankomen.

Daarna ben ik nog bij TUC rail in Antwerpen Noord geweest waar ik de enkele 62ers gefotografeerd heb. Nu heb ik ook de groene 6244 op foto.

BTW: de 6281 heeft die een extra airco? Zie laatste foto's van de reportage.

ps: De BENELUX tussen 10:45 en 11:00 kwamen toch regelmatig door op de lijn naar Roosendaal.

http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... %20Ekeren/

Re: Bocht van Ekeren 04 augustus 07

Geplaatst: 05 aug 2007, 13:09
door dentheo
Bibke schreef:Gisteren eens aan de beruchte bocht gaan kijken.


Een dubbeltractie van Class 66 heeft toch iets.

Wat me opviel daar in de bocht is dat de seinen er tegenovergesteld werken ten opzichte van seinen elders.
Er zijn nog wel lijnen in Belgie die zo werken met automatische blok....
Maar ze worden denk ik zeldzamer... weet iemannd het voordeel van steeds op rood staande seinen bij automatisch blok ???

Geplaatst: 05 aug 2007, 18:33
door Nekvin
Ja, dat zijn tegenspoorseinen op niet toegelaten verkeer op tegenspoor tegen te houden. Vroeger stonden zowel normaalspoorseinen als tegenspoorseinen open. Als er dan een trein op een niet normale manier op het tegenspoor geraakte, moest die nergens voor stoppen. De preciese naam weet ik er niet van. Het is gewoon voor de veiligheid

Geplaatst: 05 aug 2007, 20:00
door Steven
tegenwoordig bij vernieuwen van seinen zorgt men er voor dat als er normaal verkeer is op een lijn dat alle tegenspoorseinen rood staan. doch echter hier op L60 kan je ook aan het tegenspoor sein zien of de trein al vertrokken is in opwijk (samen met mij vele pendelaars, je ziet ze meestal is piepen naar het bewuste sein op het einde van het perron :-)

Geplaatst: 06 aug 2007, 08:39
door 5941
hey mooie foto's van die class 66 dat is goed niews dat hij uit hertseling is

dan kan hij weer naar nederland met een cargo fietsen

Re: Bocht van Ekeren 04 augustus 07

Geplaatst: 12 aug 2007, 09:34
door Bibke
Bibke schreef:BTW: de 6281 heeft die een extra airco? Zie laatste foto's van de reportage.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding[/quote]

Ik heb me laten vertellen dat die kap behoort bij de stoomketel.

Geplaatst: 12 aug 2007, 11:09
door Bibke
Ik heb wat informatie mogen ontvangen van een kennis.

De 6281zal inderdaad nog een stoomketel hebben maar ze zal buiten dienst zijn.
De enige 62er die nog een werkende stoomverwarming heeft en dat die ook de museumloc zal worden is de 6306.
Ik heb net even mijn archief nagekeken en daaruit blijkt dat er nog 62ers zijn die dat hebben: 6291, 6292, 6295, 6236, 6312, ...

Geplaatst: 12 aug 2007, 11:58
door Patrick
Hierheen voor de stoomketels.