Pagina 1 van 5
Frage zu den Skizügen für 07/08
Geplaatst: 11 aug 2007, 13:33
door R4C-Fan
Gibt es irgendwo schon Verkehrstage und Fahrzeiten für die Skizüge aus Belgien nach Österreich?
Danke!
Re: Frage zu den Skizügen für 07/08
Geplaatst: 13 aug 2007, 00:16
door rvdborgt
R4C-Fan schreef:Gibt es irgendwo schon Verkehrstage und Fahrzeiten für die Skizüge aus Belgien nach Österreich?
Danke!
Nog niet, maar hou de website van
TTC in de gaten.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 20 aug 2007, 23:47
door Joris
Hallo,
Nieuws vanop die site:
Er zal op een Bergland Expres via Lille rijden.
Ik heb hier een reiscataloog, en daar maakt men reclame voor de Bergland Expres, Treski en ook voor CNL en de UeX.
Daaruit (uit die cataloog) is af te leiden dat Treski 4 keer zal rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:05
door 260689
ik vraag me af met welk materiaal ze gaan rijden de bergland nu de I5en nog in belgie staan gaan ze die gebruiken of niet?
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:22
door Steven
http://www.ttconline.nl/
staat al een beetje info online
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:29
door Joris
Hallo,
260689 schreef:ik vraag me af met welk materiaal ze gaan rijden de bergland nu de I5en nog in belgie staan gaan ze die gebruiken of niet?
Ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. Men spreekt ergens trouwens van 'de vernieuwde Bergland Expres'.
Ik denk dat we ons mogen verwachten aan Duitse, Franse of Zwitserse Bc wagens. (Bvb rijtuigen die in de zomer naar Lourdes gaan van de SNCF).
Verder komen er in Zwitserland, denk ik, wel een aantal Eurofima Bc rijtuigen vrij met het verdwijnen van de tak Basel-Brig-Rome in de EN Roma...
Bij mijn weten zijn er nog geen I6 Bc rijtuigen gerenoveerd, dus dat kan ook nog steeds.
Voorlopig is het dus nog afwachten...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:33
door 260689
ik denk wel dat de kans bestaat dat ze terug nmbs materiaal (I5 zoniet I6bc + bardisco rijtuig (SR2 of 3)) gaan gebruiken dit is nu al enkele jaren zo en met de nmbs weet je soms nooit he dus ik denk eerder dat ze de I5en nog is zullen meedraaien in de bergland.
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:36
door Steven
ik dacht dat in vorst enkel nog i6Bc rijtuigen stonden die geschikt waren voor verhuur maar kan me vergissen, zal er is op letten als ik er nog is kom.
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:37
door 260689
Steven schreef:ik dacht dat in vorst enkel nog i6Bc rijtuigen stonden die geschikt waren voor verhuur maar kan me vergissen, zal er is op letten als ik er nog is kom.
hangt daar dan papier op mssn dat ze verhuurt mogen worden?
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:39
door Steven
neen daar hangt niks op, maar de rijtuigen die afgekeurd zijn staan bij elkaar en hebben (indien die kladschilders nog ni zijn geweest) een pv nr langs de zijkant staan waardoor duidelijk is da ze ni meer mogen gebruikt worden en dus aan de kant staan voor verkoop of verschroting
Geplaatst: 21 aug 2007, 00:42
door 260689
merci voor de uitleg steven

Geplaatst: 21 aug 2007, 01:04
door Joris
Hallo,
Volgens dat ik ergens las zouden alle I5 rijtuigen zo een PV moeten hebben...(Buiten die van Infrabel natuurlijk, maar die zullen wel niet naar TTC gaan.) Ik dacht dat ik zoiets op Railpassie gelezen had.
En de I6 rijtuigen zijn maar met 15 hé, dat is te weinig voor 3 Bergland Expressen in top seizoen

.
Nog iets nieuws op de site van TTC: bij de vertekplaatsen stond niet enkel Lille als nieuw, maar ook Utrecht en 's-Hertogenbosch.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 21 aug 2007, 01:10
door Steven
15 rijtuigen I6Bc maakt da als je ze eerlijk verdeeld 5 rijtuigen per trein, daar nog ne resto (of bardisco) bij, gewone zitplaatsen, rijtuigen met ligcomfort en voor je het weet is uw trein ook weer 10 rijtuigen lang.
Geplaatst: 21 aug 2007, 01:18
door 260689
om dan nog maar te zwijgen over de P en T2 rijtuigen
Geplaatst: 21 aug 2007, 01:21
door Joris
Hallo,
Steven schreef:15 rijtuigen I6Bc maakt da als je ze eerlijk verdeeld 5 rijtuigen per trein, daar nog ne resto (of bardisco) bij, gewone zitplaatsen, rijtuigen met ligcomfort(= slaapwagens) en voor je het weet is uw trein ook weer 10 rijtuigen lang.
Zitrijtuigen zijn er bij TTC niet bij.
En in het Krokusverlof dit jaar waren de Bergland en de ontdubbelings Bergland meer dan 10 rijtuigen hoor.(De gewone zelfs 16 rijtuigen, de ontdubbelings zat dacht ik aan 14).
Dus: per trein op het maximum (ik reken 1 voor Frankrijk, en voor Oostenrijk/Italie 1+1 ontdubbelings)
Bar/Disco+ 2-4 WL, dan blijven er nog 10 mogelijke Bc wagens over.
Vergeet niet dat men met de iets meer dan 10 I5 rijtuigen dit jaar niet toekwam, en dat men dit jaar ook een pak I6 rijtuigen moest inzetten.
Groeten,
Joris De Mol