Dank zij het zo uitgebreide en doordachte beleid van onze politiekers, op vlak van mobiliteit, zullen over 3 jaar (jawel, dus tegen 2010) de mensen gewoon van 's morgens tot 's avonds in de file staan. Dat werd berekent op basis van het huidige vervoer en de verhouding van de groei in het verkeer, door Febiac zelf. Dat moet gezellig zijn voor de mensen die naar of langs Brussel moeten rijden. Oh ja, men merkte in het journaal ook nog op dat er in Wallonië bijna geen files zijn. Mmmm, hoe zou dat nu komen?
(Bron: ochtendnieuws op 4fm)
Lekker stilstaan in de file!
Ik wil echter niet in de dagelijkse files staan richting Brussel, hoor. Vanuit Waals-Brabant en omgeving staat het verkeer even stil als pakweg op de A12. Nijvel, Eigenbrakel, Waver... het zijn tegenwoordig slaapsteden voor Brussel, meer nog dan Halle of Tervuren, pakweg.
De treinen zitten ook behoorlijk gevuld, heb ik al gemerkt.
De treinen zitten ook behoorlijk gevuld, heb ik al gemerkt.
Gelijk heb je
Ik ook niet, hoor. Meer nog, zelfs al was het minder druk, ik zou nog niet achter een stuur van een auto willen kruipen (kan ook moeilijk want ik heb er geen).groentje schreef:Ik wil echter niet in de dagelijkse files staan richting Brussel, hoor.
Zelfs in ideale omstandigheden duurt een rit naar Brussel algauw een klein uurtje, en de hele tijd moet je alert blijven, een kakafonie van verkeersborden en absurde snelheidsbeperkingen in 't oog houden, anticiperen op stommiteiten van anderen (en er zelf ook geen doen), niet in slaap vallen, niet geflitst worden, geen brokken maken, op tijd en stond tanken (bye bye zuur verdiende centjes) ...
Als het de drukte niet is, dan zijn er een hoop andere elementen die van het autorijden een stresserende bedoening maken. En als je op het eind van de rit niet over de luxe van een gegarandeerde parkeerplek beschikt, dan moet je nog zorgen om van die verdomde bak af te geraken ook. Liefst zonder parkeerboete aan 't eind van de dag.
Dat is een understatement.groentje schreef:De treinen zitten ook behoorlijk gevuld, heb ik al gemerkt.
Voorstel: "Beurtelings zitten". Treinkaarten met even nummers mogen op even dagen zitten, en andersom.
Het was meer als reactie op de post van enkelen, die precies denken dat er in en vanuit Wallonië geen verkeer is. Welnu, dat klopt dus niet, zowel over de weg als in de trein verplaatsen zich behoorlijk wat mensen, zeker van en naar Brussel. Ook aan gene zijde van de taalgrens.
BTW, ik heb ook geen auto, maar heb wel al meegereden met mensen, natuurlijk.
BTW, ik heb ook geen auto, maar heb wel al meegereden met mensen, natuurlijk.
wat er mij opvalt is da antwerpen gent oostende (trein 1828) met vertrek in gent st pieters om 07u38 zit altijd bomvol 3 AM96 = 6 2de klas en 3 eerste klas rijtuigen.
de eerste week van september werd dit nog gedaan door M6 rijtuigen iedereen was content want iedereen had een zitplaats nu staan ze al soms tot in de gang.
laat staat als de eupen oostende (vertrek in gent st pieters om 07u35) vertraging heeft kom al dit volk ook naar onze trein en dan is het echt drummen om toch op de trein te kunnen staat.
ik hoop dat dit snel terug dubbeldekkers worden want het is al een paar jaar zo (of een P trein gent oostende inplaats van altijd naar brussel en binneland.
de eerste week van september werd dit nog gedaan door M6 rijtuigen iedereen was content want iedereen had een zitplaats nu staan ze al soms tot in de gang.
laat staat als de eupen oostende (vertrek in gent st pieters om 07u35) vertraging heeft kom al dit volk ook naar onze trein en dan is het echt drummen om toch op de trein te kunnen staat.
ik hoop dat dit snel terug dubbeldekkers worden want het is al een paar jaar zo (of een P trein gent oostende inplaats van altijd naar brussel en binneland.
Re: Lekker stilstaan in de file!
Wafelijzerpolitiek?Hagelander schreef:Oh ja, men merkte in het journaal ook nog op dat er in Wallonië bijna geen files zijn. Mmmm, hoe zou dat nu komen?