Pagina 1 van 4
ANtwerpen-roosendaal scoort slecht
Geplaatst: 05 nov 2007, 14:32
door Stijn014
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=2&id=6600
De lijn Antwerpen-Roosendaal is niet alleen één van de oudste, maar ook één van de slechtste spoorlijnen van ons land. Dat blijkt uit een onderzoek van Test-Aankoop. JONG CD&V - van de gemeente Essen, en dat is een belangrijke stopplaats op deze verbinding, wil zo snel mogelijk een oplossing voor alles wat er verkeerd is aan de grensoverschrijdende spoorverbinding.
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:59
door Adler
Het is niet enkel de lijn Antwerpen-Roosendaal, het is ook de IR-lijn Jambes-Essen met zeer veel vertragingen.
Ik begrijp niet dat men daar niet over spreekt.
Geplaatst: 05 nov 2007, 16:00
door Fles
Mwoa, zijn ze lekker op tijd mee dan. Er gaan al jaren geluiden over het totaal schrappen van de verbinding Roosendaal - Antwerpen.

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:31
door Accelerat
De stoptrein rijd gewoon optijd, de Benelux maakt er -naar mijn idee- niet zoveel vertraging, dus mij hoor je niet klagen...
Geplaatst: 05 nov 2007, 19:35
door Fles
sncf-sncb schreef:De stoptrein rijd gewoon optijd, de Benelux maakt er -naar mijn idee- niet zoveel vertraging, dus mij hoor je niet klagen...
Mja, de BNL heeft standaard wel een minuutje of 5 vertraging, maar om dat nou zo vreselijk te noemen? Neuh. En ach, de varkensneuzen op de stopdienst, nou en? Al zou ik een halfuurdienst wel toejuichen op zich

Misschien eens per uur een stoptrein, en de halve uren er tussenin een sneltrein Roosendaal - Essen - Kalmthout - Ekeren - A'pen C of zo

Geplaatst: 05 nov 2007, 20:06
door Adler
Fles schreef:sncf-sncb schreef:De stoptrein rijd gewoon optijd, de Benelux maakt er -naar mijn idee- niet zoveel vertraging, dus mij hoor je niet klagen...
Mja, de BNL heeft standaard wel een minuutje of 5 vertraging, maar om dat nou zo vreselijk te noemen? Neuh. En ach, de varkensneuzen op de stopdienst, nou en? Al zou ik een halfuurdienst wel toejuichen op zich

Misschien eens per uur een stoptrein, en de halve uren er tussenin een sneltrein Roosendaal - Essen - Kalmthout - Ekeren - A'pen C of zo

Ik weet niet of jullie elke dag de IR Jambes-Essen nemen zoals ik maar ik kan je verzekeren dat die bijna ELKE avond vertraging heeft en dan zijn het echt geen 5 minuutjes hoor niettegenstaande er voldoende tijd voorzien is in Antwerpen-Centraal.
En elke keer is het weer iets anders, vanavond weer wegens een technisch defekt in Brussel.
De L-trein Antwerpen-Roosendaal is daarentegen vrijwel altijd op tijd, zodat die dikwijls op hetzelfde moment vertrekt uit Antwerpen als de IR met vertraging, dit heeft dus echt geen zin.
Geplaatst: 05 nov 2007, 21:01
door dentheo
Adler schreef:Fles schreef:
Ik weet niet of jullie elke dag de IR Jambes-Essen nemen zoals ik maar ik kan je verzekeren dat die bijna ELKE avond vertraging heeft en dan zijn het echt geen 5 minuutjes hoor niettegenstaande er voldoende tijd voorzien is in Antwerpen-Centraal.
En elke keer is het weer iets anders, vanavond weer wegens een technisch defekt in Brussel.
De L-trein Antwerpen-Roosendaal is daarentegen vrijwel altijd op tijd, zodat die dikwijls op hetzelfde moment vertrekt uit Antwerpen als de IR met vertraging, dit heeft dus echt geen zin.
De jambes had deze morgen al +20 toen hij rond half negen in Berchem kawm uit Brussel..... Staat 10 minuten in tunnel en 40 minuten in Essen, moet due op tijd terug kunnen....
Wordt in December opgesplitst dus vertraging voorbij....
Geplaatst: 05 nov 2007, 22:33
door treinbruno
misschien kunnen ze de ICb in essen laten stoppen?
Geplaatst: 05 nov 2007, 23:17
door Wover
treinbruno schreef:misschien kunnen ze de ICb in essen laten stoppen?
Misschien in een verre toekomst waar er een trein zoals de IC naar Maastricht en Lille komt te rijden, maar nu zie ik dat niet meteen gebeuren op de enigste "snelle" verbinding tussen Nederland en België

.
Geplaatst: 05 nov 2007, 23:28
door dentheo
Wover schreef:treinbruno schreef:misschien kunnen ze de ICb in essen laten stoppen?
Misschien in een verre toekomst waar er een trein zoals de IC naar Maastricht en Lille komt te rijden, maar nu zie ik dat niet meteen gebeuren op de enigste "snelle" verbinding tussen Nederland en België

.
De IR zal vanaf 9 december 56 minuten per uur in Essen staan, kan hij makkelijk even slagje Roosendaal maken...
Ik vind dat wel niet efficient, trein plus volledige ploeg staat na rit van anderhalf uur een uur stil.... 60% rijden ????
Geplaatst: 06 nov 2007, 00:12
door Kris
dentheo schreef:Wover schreef:treinbruno schreef:misschien kunnen ze de ICb in essen laten stoppen?
Misschien in een verre toekomst waar er een trein zoals de IC naar Maastricht en Lille komt te rijden, maar nu zie ik dat niet meteen gebeuren op de enigste "snelle" verbinding tussen Nederland en België

.
De IR zal vanaf 9 december 56 minuten per uur in Essen staan, kan hij makkelijk even slagje Roosendaal maken...
Ik vind dat wel niet efficient, trein plus volledige ploeg staat na rit van anderhalf uur een uur stil.... 60% rijden ????
Het zal de stiptheid zeker en vast bevorderen
Geplaatst: 06 nov 2007, 01:04
door Bart
Adler schreef:
Ik weet niet of jullie elke dag de IR Jambes-Essen nemen zoals ik maar ik kan je verzekeren dat die bijna ELKE avond vertraging heeft en dan zijn het echt geen 5 minuutjes hoor niettegenstaande er voldoende tijd voorzien is in Antwerpen-Centraal.
Ik neem die niet als reiziger, wel als bestuurder.
En idd je hebt gelijk die trein is te vaak in vertraging.
Wat zijn de oorzaken daarvan:
Trein vertrekt in Jambes, in Namen of Charleroi komt daar een stuk bij, of gaat er een stuk af. Bij vierledige moterstellen duurt dit even alvorens die procedure klaar is, en daar is te weinig tijd voor voorzien. Als die trein meer dan 5 minuten vertraging heeft bij aankomst in Braine L'Alleud laten ze daar die CR naar Aalst (geloof ik), voor, en die trein stopt nog een paar keer tussen Braine & Brussel zuid.
Vanaf Brussel Zuid is die trein dan uit de weg, maar dan laten ze de stoptrein komende uit Geraardsbergen naar Antwerpen ook nog eens voor. In Mechelen kan je die dan voorbij, en alzo loopt die vertraging op.
Maar zoals al eerder is gezegd, vanaf 9 december gaat dat veel vlotter verlopen. Want ze hebben ingezien dat de verbinding Essen-Jambes veel te lang is.
Dus beste Adler nog even geduld
(p.s. het treinpersoneel zal ook blij zijn, want ook voor ons is dat niet plezant werken. De tbg krijgen meermaals onder hun voeten, niet tegenstaande dat zun daar niks aan kunnen verhelpen).
Geplaatst: 06 nov 2007, 06:21
door Adler
Bart schreef:Ik neem die niet als reiziger, wel als bestuurder....
Beste Bart,
Bedankt voor je zeer volledige uitleg, eindelijk iemand die het eens begrijpt.
Ik heb al jaren trachten duidelijk te maken aan de klantendienst van de NMBS dat het complete onzin is om dergelijke zeer lange IR lijnen in te leggen die het hele land doorkruisen van zuid naar noord, maar ik word telkens afgewimpeld met de 'uitleg' (uitvlucht): er is geen enkel probleem meneer (typische reactie van de klantendienst voor alle problemen die ze niet kunnen oplossen).
Wat betreft de frustraties van het treinpersoneel dat regelmatig deze lijn doet, dat kan ik enkel maar bevestigen. Veel van die mensen zijn het ook meer dan beu om zich telkens maar te moeten verontschuldigen voor zaken waar ze niets kunnen aan doen. Het treinpersoneel wordt zelfs gewisseld in Antwerpen en weet dus ook dikwijls niet wat er daarvoor allemaal gebeurd is met die trein.
Hopelijk wordt het inderdaad beter in december.
Geplaatst: 06 nov 2007, 10:14
door Steven
effe aanvullen op bart dat die CR naar aalst er voor zit echter maar tot linkebeek waar die L26 neemt en dus niet tot brussel zuid.
Geplaatst: 06 nov 2007, 13:07
door Bart
Steven schreef:effe aanvullen op bart dat die CR naar aalst er voor zit echter maar tot linkebeek waar die L26 neemt en dus niet tot brussel zuid.
Ah voila zie, daarom dat het vanaf Linkebeek altijd groen is.

Ik dacht dat die de lijn 124 gewoon bleef volgen, en geen stop had in de 2 stations van Ukkel en het station Vorst-Oost.