Pagina 1 van 2
Re: Niet alleen Hergenrath, maar ook Diesdele!
Geplaatst: 09 nov 2007, 20:29
door dentheo
Trainspotterke schreef:Naast Hergenrath op L37 wordt er ook op L26 (de oostelijke ringlijn rond Brussel, verbindt Halle met Vilvoorde) een nieuwe stopplaats geopend per 9 december! Deze halte krijgt de naam Viviers d'Oie/Diesdele, vlakbij de gelijknamige tunnel!
Hallo, hallo, wat gebeurd er hier ??
Als er stations dicht gaan moet dat altijd netjes in evenwicht zijn.. twee in Wallonie, twee in Vlaanderen.
Hoe zit dat bij het openen ???
Als men zo onevenwichtig blijft, staan er op de duur alleen in Wallonie stations... of kent men daar een reizigersexplosie ??
Geplaatst: 09 nov 2007, 20:33
door Steven
aangezien brussel tweetalig gebied is valt dit niet onder dat evenwicht dacht ik, trouwens om te openen heb ik nooit horen spreken van evenwicht, trouwens ook ni wat sluiten bertreft.
in de jaren 80 zijn er veel meer stations en lijnen gesloten geweest in het zuiden dan het noorden.
Geplaatst: 09 nov 2007, 20:48
door Bartjedj
Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)
Dus van zo'n evenwicht is absoluut geen sprake meer.
BDJ
Geplaatst: 09 nov 2007, 20:52
door Asterix
Bartjedj schreef:Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Wat een dijenkletser.
Ik verwijs naar de problemen bij de regeringsvorming waarbij de Franstaligen moeilijk doen over Vlaamse investeringen in het eigen spoor vanwege.... Inderdaad!
Geplaatst: 09 nov 2007, 20:52
door dentheo
Bartjedj schreef:Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)
Dus van zo'n evenwicht is absoluut geen sprake meer.
BDJ
Kent gij de lijst van de sluitingen de laatste vijf jaar ?? eerst zien en dan geloven. Twee jaar geleden was het nog netjes in evenwicht
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:05
door Trainspotterke
dentheo schreef:Bartjedj schreef:Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)
Dus van zo'n evenwicht is absoluut geen sprake meer.
BDJ
Kent gij de lijst van de sluitingen de laatste vijf jaar ?? eerst zien en dan geloven. Twee jaar geleden was het nog netjes in evenwicht
De laatste vijf jaar zijn er geen stations gesloten!

Geplaatst: 09 nov 2007, 21:05
door Bartjedj
dentheo schreef:Bartjedj schreef:Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)
Dus van zo'n evenwicht is absoluut geen sprake meer.
BDJ
Kent gij de lijst van de sluitingen de laatste vijf jaar ?? eerst zien en dan geloven. Twee jaar geleden was het nog netjes in evenwicht
Kan zijn, maar vroeger stond ze op papier.
En daarbij, hoe zielig zijn we wéér. Wallonië+BXL krijgen er 2 stopplaatsen bij, en wij gaan klagen dat wij er geen krijgen. De pot verwijt de ketel...
En omdat de Walen weer zo kittelorig doen als normaal, moeten wij dat ook doen? Zielig...
Nog een punt: ik ben niet tegen franstaligen, maar wel tegen (franstalige) politici.
BDJ
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:08
door Asterix
Je kan beter spreken over 'Franstaligen'. Er is een hemelsbreed verschil tussen Walen en Franstalige Brusselaars!
Het zijn doorgaans de laatsten die zo moeilijk doen!
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:10
door Steven
Jeroen schreef:Je kan beter spreken over 'Franstaligen'. Er is een hemelsbreed verschil tussen Walen en Franstalige Brusselaars!
Het zijn doorgaans de laatsten die zo moeilijk doen!
idd dat is een serieus verschil zeker als deze laatste zich vestigen in de rand. dan krijgen die een pretentie om u tegen te zeggen. daarentegen heb ik met waalse landgenoten al heel aangename gesprekken gehad, soms zelfs deels in het NL.
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:13
door Bartjedj
Steven, ik geef u 100% gelijk, maar wat heeft dit nu in hemelsnaam met stopplaatsen te maken? Wie kan het nu iets schelen dat Wallonie een stopplaatsje meer heeft dan Vlaanderen? Stopplaatsen zijn er om mensen van dienst te zijn, niet om communautaire discussies te voeden.
BDJ
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:14
door Steven
mijn opmerking had er niets mee te maken was enkel aanvulling op jeroen zijn opmerking. het kan mij idd weinig schelen dat wallonie een halte meer zou krijgen en vlaanderen geen, als deze halte haar nut bewijst dan is ze met recht en rede opgericht zoniet zal ze zichzelf snel genoeg opheffen zeker?
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:17
door Steven
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:33
door dentheo
Steven schreef:mijn opmerking had er niets mee te maken was enkel aanvulling op jeroen zijn opmerking. het kan mij idd weinig schelen dat wallonie een halte meer zou krijgen en vlaanderen geen, als deze halte haar nut bewijst dan is ze met recht en rede opgericht zoniet zal ze zichzelf snel genoeg opheffen zeker?
even lijst bekijken van opstappers per halte......dan even in uw haar krabben..
Geplaatst: 09 nov 2007, 21:42
door Steven
daarvoor moet ge wel haar hebben voor ge er in kunt krabben natuurlijk

Re: Niet alleen Hergenrath, maar ook Diesdele!
Geplaatst: 09 nov 2007, 23:22
door FLV-FGSP
dentheo schreef:
Hallo, hallo, wat gebeurd er hier ??
Als er stations dicht gaan moet dat altijd netjes in evenwicht zijn.. twee in Wallonie, twee in Vlaanderen.
Hoe zit dat bij het openen ???
Als men zo onevenwichtig blijft, staan er op de duur alleen in Wallonie stations... of kent men daar een reizigersexplosie ??
Dit jaar is er wel degelijk een evenwicht: 1 halte in Vlaanderen (Evergem, 10 juni), 1 in Wallonië, 1 in het Brussels Gewest.
Of zo'n evenwicht nodig of wenselijk is, is een andere vraag.