Transatlantische tunnel
Geplaatst: 14 aug 2007, 11:14
Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ???sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
5307 schreef:hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ???sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Ik heb die enkele jaren geleden al gezien.sncf-sncb schreef:Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Al gedacht aan brandstofkosten, milieukosten?msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijnsncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
Zoals het er nu zal uitzien, zullen er maar weinig Amerikanen hier gebruik van maken, aangezien de prijs van een paspoort kunstmatig zéér hoog word gehouden.Shrek schreef:als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijnsncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
Ik denk dat een van de problemen van de concorde was dat hij voornamelijk door zakenlui gebruikt werd, en daarvan is de markt sterk afgenomen door internet etc. etc. K denk dat het bij zo'n tunnel precies gelijk zal zijnmsts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
Het probleem van de concorde was niet dat de markt te klein was, maar het vliegtuig. Het kon dacht ik amper 100 mensen meenemen, wat te weinig was om het echt rendabel te maken. daarom wou men de concorde aan de kant stellen, wat toen na die crash ook gebeurd is.msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?