Pagina 1 van 1

IC-E 1517 met 5 AM96

Geplaatst: 16 okt 2007, 22:10
door 260689
Vandaag stond ik in Brugge te wachten op de IC-E trein 1517 (vertrek Brugge 17u35) tot het 2de deel juist 3min voor vertrek aankwam. Oke op het eerste zicht geen probleem, maar blijkbaar zat er een feit in de materiaal omloop. Want normaal gezien rijd deze trein met 4 stellen 96 (2 uit Blankenbergen en 2 uit Knokke). Blijkt dat de trein uit Knokke met 3 stellen werd gereden. Trein word gekoppeld met het eerste deel, maar dan kwam het personeel op gang. 5 Stellen??? Dat kan niet. zo werd zowel het treinpersoneel als het stationspersoneel over heel het perron 5 gezien. na een 15 tal min kwam er en bestuurder om het laatste stel (de 564) af te koppelen. Zo zijn we met ongeveer 25 minuten vertraging vertrokken.

Hier enkele foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 17 okt 2007, 13:06
door treinbruno
heb ook al zoiets meegemaakt. de IR brussel - quevy werd met 4 MS96 gereden! in braine le compte stond er 1 volledig stel nie op het perron ( volledig leeg). in het MS daarnaast zat ook niemand waardoor ik dus 6 rijtuigen helemaal voor mij alleen had (ik zag die trein ook in brux. kapellekerk -- de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...

Geplaatst: 17 okt 2007, 14:21
door Dietrich
Maar 4 AM96 zijn 12 rijtuigen wat nog toegestaan is. 5 stellen zijn 15 rijtuigen wat dus verboden is om mee rond te rijden.

Geplaatst: 17 okt 2007, 14:58
door overweg13
treinbruno schreef:heb ook al zoiets meegemaakt. de IR brussel - quevy werd met 4 MS96 gereden! in braine le compte stond er 1 volledig stel nie op het perron ( volledig leeg). in het MS daarnaast zat ook niemand waardoor ik dus 6 rijtuigen helemaal voor mij alleen had (ik zag die trein ook in brux. kapellekerk -- de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...
Is voor enkele treinen van de IR naar Quévy de gewone toestand. In de trein wordt dan omgeroepen dat bepaalde rijtuigen verboden zijn voor een aantal bestemmingen. Als ik me niet vergis worden dan wel motorstellen afgekoppeld (omgekeerd: aangekoppeld) in Mons. Als je dan net voor aankomst in Kapellekerk hoort dat de laatste 3 rijtuigen verboden zijn, is het natuurlijk wel te laat.

Geplaatst: 17 okt 2007, 15:20
door enrico
als je nu naar merelbeke gaat moet je ook in de eerste 6rijtuigen van de trein instappen anders zitte ernaast :lol:

Geplaatst: 17 okt 2007, 17:47
door Shrek
treinbruno schreef:de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...
worden die deuren dan niet geblokkeerd?

Geplaatst: 17 okt 2007, 19:32
door Steven
Shrek schreef:
treinbruno schreef:de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...
worden die deuren dan niet geblokkeerd?
nee dat gaat niet of de treinbegeleider moet iets meer als acrobaat worden om deze deuren tegelijk te blokkeren en nadien weer normaal te zetten.

Geplaatst: 18 okt 2007, 07:10
door tom007
ik heb ook al eens meegemaakt dat ik in de trein zat van blankenberge en in Brussel Centraal dat de laatste 3 rijtuigen niet op perron geraakte. Maar dit is al 3 jaar geleden.

Geplaatst: 19 okt 2007, 11:19
door Nekvin
enrico schreef:als je nu naar merelbeke gaat moet je ook in de eerste 6rijtuigen van de trein instappen anders zitte ernaast :lol:
Das ni alleen in merelbeke, ook in Buda, Haren, Bordet, ... Zoveel kleine stations en stopplaatsen

Geplaatst: 19 okt 2007, 11:21
door Steven
denk da er een aantal de topic niet goed begrepen hebben, het ging hem vooral over het feit dat er 5 (vijf) motorstellen 96 gekoppeld waren waardoor hij niet volledig aan perron stond.
het was dus vooral de uitzonderlijke lengte van de trein

Geplaatst: 19 okt 2007, 15:34
door HLE 2302
amai !!
levert natuurlijk wel toffe foto's op !! :D alleen, ze hebben altijd am 96 te kort en nu hebben ze er een over ?! :shock: ,
2302