Pagina 1 van 1

Infrabel verbetert goederenverkeer

Geplaatst: 16 mar 2006, 00:40
door Jean

Geplaatst: 16 mar 2006, 09:03
door SIMPY.be
met een vette ICE op de achtergrond!
goed nieuws is dat, maar wat zie je met dat allemaal zonder 2de havenaansluiting?!

Geplaatst: 16 mar 2006, 15:11
door Shrek
ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:

Geplaatst: 16 mar 2006, 15:15
door Steven
extra spoor? waar gaan ze dat maken? er is daar nu al niks reserve

Geplaatst: 16 mar 2006, 16:44
door msts.be
Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:
In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt .. :roll:

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:23
door trainman
Tot 2008 om 8 km spoor te voorzien van wasdraad :roll:
Dat is dus gemiddeld 500 m per maand, of 20 m per dag ... :oops:
Is het niet kunnen of niet willen ?

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:24
door Jonathan
Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:37
door Shrek
msts.be schreef:
Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:
In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt .. :roll:
2622 had dat oen gepost, ik herinner me de details echt niet :roll:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:

Geplaatst: 17 mar 2006, 16:26
door msts.be
Shrek schreef:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:

Geplaatst: 18 mar 2006, 16:21
door Trainspotterke
msts.be schreef:
Shrek schreef:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:
Mis! :wink:

De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel! :wink:

Geplaatst: 18 mar 2006, 19:49
door Bert
Trainspotterke schreef:
msts.be schreef:
Shrek schreef: een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:
Mis! :wink:

De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel! :wink:
Mis :wink:

Lees dit nog eens :idea: : http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=16 ... catie+lijn
Die Deutsche Bahn wird die Montagearbeiten auch auf belgischer Seite bis ca. 150 m westlich des Tunnelportals durchführen. Der anschließende ca. 4,6 Kilometer lange Bereich bis zum Stromsystemwechsel von 15.000 Volt Wechselstrom auf 3.000 Volt Gleichstrom wird ebenso wie der anschließende Abschnitt bis zum Bahnhof Montzen von Infrabel hergestellt.
De DB zal instaan voor de werken tot ca. 150 m voorbij de tunnel. De aansluitende 4,6 km tot aan de spanningswissel van 15 kV~ naar 3 kV= zal door Infrabel aangelegd worden, evenals de aftakking tot het station van Montzen.