Ryanair versus Eurostar
Ryanair versus Eurostar
De Britse "Advertising Standards Authority" (soort orgaan dat waakt over de correctheid van publiciteit) heeft Ryanair veroordeeld wegens misleidende publiciteit.
Ryanair had in advertenties aangegeven dat vliegen van/naar Stansted - Charleroi goedkoper, vlugger en stipter was dan reizen met de Eurostar.
(Rynair = 70' versus Eurostar = 131 minuten)
De ASA vindt dat Ryanair daar 1u.45min. moet bijtellen wegens het voor- en natransport naar het centrum van Londen/Brussel en uiteraard de kosten voor dat transport.
Leuke reactie van Ryanair: ""Only the very rich or the very slow waste their time on Eurostar". (En hun persbericht is nog leuker.)
(Bron: BBC)
Ryanair had in advertenties aangegeven dat vliegen van/naar Stansted - Charleroi goedkoper, vlugger en stipter was dan reizen met de Eurostar.
(Rynair = 70' versus Eurostar = 131 minuten)
De ASA vindt dat Ryanair daar 1u.45min. moet bijtellen wegens het voor- en natransport naar het centrum van Londen/Brussel en uiteraard de kosten voor dat transport.
Leuke reactie van Ryanair: ""Only the very rich or the very slow waste their time on Eurostar". (En hun persbericht is nog leuker.)
(Bron: BBC)
Vliegen voor afstanden kleiner dan 500km is bijna altijd trager en duurder met het vliegtuig. Met Ryanair is het misschien goedkoper, maar minstens enkele uren langer.
Je moet rekenen op minstens een half uur transport naar de luchthaven + een half uur van de bestemming naar het centrum en daarbij ook nog rekenen dat je anderhalf à twee uur op voorhand op de luchthaven moet zijn.
Dan komen we aan ongeveer 3u30min met Ryanair en laat ons zeggen 2u30min met Eurostar.
Je moet rekenen op minstens een half uur transport naar de luchthaven + een half uur van de bestemming naar het centrum en daarbij ook nog rekenen dat je anderhalf à twee uur op voorhand op de luchthaven moet zijn.
Dan komen we aan ongeveer 3u30min met Ryanair en laat ons zeggen 2u30min met Eurostar.
Re: Ryanair versus Eurostar
Wat een idioten daar zegPatrick schreef:Leuke reactie van Ryanair: ""Only the very rich or the very slow waste their time on Eurostar". (En hun persbericht is nog leuker.)



Re: Ryanair versus Eurostar
"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
Re: Ryanair versus Eurostar
or to London (Stansted is zo maar even 56 km van het centrum van London)K V B schreef:"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
Nu is Londen wel gi-gan-tisch, en zijn er ook mensen die niet in het centrum moeten zijn. Het is één van de redenen waarom bijvoorbeeld vluchten van VLM vanuit Deurne naar London City Airport behoorlijk populair zijn. LCY ligt nu eenmaal vrij dicht bij Canary Wharf, wat een van de belangrijkste nieuwe attractiepolen is van Londen.
London Stansted ligt wat verder af van het centrum, maar bijvoorbeeld mensen uit pakweg Tottenham lijkt me Stansted nog niet zo'n slechte keuze.
Niettemin, geef mij toch maar de trein
London Stansted ligt wat verder af van het centrum, maar bijvoorbeeld mensen uit pakweg Tottenham lijkt me Stansted nog niet zo'n slechte keuze.
Niettemin, geef mij toch maar de trein

Zie plannetje van de Eurostar-site:Hagelander schreef:Mja, maar in het station waar Eurostar toekomt, ben je met de metro toch ook vrij snel ter plaatse. Ik weet nu wel niet of het nieuwe station (St-Pancras?) ook zo centraal gelegen is als Waterloo, maar er zijn in ieder geval toch ook verschillende metrolijnen die daar toekomen.
http://stpancras.eurostar.com/_img/static-map-fl.gif
Re: Ryanair versus Eurostar
Eurostar kan natuurlijk altijd claimen dat zij op London(Ashford) -> Brussels South-West(Lille) veel sneller zijn dan Ryanair.pietje schreef:or to London (Stansted is zo maar even 56 km van het centrum van London)K V B schreef:"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
Laatst gewijzigd door K V B op 25 aug 2007, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Sint-Pancras is zelfs nog centraler gelegen dan Waterloo!Hagelander schreef:Mja, maar in het station waar Eurostar toekomt, ben je met de metro toch ook vrij snel ter plaatse. Ik weet nu wel niet of het nieuwe station (St-Pancras?) ook zo centraal gelegen is als Waterloo, maar er zijn in ieder geval toch ook verschillende metrolijnen die daar toekomen.

Dat is waar, maar qua metrolijnen ben je toch beter af in Saint-Pancras, plus je bent dichter bij het centrum van Londen.groentje schreef:Het hangt er vanaf waar in Londen je moet zijn. Of van waar uit Engeland je wil komen. Waterloo had een zeer goede verbinding met Zuidoost-Engeland, St-Pancras is het eindstation voor de lijnen uit het Noorden...
Toen ik enkele jaren geleden naar Londen vloog, weet ik nog dat het voordeel in tijd al onmiddellijk gedaan was, omdat Heatrow - Londen centrum ook nog eens een uurtje op de metro zitten was. En vandaag de dag is vliegen helemaal geen pretje meer. Je moet twee uur op voorhand al in Zaventem zijn, de controles duren soms heel lang, en vertrekken in Heatrow is een ramp (zoek maar eens tijdig uit waar je moet zijn). Neen neen, sinds ik de Eurostar naar Londen genomen heb, ben ik een grote voorstander van die treinverbinding. Er is echt niets snellers en comfortabeler. Die reclame van Ryanair is dus klinkklare onzin. Trouwens, de prijzen zijn niet altijd netto, de vluchten zijn niet altijd zeker, de administratie is er een ramp en de reclame is eveneens misleidend door de namen die voor luchthavens gebruikt worden (Charleroi is Brussels-south, waarom dan niet ineens Brussels-east voor Bierset en Brussels-west voor Oostende?).