Pagina 1 van 9
Werken bij DLC
Geplaatst: 28 sep 2007, 11:54
door trein_freak
Kan er mij iemand vertellen hoe het er op dit moment bij DLC aan toe gaat? Hoe het vroeger was moet ik ni weten. Hoelang op voorhand kent ge uw uren? Moet ge veel overnachtingen doen per week/maand? En alles wat ge nog kwijt wilt.
Geplaatst: 28 sep 2007, 12:45
door Bartjedj
Gelieve niet 2 keer hetzelfde te posten.
Greetz
BDJ
Geplaatst: 28 sep 2007, 14:05
door Steven
2de topic van deze aard met zelfde vraag verwijderd

Geplaatst: 28 sep 2007, 17:55
door nighttrain
Beste,
Je kunt toch moeilijk de 120 topics herbekijken als op DLC gaat zoeken. velen maken er hun bed toch niet bij ,laten we het plezant houden, te communiceren ipv aan regelverij typisch Belgisch dacht ik.
Het forum is goed ,maar ver nog iets anders in het leven.
Zijn vraag kan een nieuw leven blazen in al een oude ondergestoft onderwerp ,nu topic genaamd.
Geplaatst: 28 sep 2007, 19:08
door Steven
hehe er is niets mis met zijn vraag, maar hij had twee keer op submit geklikt waardoor zijn topic dubbel was geplaatst, daar waar 1 keer voldoende is

Geplaatst: 28 sep 2007, 20:05
door Bartjedj
Het was helemaal geen verwijt. Ik dacht wel dat het een vergissing was
Greetz
BDJ
Geplaatst: 29 sep 2007, 13:02
door Puitje
Ik raad dlc ten strengste af, als ze zin hebben u buiten te smijten doen ze het gewoon, je kan er niks tegen doen, je moet enorm vele uren kloppen en constant vallen ze je lastig voor xtra diensten, soms twee overnachtingen na mekaar wat in het regelement staat dat dat niet mag.
En nog zoveel dingen. Je hebt alleen maar diesels, je krijgt er barstende koppijn van. En ze zijn zo vervuilend als iets.
Geplaatst: 29 sep 2007, 13:07
door 5307
hmmmmmmm, diesels!
ik wil niks anders doen dan diesel rijden!
daarvoor zal ik ook kiezen voor DLC
daar heb je tenminste diesel die diesel is en geen vern**kte fluitketel.
Geplaatst: 29 sep 2007, 14:51
door Shrek
over enkele jaren rijdt DLC ook met elocs naar antwerpen hoor

juist omdat ze kleiner zijn kunnen ze korter op de bal (de elektrificering van aken-montzen dus) spelen

Geplaatst: 29 sep 2007, 16:58
door nighttrain
Maar wat zijn nu de wezenlijke verschillen tussen beide?
Welke zijn de verschillen in de verloning?
Worden overuren betaald?
Welke zijn de condities van de uitslaap? Hotel en niet zoals vroeger bij de NMBS in een barak met een houtenwand tussen 2 veldbedjes zoals in Adinkerke of boven een stinkend atelier zoals Antwerpen Dam.
Ik denk niet dat hun diesels veel slechter zijn dan de vroegere 62/60/59?
Is de aanwervingprocedure korter en efficienter?
Geplaatst: 29 sep 2007, 17:09
door Steven
uitslapen kan je nergens meer op een depot zelf aangezien geen enkele depot die ik nog ken voorzien is van een ruimte met iets om op te liggen of zo, de mannen van thalys gaan in parijs bijvoorbeeld op hotel
Geplaatst: 29 sep 2007, 17:26
door nighttrain
Dat weet ik dat er geen enkele depot er meer op voorzien is.
Zelfs vroeger met een uitslaap op hotel had de NMBS bestuurders de slechtste kamers . Zoals hotel l'univers in LUIK,
Maar wat ik wilde zeggen is als de uitslaap gebeurt in correcte omstandigheden zoals de Franse treinbestuurders in "foyers", echte mooie hotels voor spoorwegarbeiders en ook door hen (SNCF) onderhouden, is het al minder erg.
Als ook nog de vergoeding/premies OK is ,zie ik niet goed het negatieve ervan in. Bij de SNCF slapen de bestuurders ook gemiddeld 2X per week uit.
Maar vroeger rond 1985 zijn de uislapen bij de NMBS afgeschaft denk ik.Het was toch altijd miserie...
Geplaatst: 29 sep 2007, 17:31
door Robin
toen ik van de infodag kwam bij de NMBS reed ik mee met iemand die bij DLC werkte, hij vertelde me dat ja van gentbrugge naar duitsland moest en terug. Als dat gedaan was kon je zelf gaan rangeren en alle wagons zelf aankopellen door weer en wind.
En dat die hoofdpijn kreeg als je met die diesels moest optrekken, dat ze z'n ontzettend lawaai maken.
Geplaatst: 29 sep 2007, 18:51
door 5307
ik dacht dat je op hotel mocht (zoals in aachen, zeebrugge en dergelijke)
de verloning:
gewone werkdag 100%
weekend en nacht 150%
zon-en feestdag 200%
maaltijdcheques twv een 6€ dacht ik.
en tegen dat "oorverdovend geluid" heb je in iedere stuurcabine een isolerende oorbeschermers.
Geplaatst: 29 sep 2007, 21:16
door Tim
En de bedrijfswagen die je zowel voor woon-werkverkeer als privé verplaatsingen mag gebruiken natuurlijk niet te vergeten
