Pagina 1 van 2
Aan bezoekers van de NMBS
Geplaatst: 23 mar 2006, 19:58
door MGRoverdriver
Zoals ondertussen wel duidelijk is adoreer ik de locs van de reeks 16. Als ze buiten dienst gaan zou ik eventueel eentje willen bewaren (niet rijden natuurlijk

). Maar gewoon in een hangaar zetten als aandenken en dan volledig opblinken.
Is dit mogelijk

:?:

Geplaatst: 23 mar 2006, 20:01
door Steven
als je hem zou kopen voor de prijs van de kg oud ijzer kan je u al een idee vormen wa ze er voor zouden vragen

Geplaatst: 23 mar 2006, 20:02
door Tim
Da's wellicht wel mogelijk maar dan ga je wel zéér diep in je portemonnee mogen tasten

Geplaatst: 23 mar 2006, 20:04
door Jonathan
Er wordt toch altijd minstens één loc of motorstel bewaard van de buitendienstgestelde

Geplaatst: 23 mar 2006, 20:06
door Steven
haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog

Geplaatst: 23 mar 2006, 20:13
door Tim
Ik vind dat de NMBS toch zeker een 16 zou moeten bewaren.
Samen met de reeks 18 zijn het de enige 4-spanningslocs, een 18 is het niet geworden dus zou er op zijn minst toch een 16 moeten bewaard worden.
Geplaatst: 23 mar 2006, 20:14
door Jonathan
Steven schreef:haha kep on dreaming er is al meer geschrapt dan da ze in een collectie hebben staan hoor, van de budjes is niks bewaard, van al het elektrische eigenlijk op de 28/29 na en dan nog

Misschien de 1608. Die is toch zo mooi zeggen ze. Maar ze groot gelijk.
Geplaatst: 23 mar 2006, 20:18
door Steven
da heeft niks te maken met mooi en dergelijk, ze willen er gewoon geen geld voor vrij houden op dit moment das al
Geplaatst: 23 mar 2006, 20:30
door trainfreak
Ik vind dat ze van alles eigenlijk 1 loc zou moeten bewaren.
Bij de stomers is dit toch zo? Of vergis ik me nu echt erg?
Ik wil nu ook niet bedoelen dat die machines 100% in orde moeten staan, maar er moet ook geen overdreven zichtbare schade zijn!
Het kost inderdaad wel veel geld om een loc te bewaren. Maar moesten ze die allemaal op 1 plaats bij elkaar zetten en dan een kleine toegangsprijs vragen. Dan hebben ze toch al een deel van hun kosten terug.
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:30
door Steven
zelfs van alle stomers is er ni echt een exemplaar
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:33
door Jonathan
Steven schreef:zelfs van alle stomers is er ni echt een exemplaar
Er zijn geloof ik nog maar 2 stomers bij de NMBS.
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:35
door trainfreak
29.013, 1.002, 12.004, enkele 64'ers, de koninklijke loc...
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:47
door Tim
Stoomlocs te Leuven:
7.039
10.018
1152 (type 51 met oud nummer)
12.004
16.042
18.051 (koninklijke trein)
44.225
5620 (type 53 met oud nummer)
64.045
Schaarbeek:
29.013
La Louvière:
41.195
A621/204 (ex 29.???)
Treignes:
1.002
Geplaatst: 23 mar 2006, 21:49
door trainfreak
Van
Bfoto kan ik het ook halen ze

Maar die hierboven ken ik uit mijn hoofd

Geplaatst: 23 mar 2006, 21:50
door Steven
trainfreak schreef:Van
Bfoto kan ik het ook halen ze

Maar die hierboven ken ik uit mijn hoofd

awel ja kijk naar die lijst en kijk naar wat er is (enkel de 29.013 is in degelijke staat) dan weet je da er ni echt veel over blijft he