Internet in Belgische treinen
Internet in Belgische treinen
Hoe kan men internet ontvangen in een Belgische trein?
Gebeurt dit met een code die, men ontvangt wanneer men tijd op het internet koopt?
Wat zijn de tarieven?
Gebeurt dit met een code die, men ontvangt wanneer men tijd op het internet koopt?
Wat zijn de tarieven?
BASE heeft zo'n diensten...Dietrich schreef:Met UMTS e.d. kan je "overal" op Internet, ook op de trein. Snelheid is wel (zeer) laag en waarschijnlijk niet al te goedkoop in België. Meer info heb ik er niet van, misschien eens informeren bij Proximus?
meer info @ http://www.base.be/BASE/nl/Home/Profess ... .aspx/2432
Dit heeft echter niets met de trein zelf te maken. Je hebt zelfs kans dat het helemaal niet werkt in de trein of mindere ontvangst, door het metaal rond je.Dietrich schreef:Met UMTS e.d. kan je "overal" op Internet, ook op de trein. Snelheid is wel (zeer) laag en waarschijnlijk niet al te goedkoop in België. Meer info heb ik er niet van, misschien eens informeren bij Proximus?
Er zijn wel plannen om internet in de trein aan te bieden. Het eerste proefproject zou plaatsvinden in de IC-A.
Greetz
BDJ
Je zegt het zelf: jaren...Aan dat tempo duurt het nog minstens 20 jaar voor men alle stellen heeft gemoderniseerd.Trainspotterke schreef:Wat denk je dat de CW Mechelen al jaren aan het doen is?!Adler schreef: Zou men niet beter eerst investeren in het moderniseren van de oude motorstellen van 30 jaar oud of meer.
Andere spoorwegmaatschappijen laten dergelijke werken uitvoeren door externe gespecialiseerde firma's zoals bijvoorbeeld de Sprinters van de NS die in Denemarken zijn gerenoveerd. Die firma's kunnen dat doen in een fractie van de tijd die de eigen werkplaatsen nodig hebben.
De NMBS wil echter steeds alles zelf doen. Dit werk komt bovenop al het andere normale onderhoudswerk die moet gebeuren in de CW's en duurt bijgevolg jaren.
Ik blijf het niettemin ergerlijk vinden dat men blijkbaar wel geld en tijd heeft voor allerlei "luxe-zaken" zoals het installeren van internet-apparatuur maar geen geld en tijd voor heel dringende en belangrijke zaken zoals de renovatie van de breaks en de reeks 800.
In het investeringsplan 2004-2007 was een bedrag voorzien van 97 miljoen euro voor de renovatie van de klassieke motorstellen 66/79, de breaks en de M4-rijtuigen, waarvan 23 miljoen euro voor de breaks (5,7 miljoen elk jaar).
Bij mijn weten is er nog steeds geen enkele break gerenoveerd en 2007 is bijna om. Waar is die 23 miljoen euro dan naar toe ? Niemand schijnt zich enige vraag te stellen wat er met dat miljard frank gebeurd is. Op die manier kan ik ook positieve resultaten voorleggen.
Er zijn 140 breaks en 44 reeks 800's. Dit zijn in totaal bijna 600 rijtuigen tussen de 24 en 32 jaar oud die dringend zouden moeten gerenoveerd worden. Het is onmogelijk dat de CW Mechelen of een andere CW dit werk binnen een redelijke termijn kan doen. De enig mogelijk oplossing is dus dit werk uitbesteden, maar daar wil de NMBS niet van horen.
In het investeringsplan 2004-2007 was een bedrag voorzien van 97 miljoen euro voor de renovatie van de klassieke motorstellen 66/79, de breaks en de M4-rijtuigen, waarvan 23 miljoen euro voor de breaks (5,7 miljoen elk jaar).
Bij mijn weten is er nog steeds geen enkele break gerenoveerd en 2007 is bijna om. Waar is die 23 miljoen euro dan naar toe ? Niemand schijnt zich enige vraag te stellen wat er met dat miljard frank gebeurd is. Op die manier kan ik ook positieve resultaten voorleggen.
Er zijn 140 breaks en 44 reeks 800's. Dit zijn in totaal bijna 600 rijtuigen tussen de 24 en 32 jaar oud die dringend zouden moeten gerenoveerd worden. Het is onmogelijk dat de CW Mechelen of een andere CW dit werk binnen een redelijke termijn kan doen. De enig mogelijk oplossing is dus dit werk uitbesteden, maar daar wil de NMBS niet van horen.
De NMBS wel, maar de machtige vakbonden niet...Adler schreef:Er zijn 140 breaks en 44 reeks 800's. Dit zijn in totaal bijna 600 rijtuigen tussen de 24 en 32 jaar oud die dringend zouden moeten gerenoveerd worden. Het is onmogelijk dat de CW Mechelen of een andere CW dit werk binnen een redelijke termijn kan doen. De enig mogelijk oplossing is dus dit werk uitbesteden, maar daar wil de NMBS niet van horen.
Intussen kan Mechelen het werk bijna niet aan, omdat er veel 4/5 zijn gaan werken...
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore