Pagina 1 van 1
DLC fusioneert met Crossrail!
Geplaatst: 04 okt 2007, 16:37
door Joris
Hallo,
Zie deze website voor verder uitleg:
http://www.br146.de
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 04 okt 2007, 16:46
door Joris
Geplaatst: 04 okt 2007, 23:27
door ziemon
tja CrossRail, en indirect Ewals Cargo Care, hebben zo in 1 klap toegang tot Nederland en Belgie, en vrije doorgang van Rotterdam naar Italie. Waarom moeilijk doen (toelatingen zelf gaan aanvragen ed) als het makkelijk kan (een concurrent opkopen) een beetje. Babcock&Brown, de moedermaatschappij van CrossRail hebben zo een slimme strategische zet gedaan.
Geplaatst: 05 okt 2007, 10:19
door pietje
nu nog e-loks die de rit in 1 keer kunnen afleggen
Geplaatst: 05 okt 2007, 18:14
door Trainy
Dat word wachten op de wasdraad tussen Aken en Montzen
Groetjes
Peter
Geplaatst: 05 okt 2007, 19:56
door dentheo
pietje schreef:nu nog e-loks die de rit in 1 keer kunnen afleggen
En rangeermaatschappij-tje in Antwerpen en Zeebrugge ???
Wie voelt zich geroepen, Alstom wil zijn rangeerloks( gerenoveerde duitse) laten goedkeuren voor Belgie...
Geplaatst: 05 okt 2007, 21:21
door Trainy
dentheo schreef:En rangeermaatschappij-tje in Antwerpen en Zeebrugge ???
Mijn vriendin wil zelfstading worden en heb haar gezegd dat dat nog eens een gat in de markt is maar ze ziet het toch zo niet zitten

Geplaatst: 06 okt 2007, 07:10
door RIDCO
Dat rangeermaatschappijtje blijkt de wens te zijn van mensen van het Antwerps havenbedrijf. Daarover zijn al enkele artikels verschenen in De Lloyd.
Wat DLC betreft, zijn de werknemers van ex-DLC nu werknemer bij de nieuwe Zwitserse groep, of is er een Belgisch filiaal ??
Geplaatst: 06 okt 2007, 09:37
door GemZ
RIDCO schreef:Dat rangeermaatschappijtje blijkt de wens te zijn van mensen van het Antwerps havenbedrijf. Daarover zijn al enkele artikels verschenen in De Lloyd.
Ik heb ergens horen vallen dat er al een licentie uitgereikt is.
RIDCO schreef:Wat DLC betreft, zijn de werknemers van ex-DLC nu werknemer bij de nieuwe Zwitserse groep, of is er een Belgisch filiaal ??
Het gaat over een fusie geen overname, de bazen vonden het interessanter om verder te werken onder de naam crossrail. We zullen wel binnen enkele jaren zien hoe alles verloopt.
Wel lijkt het dat de hoofdzetel in Zwitserland zal liggen, met Le Jeune (Head of Business development en CEO) en Alemanni (Head of Finance). En het operationele deel in Belgie onder Dillen (Head of Operations).
Geplaatst: 06 okt 2007, 10:21
door RIDCO
Ik weet dat er vergaderd wordt over het idee van het havenbedrijf. Van een licentie heb ik nog niets vernomen.
Ik denk dat dit systeem reeds bestaat in Nederland (vanuit Kijfhoek naar de haven).
Wat betreft DLC, ik maakte de vergelijking met de financiƫle wereld (banken en verzekeringen) waar er ook altijd sprake is van een fusie, maar waarin na de fusie de werknemers in de nieuwe entiteit werden ondergebracht (vb. Fortis, en anderen).
Zoals GemZ schrijft, de komende dagen (maanden) wordt het wellicht duidelijker.
Geplaatst: 06 okt 2007, 10:42
door K V B
RIDCO schreef:Ik weet dat er vergaderd wordt over het idee van het havenbedrijf. Van een licentie heb ik nog niets vernomen.
Ik denk dat dit systeem reeds bestaat in Nederland (vanuit Kijfhoek naar de haven).
Het systeem bestaat ook in Duitsland, de VS, en tot op zekere hoogte ook in Zwitserland. Ik ken in Zwitserland een spoorwegbedrijfje dat zich bezighoud met het bedienen van de industrie langs een 5 km lang lijntje...
Mogelijks krijgt het goederenverkeer in Europa een marktstructuur vergelijkbaar met de VS. In de VS bestaat er een duidelijke splitsing tussen lange afstands en lokaal goederen verkeer. Lokaal heb je "Terminal Railways" en "Shortlines", die ergens in een haven of industriegebied voor het rangeren in staan. De grote maatschappijen houden zich hoofdzakelijk bezig met het slepen van lange treinen van de ene kant van het land naar de andere kant.
Geplaatst: 06 okt 2007, 10:43
door K V B
GemZ schreef:
Wel lijkt het dat de hoofdzetel in Zwitserland zal liggen, met Le Jeune (Head of Business development en CEO) en Alemanni (Head of Finance). En het operationele deel in Belgie onder Dillen (Head of Operations).
Lejeune kan zich dus in Zwitserland gaan domiciliƫren. Is fiscaal wel interessant. Wiler is echter wel een boerengat.
Geplaatst: 06 okt 2007, 13:10
door msts.be
Het rangeermaatschappijtje is met grote zekerheid RRF dat reeds in Nederland actief is en idd. met ex-DR V100 rijdt die gemoderniseerd zijn door Alstom (met nieuwe Caterpillar motor, looprekjes en ATBL beveiliging)..
RRF heeft namelijk een licentie aangevraagd bij de FOD Mobiliteit/Infrabel een 2-tal maand geleden, en het kan idd. wel eens zijn dat die reeds uitgereikt is.. rest enkel nog het homologeren van de V100 locs..
Naast rangeringen zou RRF ook andere diensten verlenen, meer bepaald het totaalpakket als sommige gebruikers dat willen (en dat inhoud een volledige trein van punt A naar punt B te slepen en dan de nodige rangeringen uitvoeren op de begin/eindbestemming met eigen locs)..
Geplaatst: 21 nov 2007, 08:05
door pietmol
RIDCO schreef:Dat rangeermaatschappijtje blijkt de wens te zijn van mensen van het Antwerps havenbedrijf. Daarover zijn al enkele artikels verschenen in De Lloyd.
Wat DLC betreft, zijn de werknemers van ex-DLC nu werknemer bij de nieuwe Zwitserse groep, of is er een Belgisch filiaal ??
zoals bij alle multi nationals een belgisch filiaal, zo wordt de moedermaatschappij afgeschermd van de lokale wetgeving.
bij een echte fusie (dus het verdwijnen van de Belgische entiteit) is het niet vanzelfsprekend dat de licenties mee overgaan omdat de moedermaatschappij mogelijk niet voldoet aan de licentievoorwaarden/verplichtingen