Pagina 1 van 4
Herman De Croo? Herman De Hypocriet, ja!
Geplaatst: 18 mar 2006, 16:48
door Trainspotterke
Geplaatst: 18 mar 2006, 17:12
door 1607
juuuuuuuij een topic over politiek. maar kga me voor de moment nog even inhouden. over De Croo kan ik me echt wel kwaadmaken. ik wist al dat hij verantwoordelijk was voor de sluiting in de tijd en ook voor nog zovele dingen die hij bij de spoorwegen heeft aangericht.

Geplaatst: 18 mar 2006, 19:03
door Shrek
hij was er niet verantwoordelijk voor, dat was de maatschappij in die tijd gewoon. Iedereen had een auto en moest de trein dus niet meer gebruiken. Meneer de Croo had gewoon door dat dit niet kon blijven duren. Zowel economisch als voor het milieu is het heel slecht een bijna lege trein te laten rijden, ik vind ook dat je beter 1 druk station als eupen kan heropen en tegelijk 10 haltes waar niemand opstapt kan sluiten...
Geplaatst: 18 mar 2006, 23:27
door groentje
Het is juist dat een ander beleid nodig was. En dat niet alle stations open konden blijven. Maar de manier waarop dat is gebeurd, en vooral de manier waarop Decroo de besparingen heeft doorgedrukt, is gewoon een schandaal.
In plaats van maatregelen te nemen, die de trend konden doen keren, heeft men het spoorwegverkeer nog dieper in de put geduwd, door onoordeelkundige sluitingen, oninteressante dienstregelingen, en alsof dat nog niet genoeg was, een minister die zijn misprijzen amper kon verbergen voor de spoorwegen...
Geplaatst: 19 mar 2006, 01:28
door Steven
amaai nog ni besparingen op aankopen en personeel heeft er mede oorzaak van geweest da er nu eens zo zware investiringen nodig zijn om de spoorweg op de plaats te zetten waar ze zouden moeten staan, spoorweg is een firma gelijk elke andere, zoiets vergt steeds investeringen of ten onder gaan, zeker als je van openbaar nut bent, ik vraag me zelfs af door de kosten die ze nu moeten doen om die achterstand weg te werken de totale kostprijs gewoon niet hoger ligt
Geplaatst: 19 mar 2006, 11:14
door Nonkelronnie
Steven schreef: ik vraag me zelfs af door de kosten die ze nu moeten doen om die achterstand weg te werken de totale kostprijs gewoon niet hoger ligt
daar heeft nog bijna geen enkele politicus ooit achter gekeken
prijsop lange termijn is nooit belangrijk in de Wetstraat. het is op korte termijn dat er naam gemaakt en zieltjes gewonnen moeten worden
Geplaatst: 19 mar 2006, 13:12
door Steven
tja lomp lomp lomp zeg ik dan, door eerst bij wijze van spreke 1 miljoen euro te besparen en er nadien het 10voudige voor moeten uit te geven om achterstand in te halen zeker

, jammer genoeg is het dan zelfs nog over heel de lijn zo, ik bedoel maar dat het meer als de spoorwegen alleen is
Geplaatst: 19 mar 2006, 15:30
door groentje
Op gevaar af te ver af te wijken, ik moet je gelijk geven. Maar het systeem laat het ook maar moeilijk toe, om anders te reageren. Democratie is een mooi iets, en ik zou het niet willen verruilen voor een ander systeem, maar het lokt wel kortzichtigheid uit...
Geplaatst: 22 mar 2006, 23:09
door trainman
Je moet eens gaan kijken wat er toen allemaal gerealiseerd is in 'De Croo-land', zeg maar de wijde omgeving van Michelbeke (Brakel).
Zo werd er toen in St Denijs Boekel een kompleet nieuw stationsgebouw opgericht, dat ondertussen al een paar jaar gesloten is en zelfs niet kan worden gebruikt als wachtplaats. Zou het aantal reizigers in Boekel in de voorbije twintig jaar dan zodanig geëvolueerd zijn ? Of was dat gebouw in die tijd ook al overbodig en werd het toch nog gebouwd om een aantal lokale machthebbers te plezieren...
En is er in heel die tijd veel veranderd ? Kijk wat de NMBS in Luik doet. Geen nagel om aan hun g.. te krabben, maar miljarden betalen voor een megalomane constructie. Intussen dienen broodnodige investeringen die aan alle reizigers ten goede zouden komen, gespreid over meerdere jaren 'omdat er geen geld is'. Voor wiens eer en glorie is dat ?
Geplaatst: 23 mar 2006, 17:38
door Joeri
Die kortzichtigheid had je ook al voor Decroo hoor.
Geplaatst: 23 mar 2006, 19:02
door groentje
Joeri schreef:Die kortzichtigheid had je ook al voor Decroo hoor.
Da's waar. En na De Croo ook.
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:49
door Joeri
Helaas wel...
Overigens vind ik Liège dan wel weer goed beleid: liever een deftig station neerpoten, tegen een op zich hoge prijs, dan een verouderd en onaantrekkelijk station in stand houden door lapmiddeltjes (cfr. Brussel-Noord), wat op termijn vaak toch duurder is.
Qua slecht beleid had je veel beter kunnen verwijzen naar al die stations die de laatste 15 jaar gerenoveerd zijn, zonder de perrons te verhogen, of naar die haltes die 55 cm in plaats van 76 cm hoge perrons hebben gekregen.
Geplaatst: 23 mar 2006, 22:00
door 1607
luik kon je voor een veel mindere prijs ook volledig vernieuwen hoor.

Geplaatst: 23 mar 2006, 22:02
door Steven
idd da je dergelijke koepel zou zetten in brussel zuid ok, maar in luik da veel minder passagiers telt? iets eenvoudiger en dus goedkoper had ook nieuw geweest, maar het was dan wel goedkoper
Geplaatst: 23 mar 2006, 22:23
door groentje
Inderdaad. Tof voor Luik om zo'n mastodont te hebben, maar het was niet nodig.