Pagina 1 van 1
EC Jean Monnet met 2701+2710
Geplaatst: 19 mar 2006, 19:37
door Antoine
Vandaag (19-03-2006) is EC Jean Monnet 295 naar Basel getrokken tussen Brussel en Luxemburg met locomotieven 2701 en 2710.
De trein telde echter maar 4 wagons.

MVG
Antoine
Geplaatst: 19 mar 2006, 20:17
door Steven
overbrenging van een loc ipv een losse rit meevoeren met een trein, doordat ze die ec gebruiken valt da natuurlijk extra op, de bestuurder van dienst liet em dus liever meetrekken dan dat hij op voertuig stond
paar weken terug was het tijdens de week ook zo maar dan maar met 3 rijtuigen
Geplaatst: 19 mar 2006, 20:47
door trainfreak
ik dacht dat die altijd maar met 3 wagons werd gereden!
Geplaatst: 19 mar 2006, 20:48
door Steven
hangt er vanaf soms meer, afhankelijk van periode van het jaar en indien er bepaalde grote hoeveelheid reserveringen zouden zijn versterken ze hem ook
Geplaatst: 19 mar 2006, 20:55
door Kris
De Jean Monnet is altijd voorzien met 4 rijtuigen op zondagavond en maandagochtend.
De rest van de week zijn het 3 rijtuigen

Geplaatst: 19 mar 2006, 20:57
door trainfreak
We 'leren' hier elke dag nog bij!
Geplaatst: 19 mar 2006, 21:00
door e49memling
Hij rijdt met de eerste panto, zoals het hoort dus, wordt vaak vergeten
Geplaatst: 19 mar 2006, 21:29
door SIMPY.be
maar de 2de moet eigenlijk de achterste zijn (zo ver mogelijk uit elkaar om wikkelen van de draad te voorkomen), dus hij is in feite maar voor 1/2 goed

Geplaatst: 20 mar 2006, 00:51
door Shrek
zonder de 2140 is het daar maar leegjes vind ik

Geplaatst: 20 mar 2006, 14:15
door e49memling
SIMPY.be schreef:maar de 2de moet eigenlijk de achterste zijn (zo ver mogelijk uit elkaar om wikkelen van de draad te voorkomen), dus hij is in feite maar voor 1/2 goed

Kan alleen als twee gelijke stuurposten tegen mekaar staan( sp1 tegen 1 of sp2 tegen 2), anders niet mogelijk in UM
Geplaatst: 20 mar 2006, 15:55
door Bastiaan
trainfreak schreef:ik dacht dat die altijd maar met 3 wagons werd gereden!
Ja, juist voor die vierde wagon moest er een extra loc bijgeplaatst worden

Geplaatst: 20 mar 2006, 16:15
door Steven
e49memling schreef:SIMPY.be schreef:maar de 2de moet eigenlijk de achterste zijn (zo ver mogelijk uit elkaar om wikkelen van de draad te voorkomen), dus hij is in feite maar voor 1/2 goed

Kan alleen als twee gelijke stuurposten tegen mekaar staan( sp1 tegen 1 of sp2 tegen 2), anders niet mogelijk in UM
in TS (treinschakeling) voor een Nederlandstalige

Geplaatst: 20 mar 2006, 18:04
door e49memling
Geplaatst: 20 mar 2006, 18:14
door Steven
er zijn er hier ne hoop die geen frans verstaan

en ik had het in het begin ook ni door toen er in brussel zuid over um gesproken werd, ik heb alles in antwerpen geleerd en daar spreken ze enkel van TS

Geplaatst: 20 mar 2006, 19:23
door trainfreak
Bastiaan schreef:trainfreak schreef:ik dacht dat die altijd maar met 3 wagons werd gereden!
Ja, juist voor die vierde wagon moest er een extra loc bijgeplaatst worden

Lol
