Pagina 1 van 1
Vennbahn Übersicht aus der DSO
Geplaatst: 03 nov 2007, 02:48
door R4C-Fan
Geplaatst: 03 nov 2007, 11:09
door dekooiker
Geweldige foto's!
Geplaatst: 03 nov 2007, 16:50
door Shrek
wow da ziet er een chique lijn uit
er staat wel bij dat dit de enige verbinding met duitsland was voor treinen die buiten de normale afmetingen vallen. Hoe rijden die tegenwoordig dan?
Geplaatst: 03 nov 2007, 17:58
door Elgar
In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Geplaatst: 03 nov 2007, 18:07
door 13'erke
Elgar schreef:In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Deze bredere ladingen waren vooral militaire transporten.
Geplaatst: 03 nov 2007, 18:21
door Steven
Elgar schreef:In de tunnel van Botzelaer (op de Montzen-lijn) ligt er in het midden een derde spoor.
Zo kunnen treinen met een bredere lading in het midden van de tunnel rijden.
Vanaf dit derde spoor geïnstalleerd was, was de route over Walheim/Raeren, niet meer nodig.
Strengelspoorgenaamd.
Geplaatst: 03 nov 2007, 22:00
door Joris
Hallo,
Zeeeer mooie platen! Jammer dat ze die lijn gaan afbreken... (Btw: hierdoor verliezen we Belgisch grondgebied!)
Hopelijk komt er ooit die S-Bahn Monschau-Aachen, zaosl al ersgens gezegd was... (Noemt dat net van de EurregioBahn in Aachen S-Bahn, of is dat gewoon RE/RB?)
Groeten,
Joris De Mol
Re: Vennbahn Übersicht aus der DSO
Geplaatst: 28 jan 2008, 18:45
door Joris
Hallo,
Op Wallorail staat er overigens ook een mooie en grote reportage over de Vennbahn!
Groeten,
Joris De Mol