Pagina 1 van 2
					
				Aan bezoekers van de NMBS
				Geplaatst: 23 mar 2006, 19:58
				door MGRoverdriver
				Zoals ondertussen wel duidelijk is adoreer ik de locs van de reeks 16. Als ze buiten dienst gaan zou ik eventueel eentje willen bewaren (niet rijden natuurlijk 

 ). Maar gewoon in een hangaar zetten als aandenken en dan volledig opblinken.
Is dit mogelijk 

:?:  
 
   
  
 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:01
				door Steven
				als je hem zou kopen voor de prijs van de kg oud ijzer kan je u al een idee vormen wa ze er voor zouden vragen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:02
				door Tim
				Da's wellicht wel mogelijk maar dan ga je wel zéér diep in je portemonnee mogen tasten  

 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:04
				door Jonathan
				Er wordt toch altijd minstens één loc of motorstel bewaard van de buitendienstgestelde 

 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:06
				door Steven
				haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog 

 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:13
				door Tim
				Ik vind dat de NMBS toch zeker een 16 zou moeten bewaren.
Samen met de reeks 18 zijn het de enige 4-spanningslocs, een 18 is het niet geworden dus zou er op zijn minst toch een 16 moeten bewaard worden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:14
				door Jonathan
				Steven schreef:haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog 

 
Misschien de 1608. Die is toch zo mooi zeggen ze. Maar ze groot gelijk.
 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:18
				door Steven
				da heeft niks te maken met mooi en dergelijk, ze willen er gewoon geen geld voor vrij houden op dit moment das al
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 20:30
				door trainfreak
				Ik vind dat ze van alles eigenlijk 1 loc zou moeten bewaren.
Bij de stomers is dit toch zo? Of vergis ik me nu echt erg?
Ik wil nu ook niet bedoelen dat die machines 100% in orde moeten staan, maar er moet ook geen overdreven zichtbare schade zijn!
Het kost inderdaad wel veel geld om een loc te bewaren. Maar moesten ze die allemaal op 1 plaats bij elkaar zetten en dan een kleine toegangsprijs vragen. Dan hebben ze toch al een deel van hun kosten terug.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:30
				door Steven
				zelfs van alle stomers is er ni echt een exemplaar
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:33
				door Jonathan
				Steven schreef:zelfs van alle stomers is er ni echt een exemplaar
 Er zijn geloof ik nog maar 2 stomers bij de NMBS.
 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:35
				door trainfreak
				29.013, 1.002, 12.004, enkele 64'ers, de koninklijke loc...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:47
				door Tim
				Stoomlocs te Leuven:
7.039
10.018
1152 (type 51 met oud nummer) 
12.004 
16.042 
18.051 (koninklijke trein) 
44.225
5620 (type 53 met oud nummer) 
64.045 
Schaarbeek:
29.013
La Louvière:
41.195
A621/204 (ex 29.???)
Treignes:
1.002
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:49
				door trainfreak
				Van 
Bfoto kan ik het ook halen ze 

Maar die hierboven ken ik uit mijn hoofd 

 
			
					
				
				Geplaatst: 23 mar 2006, 21:50
				door Steven
				trainfreak schreef:Van 
Bfoto kan ik het ook halen ze 

Maar die hierboven ken ik uit mijn hoofd 

 
 awel ja kijk naar die lijst en kijk naar wat er is (enkel de 29.013 is in degelijke staat) dan weet je da er ni echt veel over blijft he